beantwoord

Xiaomi Redmi Note 10 5G

  • 24 February 2022
  • 12 reacties
  • 123 x bekeken

Ik heb een van de Xiaomi Redmi Note 10 5G telefoons gekocht omdat deze twee simkaarten en een uitgebreid geheugen biedt. Toen ik het kreeg, kon ik het derde slot niet vinden, er leken er maar twee aanwezig te zijn. Ik heb Tele2-ondersteuning erover gevraagd, maar ze konden niet achterhalen waarom, dus adviseerden ze me om het naar een T-Mobile-winkel te brengen. Na zowel de telefoonbeschrijving als de telefoon te hebben gecontroleerd, kreeg ik te horen dat de beschrijving misleidend was omdat het een "hybride" telefoon is. Het kan 2 sims OF 1 sim en 1 geheugenkaart hebben, maar niet 2 sims en 1 geheugenkaart. Ik ben nu afhankelijk van de telefoon nadat ik mijn oude aan een goed doel heb gegeven. Dus ik kan het niet teruggeven omdat ik geen telefoon zou hebben. Ik erger me hier echt aan. Wat kunt u doen om 1 mij te helpen, en 2 de juiste informatie op uw site te zetten? (Hybride is een bekende, het zou in de beschrijving van de telefoon moeten staan).

icon

Beste antwoord door charchar 25 February 2022, 17:16

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @charchar

Goed dat je dit hier deelt, ik heb met je meegekeken maar kon de informatie die jij benoemde niet vinden. Kan jij een screenshot sturen waar deze informatie staat? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen! Je kan de foto delen door deze bijvoorbeeld te uploaden ergens en een linkje te sturen. 

Ik ben er om je te helpen!

Kunt u alstublieft uitleggen wat u niet kunt vinden?

https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/xiaomi-redmi-note-10?id=22012713&memory=128GB&color=Zwart&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C02,T2A03,SK307&lp=1  

Click op “specificaties”, om te vinden...

Nergens staat dat dit een "hybride" telefoon is. Als dat zo was, had ik geweten dat het niet mogelijk was om tegelijkertijd twee simkaarten en een geheugenkaart te plaatsen. De jongens van T-Mobile zeiden dat het een industriestandaard is om "hybride" te noemen als de telefoon plaatsen biedt voor 2 Sims of 1 Sim en 1 geheugenkaart en dat als "hybride" niet wordt genoemd, moet worden aangenomen dat 2 Sims en 1 geheugenkaart kan tegelijkertijd worden geïnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +12

Ook bij Samsung en Oneplus telefoons kun je of 2 x sim of 1x sim + geheugenkaart plaatsen. Dan kun je inderdaad van een industrie standaard spreken.

Lekker behulpzaam weer eric. Dit soort reacties voegen toch niets toe aan het oplossen van dit probleem?

Die beide merken hebben ook telefoons die wel dual sim en daar bovenop ruimte voor een extra geheugenkaart hebben, dus dat is dan blijkbaar ook een industrie standaard.

Het lijkt mij dat zowel klanten als tele2 er belang bij hebben om klanten correct en naar waarheid voor te lichten bij de verkoop van telefoons en zich niet schuldig te maken aan oplichting.

Het lijkt me een betere oplossing dat tele2 de tekst op de website aanpast, en eventueel een oplossing zoekt voor de klanten die ze fout geïnformeerd hebben over de kenmerken van deze telefoon, in plaats van dat we hier weer klanten die een valide klacht hebben gaan lopen afpoeieren met dit soort opmerkingen.

Ook bij Samsung en Oneplus telefoons kun je of 2 x sim of 1x sim + geheugenkaart plaatsen. Dan kun je inderdaad van een industrie standaard spreken.

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Ik citeerde de medewerkers van T-Mobile, zij waren het die het een industriestandaard noemden, niet ik. Omdat zij de professionals zijn, accepteer ik dat ze weten waar ze het over hebben.

Reputatie 7
Badge +12

Dat snap ik hoor, het is een mooi woord voor dat deze configuratie heel gebruikelijk is. Je kunt beide opties voor dual sim en geheugen  gebruiken, zoals in de Xiaomi specificatie staat maar niet allebei tegelijk. 

Als dit voor jou niet bruikbaar is is er juist voor deze situaties de mogelijkheid om de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van het toestel te annuleren. Dan kun je daarna een beter passend toestel uitkiezen.

Dat snap ik hoor, het is een mooi woord voor dat deze configuratie heel gebruikelijk is. Je kunt beide opties voor dual sim en geheugen  gebruiken, zoals in de Xiaomi specificatie staat maar niet allebei tegelijk. 

Als dit voor jou niet bruikbaar is is er juist voor deze situaties de mogelijkheid om de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van het toestel te annuleren. Dan kun je daarna een beter passend toestel uitkiezen.

