beantwoord

vowifi op Nokia 7 Plus

  • 19 February 2020
  • 6 reacties
  • 539 x bekeken

De Nokia 7 Plus is onlangs ge-upgrade naar Android 10. Ook is hierbij de mogelijkheid voor VoWifi toegevoegd. Echter moeten de providers dit uiteraard ook technisch mogelijk maken!!  Gaat Tele2 dit ook doen?!

icon

Beste antwoord door eric 19 February 2020, 16:54

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 ondersteund al jaren Vowifi, dit kun je met elke Tele2 simkaart doen. Alleen dan moet de toestel fabrikant de modellen wel hebben gecertificeerd op het netwerk van een provider.  Nokia heeft dat nog niet gedaan bij Tele2. Andere merken, zoals Samsung en Apple wel. Zie hier de lijst.

Ik lees nml dat sinds de update naar android 10 er (voornamelijk) in India ed ineens een aantal providers VoWifi konden aanbieden! Daardoor dacht ik dat het een gezamelijke inspanning was om dit te realiseren. Doet Tele2 er actief wat aan om telefoonfabrikanten dit hardwarematig te laten ondersteunen?

Reputatie 7
Badge +8

Hier werkt het ook prima met Huawei. Nokia valt op meer gebieden uit de toon. Het is niet meer de nummer één. En zal het nooit meer worden. 

Smartphones die wifi calling ondersteunen

 

Hier staat de Nokia 7 Plus ook tussen...hoe kan het dan dat het met tele 2 NIET werkt?!

 

Reputatie 7
Badge +12

De fabrikant moet voor elk netwerk waar volte of viwifi op moet werken een certificering uitvoeren. Dat het toestel het technisch kan is natuurlijk eerst noodzakelijk, maar de softphone parameters moeten daarna per netwerk in de ROM worden opgenomen. 

Elk Tele2 abonnement heeft standaard vowifi geactiveerd, als je jouw sim in een Apple of nieuwere Samsung stopt zul je ervaren dat het direct werkt.

Kan ik en/of Tele2 dit dan aanvragen bij Nokia?! of hoe werkt dit?!