Uitleg & afkoop toestelkrediet

  • 8 July 2021
  • 0 reacties
  • 1598 x bekeken
Uitleg & afkoop toestelkrediet
Reputatie 7
Badge +12

Verleng je je abonnement of sluit je een abonnement af met toestel? Dan kun je kiezen om het toestel in een keer af te betalen of om maandelijks te betalen. Betaal je maandelijks af, dan sluit je een toestelkredietovereenkomst af bij het abonnement. Deze maandelijkse betaling voor het toestel is het toestelkrediet.

 

Een toestelkrediet van hoger dan €250,- wordt geregistreerd bij het BKR.


 

Hoe kan ik mijn toestelkrediet aflossen?

Het afkopen van een toestelkrediet kan gemakkelijk en snel via MijnTele2:

  • Via de app
  • Via de website

Toestelkrediet aflossen via MijnTele2

  • Log in via MijnTele2
  • Klik op ‘Abonnement’
  • Klik op ‘Toestelkredieten’
  • Klik op de knop ‘Betaal via iDeal’
  • Je ontvangt een bevestigingsmail
  • Binnen 2 werkdagen geven wij dit door aan het BKR

Belangrijk om te weten:

  • De betaalknop om het toestelkrediet af te betalen, wordt alleen weergegeven als je verder geen openstaande facturen hebt.
  • MijnTele2 berekent het afkoopbedrag altijd vanaf de eerstvolgende billdate (eerste van de komende maand).

 

Hoe snel wordt de afbetaling van het toestelkrediet verwerkt en afgemeld bij het BKR?

Als je jouw toestelkrediet via MijnTele2 betaald dan geven we het binnen 2 werkdagen geven wij dit door aan het BKR.

 

Waar moet ik op letten als ik een toestelkrediet aan ga?

Bij een krediet denk je waarschijnlijk aan een lening of een hypotheek. Ook bij telecomproviders krijg je hiermee te maken. Als je jouw toestel maandelijks afbetaald, dan is dat koop op afbetaling. Het totaalbedrag is een krediet.

Ben je van plan om binnenkort een huis te kopen? Zorg dan dat je ruim op tijd je toestelkrediet afbetaald, zodat je BKR-registratie verdwijnt. Zo kom je niet in de knel met je hypotheek.

 

Wanneer kan ik een toestelkrediet afsluiten?

Is je toestelkrediet meer dan €250,-? Dan gelden er aanvullende regels:

  • Je doet tijdens je bestelling een Inkomens- en Lastentoets
  • We checken of je (ongeveer) voldoende te besteden hebt, zodat je geen problemen krijgt om het toestelkrediet af te betalen
  • We registreren het krediet als lening bij het Bureau Kredietregistratie (BKR)

Blijkt uit de toets dat je niet zoveel bestedingsruimte hebt? Dan mogen we je geen toestelkrediet van meer dan €250,- aanbieden.

Slaag je voor de toets? Dan kun je de telefoon op afbetaling kopen en registreren wij deze lening bij het BKR.

 

Kan ik mijn toestel in bijvoorbeeld twee of drie keer afbetalen?

Nee, je kunt je toestel bij bestelling in één keer afbetalen. Daarna kun je er altijd voor kiezen om het nog openstaande bedrag van je toestel in één keer af te betalen via MijnTele2.

 

Heb je een andere vraag over toestelkrediet? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Smartphones en instellingen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer