beantwoord

Xiaomi Mi Mix 2s & snelheid mobiel internet

  • 12 April 2019
  • 4 reacties
  • 256 x bekeken

Goedemiddag,

Sinds kort ben ik overgestapt van KPN mobiel naar Tele2. De snelheid van het mobiel internet valt me behoorlijk tegen helaas. Zoals op de foto te zien is, haal ik meestal een snelheid van rond de 3,5-4 Mb/s en ben ik nog nooit boven de 10 Mb/s gekomen.

Dit terwijl de maximale snelheid 225 Mb/s is bij Tele2 op het 4G netwerk. Ik besef dat dat een maximale en theoretische snelheid is, mijn snelheid is echter wel heel laag.

Mijn toestel (Xiaomi Mi Mix2S) is 4G geschikt, ook op het Tele2 netwerk en als ik bij de instellingen kijk (instellingen > Simkaart & mobiele netwerk > instellingen simkaart) dan is Tele2 NL zichtbaar en als ik daar op klik en vervolgens op type voorkeursnetwerk dan staat deze op LTE ingesteld (andere 2 opties: 3G of alleen 2G).

Op de foto is ook te zien dat het mobiel internet het ene moment via 3G verloopt en het andere moment via LTE. Maar soms is de snelheid van het 3G weer hoger dan bij het LTE.

Ik kan op mijn toestel verder niets veranderen in de instellingen en bij de toestelhulp op de website staat mijn toestel er niet tussen.

Moet ik deze lage snelheid maar accepteren of kan ik nog iets doen om een hogere en gewenste snelheid te krijgen?

Alvast dank voor het meedenken 😀
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 April 2019, 17:53

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Mobiel snelheid is erg afhankelijk van verschillende factoren, drukte en bereik zijn de belangrijkste.

Je toestel is 4G ready, maar helaas brengt xiaomi verschillende varianten uit Zonder ondersteuning voor band 20, je moet specifiek naar het model nummer kijken.

Kun je een andere toestel proberen met je simkaart.

Op langer termijn (Q3/Q4 verwacht ik) zou Tele2 klanten migreren naar het betere T-Mobile netwerk, maar precies wanneer en de voorwaarden daarvan zijn lang niet bekend.

Mocht je problemen ervaren met een andere toestel, dan geloof ik dat je in een drukke gebied woont of niet altijd de beste bereik hebt.
hoi Rena, dank voor je reactie. Begrijp dat de snelheid afhangt van oa drukte, gebied enz...maar heb het op meerdere plekken, diverse tijden enz...en deze snelheid is echt heel laag.
Ik ben de instellingen van het toegangspunt even na aan het lopen. Staan mijn instellingen goed? zie foto. Als ik bijv. de instellingen van Huawei bekijk dan zie ik bij APN-type "default,supl" staan terwijl bij mij "default, hipri" staat.
Ben je al nagegaan welke frequenties je toestel ondersteund, want Tele2 gebruikt 2 verschillende frequenties namelijk de 800 en de 2600MHz.
2600Mhz is voor drukke plekken en is het snelst, de 800MHz is de meest gebruikte maar langzamer dan de 2600MHz.

Verder kun je de SIM van Tele2 in een andere 4G ready (voor het Tele2 netwerk) Smartphone gebruiken om te testen wat voor snelheid je dan haalt.