beantwoord

VoWifi: Alleen bellen of ook SMSen?

  • 28 January 2019
  • 8 reacties
  • 1011 x bekeken

Ik zit nu bij Vodafone en die hebben geen SMS-ondersteuning bij "WiFi Bellen" (VoWifi): kan alleen bellen, maar ontvang geen SMS. Ik heb totaal geen dekking in huis en ben dus volledig afhankelijk van VoWiFi binnen.
Werkt SMS bij Tele2 wel als je op VoWiFi zit?
icon

Beste antwoord door eric 28 January 2019, 21:48

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Tele2 heeft bij Vowifi zowel bellen als sms!
Dankjewel, daar hoopte ik al op.
Helaas werkt het niet goed. Ik heb inmiddels een Tele2 SIM-kaart in gebruik, maar SMS-over-WiFi werkt maar één kant op: ik kan wel de SMS versturen (naar SMS-Center van Tele2), maar geen SMS ontvangen via WiFi.
Dus als ik op alleen WiFi zit (alleen "Tele2 NL WiFi" in status, dus geen mobiel netwerk) ontvang ik géén binnenkomende SMSjes.
Heeft iemand dit wél werkend (SMS puur over WiFi)?
Reputatie 7
Badge +12
Ik heb
1) flight modus AAN
2) Wifi dan weer AAN
3) Ik kan dan bellen en gebeld worden
4) Ik kan sms verzenden, en ook weer ontvangen

Hoe lang heb je de simkaart al in gebruik? Het kan zijn dat IP capable routing 1 x per dag wordt geupdate.
@eric: Ik heb even exact jouw stappen gevolgd (flight mode met WiFi aan): resultaat ishetzelfde (kan wel bellen/gebeld worden en SMS versturen, maar NIET SMS ONTVANGEN).
Ik heb de SIM-kaart er nu 3 dagen inzitten, waarvan 1 werkdag (vandaag)...
Reputatie 6
Heb je hierbij je oude 06-nummer behouden of heb je van ons een nieuw nummer gekregen? In het geval van dat eerste, kun je zonder vowifi wél SMS'jes ontvangen? Heb je ook al verschillende afzenders getest?
@Frenk van Tele2 Het is een nieuw 06-nummer van Tele2. Zonder VoWiFi (alleen mobiel netwerk) werkt alles goed, met alleen VoWiFi (zonder mobiel netwerk) géén SMS ontvangst.
Test 1: @VoWiFi / ik stuur SMS naar mijzelf (Tele2->Tele2);
Test 2: @VoWiFi / ander stuurt SMS naar mij (Vodafone->Tele2);
Beide tests falen: SMS komt niet aan zolang ik op VoWiFi blijf.
Zodra ik naar buiten loop en mobiel netwerk dekking heb, komen beide SMSjes binnen.
Reputatie 6
Het is een nieuw 06-nummer van Tele2. Zonder VoWiFi (alleen mobiel netwerk) werkt alles goed, met alleen VoWiFi (zonder mobiel netwerk) géén SMS ontvangst.
Test 1: @VoWiFi / ik stuur SMS naar mijzelf (Tele2->Tele2);
Test 2: @VoWiFi / ander stuurt SMS naar mij (Vodafone->Tele2);
Beide tests falen: SMS komt niet aan zolang ik op VoWiFi blijf.
Zodra ik naar buiten loop en mobiel netwerk dekking heb, komen beide SMSjes binnen.


Dat is opvallend. Zoals eric al aangaf is SMS versturen én ontvangen in beginsel mogelijk over VoWIFI, als dit bij jou niet naar behoren werkt moeten we uitzoeken wat er misgaat.

Eerst even de algemene dingetjes: zou je via deze link naar onze website even kunnen dubbelchecken of al je instellingen goed staan, je toestel helemaal up to date is en zulks?

Vervolgens zou ik zelf ook even een kijkje willen nemen onder de motorkap. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je voor- en achternaam
- Je adres inclusief postcode en woonplaats én je geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!