Maar het punt is, nergens op de Tele2-site wordt uitgelegd dat je niet zowel dual sim als uitgebreid geheugen tegelijkertijd kunt gebruiken. Er staat gewoon dat het een dual-sim is en een uitgebreid geheugen heeft.

Reputatie 7
Badge +12

Een gebruiksaanwijzing met alle (on) mogelijkheden ga je hier ook niet vinden. Dan zou je beter een retail store kunnen bezoeken. Dan kun je uitleggen wat jouw gebruik van een toestel is en vragen om het juiste advies daarbij. 

Maar zoals gezegd, jij hebt op een webshop besteld en daarom is er zonder opgaaf van reden vastgelegd dat je de bestelling kunt annuleren. 

 

Een gebruiksaanwijzing met alle (on) mogelijkheden ga je hier ook niet vinden. Dan zou je beter een retail store kunnen bezoeken. Dan kun je uitleggen wat jouw gebruik van een toestel is en vragen om het juiste advies daarbij. 

Maar zoals gezegd, jij hebt op een webshop besteld en daarom is er zonder opgaaf van reden vastgelegd dat je de bestelling kunt annuleren. 

 

Ik heb op geen enkele manier gevraagd om een lijst van onmogelijke dingen, en ik wilde ook niet hebben, ik wil en verwacht alleen dat de waarheid wordt weergegeven. Het maakt ook niet uit of een product in een winkel of online wordt gekocht, als een product op een misleidende manier wordt geadverteerd, is het fout. Het is echt zo simpel. Als je niets van waarde toe te voegen hebt aan dit gesprek, doe dat dan alsjeblieft niet, het is echt niet verplicht. Wat betreft het afgezaagde advies om een winkel te bezoeken, aangezien er geen advies online wordt aangeboden, is het de plicht van de verkoper om relevante informatie niet, bewust of anderszins, achter te houden.

Reputatie 7
Badge +12

Op dit forum praat je voornamelijk met andere klanten. Als je dat niet wilt, dan kun je gewoon de klantenservice bellen om alleen met Tele2 medewerkers te spreken.

Ik geef mijn mening en dat is precies de bedoeling van dit forum. Ik kijk meestal ook even verder bij aankoop van een nieuw toestel. Reviews, de site van de fabrikant etc. Als je online spullen koopt gaat ook dat onderzoek verder dan alleen de specificatie bekijken op de website van Tele2.

Ook geef ik een oplossing waar jij wel/niet gebruik van kan maken. Het maakt namelijk helemaal niet waarom je het toestel wilt terugsturen. Annuleren van een online aankoop is gewoon je wettelijk recht. Maak daar dan gebruik van. Via dit forum komt er geen Xiaomi note10 toestel dat opeens 2 sims en een geheugenkaart tegelijkertijd laat werken.

Ik kijk meestal ook even verder bij aankoop van een nieuw toestel. Reviews, de site van de fabrikant etc. Als je online spullen koopt gaat ook dat onderzoek verder dan alleen de specificatie bekijken op de website van Tele2.

Maar het maakt helemaal niet waarom je het toestel wilt terugsturen. Annuleren van een online aankoop is gewoon je wettelijk recht. Maak daar dan gebruik van.

Al uw pogingen om mij de verantwoordelijkheid op te dringen in de vorm van "laat de koper oppassen" zullen op geen enkele manier tele2 helpen af te zien van zijn verantwoordelijkheid om open en eerlijk te zijn in zijn reclame. Als er iets wordt geadverteerd, bijv. als een "appel te koop", verwacht ik niet dat ik een klokhuis en wat schil van een appel ontvang, ik verwacht een hele appel, ik zou niet, en zou niet moeten worden verwacht dat ik andere verkopers zou bezoeken om te zien wat ze hebben verkocht onder de advertentie "appel te koop"...want het moet natuurlijk een appel zijn. Een dual Sim-telefoon met extra geheugen zou precies dat moeten zijn. Ik vraag ook niet om een mogelijkheid om het item terug te geven, als u echt de moeite had genomen om mijn eerdere berichten te lezen en volledig in u op te nemen, zou u hebben opgemerkt dat het niet iets is dat ik kan doen.

Reputatie 3

Ik geef mijn mening en dat is precies de bedoeling van dit forum. 

Serieus? Nee, de bedoeling van dit forum is niet dat jij, Eric, telkens ongevraagd je mening geeft. De TS heeft een reële vraag/probleem en het enige dat je doet is ongevraagd bliksemafleider van Tele2 spelen, het probleem van de TS bagatelliseren of de TS aanpraten dat het probleem door hemzelf is veroorzaakt. Als het echt de bedoeling was dat jij, Eric, je mening geeft, hadden ze het wel het Eric Forum genoemd. En mocht dit antwoord je niet aanstaan, ik geef alleen mijn mening, want dat is precies de bedoeling van dit forum.

Reageer