beantwoord

API / privacyscheiding uitschakelen modem?

  • 13 November 2021
  • 9 reacties
  • 374 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Beste mensen,

 

Ben al een poosje bezig met zoeken op t net maar kom er niet uit. Heb poosje terug het wachtwoord vd Wifi veranderd en sindsdien maken mijn printer en telefoon geen contact meer. Ik zie dat mijn printer op hetzelfde netwerk is aangesloten, maar ze kunnen op de een of andere manier niet met mekaar verbinden. Zou dit aan de privacyscheiding kunnen liggen? Zoja, hoe schakel ik die uit? Heb al tig keer gezocht in het schema van de modem, maar zie geen knop om die uit te schakelen. Wie o wie kan mij helpen??

icon

Beste antwoord door Floor109 14 November 2021, 16:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou zowel de printer als de telefoon helemaal verwijderen uit het wifi netwerk. Alles opnieuw opstarten en daarna opnieuw toevoegen. 

Die API isolation kwam ik in vroegere modems wel tegen, volgens mij in moderne netwerken geen issue meer. 

Gebruik je beide WiFi banden, 2,4 Ghz en 5 Ghz? 

Klopt, onze oudere modems hebben wel de mogelijkheid om API isolation in/uit te schakelen, maar de ZTE niet

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou zowel de printer als de telefoon helemaal verwijderen uit het wifi netwerk. Alles opnieuw opstarten en daarna opnieuw toevoegen. 

Die API isolation kwam ik in vroegere modems wel tegen, volgens mij in moderne netwerken geen issue meer. 

Gebruik je beide WiFi banden, 2,4 Ghz en 5 Ghz? 

Reputatie 6
Badge +7

Nee het wijzigen van het wachtwoord zou dit niet aangepast moeten hebben, ik durf je niet te zeggen waar dit fout gaat, maar ik zou toch proberen het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan alleen het wifi wachtwoord aan te passen (dus geen andere instellingen)

Ik meen me te herinneren dat AP isolatie standaard uitgeschakeld staat op een ZTE modem… Er is inderdaad ook geen knop om dit in/uit te schakelen.

Heb je al geprobeerd je modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen (reset knopje aan achterkant)?

 

Dank voor je reactie. Ja ik heb ook altijd kunnen printen met mijn mobiele telefoon via WiFi, totdat ik het wachtwoord van de WiFi veranderde, sindsdien communiceren mijn telefoon en printer niet meer. Printer geeft overigens wel aan verbonden te zijn en als ik inlog op het modem zie ik het MAC adres van de printer staan als 1 van de cliënten. Dus waar kan dit dan mee te maken hebben? Heb ik tijdens het wijzigen van het wachtwoord per abuis API ingeschakeld? Of kan het ook met iets anders te maken hebben?

Reputatie 6
Badge +7

Ik meen me te herinneren dat AP isolatie standaard uitgeschakeld staat op een ZTE modem… Er is inderdaad ook geen knop om dit in/uit te schakelen.

Heb je al geprobeerd je modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen (reset knopje aan achterkant)?

Ja hoop het, elke keer als ik probeer te printen krijg ik de melding dat ie niet kan verbinden en dat ik moet zorgen dat de optie "Privacyscheiding" uitgeschakeld staat op het WiFi-toegangspunt/Router.

Reputatie 7
Badge +8

Dan wacht tot iemand met meer verstand hiervan, bijvoorbeeld @Floor109  dit leest! 

Nee qua verbinding is er geen probleem. Zowel mijn telefoon als mijn printer zijn gewoon verbonden met het netwerk, alleen niet met elkaar. Ze kunnen niet met elkaar communiceren. Dit kan de API zijn, alleen weet ik dus niet hoe je die uitschakelt.

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat het veel simpeler is. Je moet in je telefoon en printer de verbinding annuleren, vergeten of beëindigen. Zodat de link naar je oude wachtwoord wordt verwijderd. Daarna opnieuw verbinding maken en je nieuwe wachtwoord invoeren.