Alles over mijn pukcode

  • 4 February 2022
  • 0 reacties
  • 4126 x bekeken
Alles over mijn pukcode
Reputatie 7
Badge +12

Is jouw simkaart geblokkeerd en heb je jouw pukcode nodig? In dit artikel vind je alles wat je moet weten om je Pukcode te vinden!
 

Het komt niet vaak voor dat je je Pukcode nodig hebt, maar als je simkaart geblokkeerd is, is het belangrijk dat je hem weet te vinden. Heb je je pincode per ongeluk iets te vaak verkeerd ingetoetst of was je hem gewoon helemaal vergeten, omdat je toestel 24/7 aanstaat? Geen zorgen, met onderstaande tips haal je jouw Pukcode zo tevoorschijn!

 



Wat is een Pukcode en waar heb je het voor nodig?

Ja, goede vraag! Een Pukcode, wat is dat nou eigenlijk? Ik leg het je uit! De ‘PUK’ in PUK-code staat voor Personal Unlock Key, oftewel: persoonlijke ontgrendelcode. Met deze code deblokkeer je een geblokkeerde simkaart. Een PUK-code bestaat altijd uit acht cijfers en is niet aan te passen.

 

Waar vind ik mijn Pukcode?

Nu je weet wat een Pukcode precies is en waar deze voor dient, is het natuurlijk ook handig om te weten waar je deze code kunt vinden. Je Pukcode staat op de simkaarthouder, hier lees je de code dus ten alle tijden van af.

 

Ik ben de simkaarthouder kwijt, hoe vraag ik mijn Pukcode op?

Geen stress! Er zijn genoeg andere mogelijkheden om aan je Pukcode te komen. De Pukcode kun je namelijk ook snel en gemakkelijk opvragen via MijnTele2 (via de webversie en de app). Kom je niet in MijnTele2? Start dan een nieuw topic, dan helpt een moderator je graag!

 

Ik kom MijnTele2 niet in, hoe vraag ik mijn Pukcode op?

Als je MijnTele2 niet in komt, kun je de Pukcode aflezen van de simkaarthouder. Ben je deze ook kwijt? Start dan een nieuw topic, dan helpt een moderator je graag!


Kan een moderator mijn Pukcode naar me opsturen?

Ja, absoluut! Wij doen altijd een strenge ID-check. De Pukcode opvragen is namelijk een hele fraudegevoelige handeling, dus om zeker te weten dat dit goed gaat is een strenge ID-check heel belangrijk. 

 

Wat vragen wij allemaal?

Als eerst vragen wij je persoonsgegevens. Dat zijn je volledige naam, telefoonnummer, geboortedatum, postcode en huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Hierna stellen wij nog 3 controlevragen, om zeker te weten dat we de juiste persoon aan de andere kant hebben. Dit kunnen verschillende vragen zijn. Geen zorgen, als jij de klant bent kun je al deze vragen met gemak beantwoorden!

 

Heb je een vraag over de Pukcode die hier niet tussen staat? Start hier een nieuw topic, plaats hem onder het subforum ‘Smartphones en instellingen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer