beantwoord

Waterschade 'waterbestendige' iPhone 11

  • 18 May 2022
  • 2 reacties
  • 130 x bekeken

Goedemorgen!

Een paar weken geleden begon mijn iphone 11 vreemd te doen. Hij liep steeds vast en startte dan opnieuw op. Na bij de Apple winkel te zijn geweest was duidelijk dat er een fout in de software zat. Panic-full gaf deze software fout. Ik vroeg nog wat ik verkeerd had gedaan met mijn iphone, maar de medewerker gaf aan dat dit niet aan mij lag en soms zomaar kan gebeuren. Ik heb toen mijn telefoon aangemeld ter reparatie. Een paar dagen voordat het werd opgehaald begin het beeldscherm ook vreemd te doen en stopte er uiteindelijk helemaal mee. 

Nu krijg ik van DynaFix een prijsopgave van ruim € 500 om mijn toestel om te ruilen, omdat deze blijkbaar niet gemaakt kan worden. Ook zal het defect te maken hebben met corrosie door vocht waardoor het niet onder de garantie valt. Ik zwem niet met mijn iphone, ik douch er niet mee en heb er nooit water of wat dan ook overheen laten vallen. Daarnaast is volgens de Tele 2 website de iphone 11 waterbestendig. Ik vraag mij dus af hoe dit voor mij geregeld kan gaan worden? Ik ben namelijk niet van plan om te gaan betalen voor een nieuwe telefoon, terwijl ik nog in mijn garantie periode zit en mijn waterbestendige telefoon kapot is gegaan door vocht. 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door eric 18 May 2022, 12:00

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Waterdicht is betrekkelijk hoor. Apple geeft zelf een hoop beschrijving en voorbehoud hierover.

In de Apple shop heeft men het toestel waarschijnlijk niet open gehad. Een softwarefout had men trouwens daar snel kunnen fixen. Nu het toestel wel open is gegaan zullen de water indicator stickers in het toestel vocht laten zien wat natuurlijk de rare verschijnselen kunnen verklaren.

De water indicatie stickers zijn helaas leidend bij Apple. Je zou “bewijs” aan Dynafix kunnen vragen, of het toestel ongerepareerd laten terugkomen en dan alsnog bij de Apple store kunnen aankloppen.

Dus ‘waterbestendig’ betekent dan dus ook niks. Koop speciaal een telefoon die tegen een splatje water kan en nu ik uitgerekend waterschade de oorzaak dat ie het niet meer doet. Begrijp dat jullie ook niet bereid zijn hier naar te willen kijken of iets voor mij te kunnen betekenen. Erg jammer als je zo lang klant bent, er nooit wat is, en als er wat is er zo nonchalant mee om wordt gegaan. 

Reageer