Toestel ter reparatie aanbieden

  • 8 February 2023
  • 0 reacties
  • 961 x bekeken
Toestel ter reparatie aanbieden
Reputatie 3
Badge +1

Niet leuk dat je toestel het niet meer doet, maar wij zorgen ervoor dat je toestel wel weer gaat werken! Je kunt je defecte toestel direct online aanmelden voor reparatie en in dit topic leg ik je uit hoe je dit doet!
 



Hoe meld ik mijn toestel aan?

 Zoek je IMEI-nummer op

  • Om een reparatie aan te melden heb je het IMEI-1-nummer nodig van je telefoon. Toets *#06# in op je telefoon, hiermee verschijnt het nummer in beeld. Het IMEI-nummer is ook terug te vinden op de originele verpakking van je toestel en kassabon.

Back-up maken

  • Maak een back-up van je toestel voordat je hem opstuurt. Tijdens de reparatie worden je gegevens namelijk gewist. Bekijk Toestelhulp hoe je een back-up maakt.
  • Tip: stuur je toestel al gewist op naar de reparateur, dit doe je door een reset uit te voeren naar fabrieksinstellingen.

Meld je toestel aan voor reparatie

  • Afhankelijk van het merk van je toestel kun je je toestel aanmelden voor reparatie. In dit topic geef ik je alle mogelijkheden!
  • Heb je je toestel niet via Tele2 gekocht? Dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht!

 

Wat kost een reparatie?

Dat verschilt per situatie. De reparatie is kosteloos als het defect onder de garantievoorwaarden valt. Wanneer dit niet het geval is, dan betaal je de reparatie zelf. Maak je hierover geen zorgen! Je krijgt vooraf te horen wat het kost en kiest zelf of je met de kosten akkoord gaat. Als de reparatie niet onder garantievoorwaarden valt en je wil de reparatie niet laten uitvoeren, betaal je alleen de onderzoekskosten van € 36,60.

 

Kan ik een vervangend toestel of leentoestel krijgen tijdens de reparatie?

Nee, wij kunnen dit niet voor je regelen. Wellicht dat een vriend of familielid nog een toestel voor je klaar heeft liggen die je tijdelijk kunt gebruiken!

 

Hoe kan ik gebruikmaken van garantie of het wettelijk herstelrecht?

Dit kun je doen door je toestel naar ons op te sturen voor onderzoek. Wij kijken of het defect van je toestel onder de garantievoorwaarden valt. Is dit het geval? Dan repareren wij ‘m gratis. Zo niet? Dan betaal je altijd € 36,60 voor de onderzoekskosten. Ook sturen wij je dan een berichtje met daarin de reparatiekosten. Bij akkoord repareren wij je toestel. Ga je niet akkoord? Dan sturen wij je toestel ongerepareerd terug en betaal je alleen de onderzoekskosten.

 

Ik heb een nieuw toestel ontvangen, maar deze is defect. Wat nu?

Het komt gelukkig bijna niet voor, maar het is natuurlijk niet prettig wanneer je je nieuwe toestel ontvangt en deze blijkt bij aankomst al defect te zijn. Als het toestel direct na het uitpakken niet inschakelt, niet oplaadt of als de behuizing los zitten spreken wij van een defect bij aankomst.

Voorwaarden hiervan zijn:

  • Dit defect moet gemeld worden binnen 8 kalenderdagen na ontvangt en mag geen zichtbare schade hebben.  
  • Als het toestel beschadigd is bij het openen van het pakket (denk aan een barst of krassen in het scherm), moet dit binnen 24 uur gemeld worden na ontvangst. Na 24 uur kunnen wij namelijk niet meer achterhalen of dit gekomen is tijdens het transport of door eigen gebruik.

Is je toestel binnen de gestelde tijd defect? Start dan een nieuw topic of laat hieronder een reactie achter. Wij helpen je dan direct verder!

 

Reparatie aanmelden met verzekering

Wij adviseren je om contact op te nemen met je verzekering. Heb je een Chubb toestelverzekering via Tele2 afgesloten? Dan vind je alle informatie hierover op onze website.

 

Reparatie aanmelden zonder verzekering

Samsung

Meld je toestel aan via de website van Samsung. Samsung haalt zelf je toestel op en breng hem binnen 3 werkdagen gerepareerd terug!

Zorg ervoor dat je de ‘Find My Mobile’ functie uit hebt staan wanneer je je toestel opstuurt ter reparatie!
 

Apple iPhone

Doorloop het stappenplan op Dr.Mobile om je toestel aan te melden voor reparatie.

Een refurbished IPhone is tweedehands, maar technisch volledig gecontroleerd en opgeknapt. Heb je een refurbished toestel? Vraag je reparatie hier aan!

Zorg ervoor dat je de ‘zoek mijn iPhone’ functie uit hebt staan wanneer je je toestel opstuurt ter reparatie!

 

Sony

Kijk of je het probleem zelf kunt oplossen via de website van Sony. Je kunt ook direct contact opnemen met Sony. Zij helpen je vervolgens met de reparatie van je toestel. Sony haalt zelf je toestel op en brengt hem gerepareerd terug!

Zorg ervoor dat je de ‘Find My Mobile’ functie uit hebt staan wanneer je je toestel opstuurt ter reparatie!
 

OnePlus

Meld je toestel aan via de website van OnePlus. Opsturen naar OnePlus is gratis. Na ontvangst stuurt Oneplus hem zo snel mogelijk gerepareerd terug!

Zorg ervoor dat je de ‘Find My Mobile’ functie uit hebt staan wanneer je je toestel opstuurt ter reparatie!
 

Fairphone

Fairphone stimuleert je om de problemen met je toestel zelf op te lossen en kapotte onderdelen zelf te vervangen. Hiervoor kun je de hulp inschakelen van de Fairphone-klantenservice.

 

Staat jouw merk er niet tussen?

Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je toestel aan te melden voor reparatie. Regel het op deze pagina!

Zorg ervoor dat je de ‘Find My Mobile’ functie uit hebt staan wanneer je je toestel opstuurt ter reparatie!

 

Ik heb mijn toestel ter reparatie aangeboden. Wat is de status?

Je kunt de status van je reparatie online volgen. De contactgegevens heb je per e-mail ontvangen van Dr. Mobile of de fabrikant!

 

Tips tegen schade!

Het kan voorkomen dat je toestel stuk gaat, beschadigd of nat wordt. Zo voorkom je schade:

  • Gebruik een hoesje om je toestel te beschermen. Hoe dikker en zachter het materiaal, hoe beter!
  • Stop je toestel niet in je achterzak. Je voorkomt zo buigschade en je toestel valt minder snel in het toilet.
  • Stop je je toestel toch in je broekzak? Zorg ervoor dat je beeldscherm naar je toe zit. Zo krijg je minder snel stootschade.
  • Is je toestel nat geworden? Laat je toestel drogen in een afgesloten bak met ongekookte rijst; de rijst absorbeert het vocht.
  • Schade aan je toestel, maar heb je geen toestelverzekering? Controleer dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Vaak wordt de schade vergoed.

 

Heb je na het volgen van bovenstaande informatie nog vragen over jouw reparatie? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Smartphones en Instellingen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer