beantwoord

Uitgaande oproepen tijdens roaming geblokkeerd op Huawei

  • 18 October 2020
  • 17 reacties
  • 841 x bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben nu dus over naar het T-Mobile netwerk. Ik heb in het buitenland zelfs 4G.

Maar ik kan niet bellen. 

Uitgaande oproepen tijdens roaming zijn geblokkeerd door een wachtwoord. 

Ik heb er nooit een wachtwoord voor ingesteld. 

Volgens Huawei moet ik bij de provider zijn. 

In het forum van T-mobile vind ik er wel iets over. 

Daar moest een technicus van T-mobile contact opnemen met Huawei met het betreffende telefoonnummer en imei nummer.? 

AUB help, ik wil graag vanuit het buitenland kunnen bellen! 

 

icon

Beste antwoord door theocoppes 19 October 2020, 16:23

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Stop je sim eens in een ander toestel. Kun je dan wel bellen? Hoe lang heb je het abonnement al?

Reputatie 7
Badge +8

Het abonnement heb ik ca 18 jaar. 

Sinds drie dagen op het T-Mobile netwerk.

Dit is een Huawei p30 lite. 

Mijn andere telefoon heeft dezelfde grap.

Ook drie dagen op het T-mobile netwerk.

Ook een Huawei.

 

Reputatie 7
Badge +12

Kijk eens in de nieuwe tele2 app of je daar uitgaande roaming kan deblokkeren?

Reputatie 7
Badge +8

Hier het vergelijkbare verhaal van T-mobile. 

Opgelost door een technicus van T-mobile. 

Ik zit nu met twee voor uitgaande gesprekken tijdens roaming geblokkeerde telefoons! 

Hebben altijd gewerkt! 

Kan het in de sim zitten door de overgang naar het T-Mobile netwerk? ? 

 

https://community.t-mobile.nl/huawei-498/huawei-p30-pro-oproep-blokkade-314001

Reputatie 7
Badge +8

Eric, in de app staat niets geblokkeerd! 

Reputatie 7
Badge +8

Hopelijk helpen onze moderators me morgen! Rox? 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb maar vast voor een nummer één nieuwe simkaart aangevraagd. 

Misschien helpt het. 

Reputatie 5

Hola @theocoppes, ik ben er weer hoor! Het overzetten is goed gegaan, dat is mooi. Eindelijk 4g in het buitenland! Maar wat interessant dat je ineens een wachtwoord moet invoeren als je wilt bellen naar het buitenland. Om eerlijk te zijn heb ik die nog niet voorbij zien komen. Als ik het topic van T-Mobile zo doorlees zou je haast wel denken dat het met de update te maken heeft. Goed in ieder geval dat je alvast hebt gecheckt of er een blokkade staat in de app. Thanks voor het meedenken @eric.

Geen zorgen, ik laat dit helemaal uitzoeken voor je! Als ik het goed begrijp heb je twee 06-nummers, die beide zijn gemigreerd. Waarvan je bij één nummer een nieuwe simkaart alvast hebt aangevraagd. Dat is een goed alternatief, vaak helpt dat. Wil je ons laten weten of dat een verschil maakt? Wat betreft dat andere 06-nummer, dat ga ik voor je uitzoeken. Kan je mij in een privébericht dat 06-nummer sturen? Dan zal ik daar een onderzoek voor opstarten.

Reputatie 7
Badge +8

Privé bericht verstuurd. 

Ik kom hier terug nadat ik mijn nieuwe sim binnen heb. 

Reputatie 5

Privé bericht verstuurd. 

Ik kom hier terug nadat ik mijn nieuwe sim binnen heb. 

Thanks @theocoppes, ik heb je privébericht ontvangen. Nog even een vraagje, het is mij nog niet helemaal duidelijk of je nu in het buitenland bent en hebt geprobeerd te bellen. Zo ja, waar van het buitenland ben je? En hoelang blijf je er? Dit is handig om te weten voor de technische dienst. Of probeer je juist te bellen naar het buitenland en lukt dat niet? Ik hoor het van je!

Reputatie 7
Badge +8

Nee ik ben nu in Nederland,, gisteren middag was ik even in Duitsland. Toen zag ik dat ik wel 4G had. 

Is voor mij maar 5 minuten rijden naar mijn favoriete tankstation cq supermarkt in Duitsland. 

Ik heb ook niet geprobeerd te bellen, maar zag dat het in het menu geblokkeerd was. 

Maar voor een test hoef ik maar 5 minuten te rijden. 

Reputatie 5

Aah vandaar! Handig om te weten dat je op 5 min afstand woont. Nou mijn beeldvorming is weer helemaal compleet nu. Mag ik zo vrij zijn om te vragen of je dan een test wilt uitvoeren? Als ik een onderzoek opstart dan moet de informatie die ik doorgeef zo volledig mogelijk zijn. Het menu geeft een blokkade, maar dit kan wellicht iets visueels zijn. Mocht je die blokkade ontvangen, kan je er dan ook gelijk een screenshot van maken? Wat me als laatste nog te binnen schiet: kan je ook een test doen op een ander toestel? Het zou helemaal geweldig zijn zijn als het geen Huawei was, want lijkt er op dat het echt aan het merk ligt en dat we dit eventueel bij een product owner moeten laten escaleren. 

Bedankt voor je hulp alvast Theo, je bent een topper. :innocent:

Reputatie 7
Badge +8

Ga ik dadelijk testen, ik kom zo terug! 

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan wel bellen vanuit Duitsland! 

Nu met O2 gebeld naar mijn ander mobiel nummer en thuis 04554xxxxx.

Werkt prima en dit nu ook vanuit Duitsland met 4G.

Die menumelding dat het geblokkeerd is met een wachtwoord schijnt een  soort Spook melding te zijn!

 

Reputatie 5

Ik kan wel bellen vanuit Duitsland! 

Nu met O2 gebeld naar mijn ander mobiel nummer en thuis 04554xxxxx.

Werkt prima en dit nu ook vanuit Duitsland met 4G.

Die menumelding dat het geblokkeerd is met een wachtwoord schijnt een  soort Spook melding te zijn!

 

Amazing! Ik had al een klein beetje zo’n vermoeden, maar wat fijn dat het bevestigd is. Heel erg bedankt voor het testen Theo. Dit topic gaat andere klanten zeker helpen. Lekker bezig! :muscle_tone4:

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben er blij mee.! 

Het gaf me eerst iets van vertwijfeling. 

Huawei menu schijnt aardig in de war te zijn. WiFi bellen alleen via een externe App wifi calling in te stellen en een onnodige paniek verbreiden via het menu.

Jij in ieder geval bedankt en nu kijken wat er gebeurt met de nieuwe sim! 

Reputatie 5

Ja, ik snap dat het verwarrend overkomt. Ik zou hetzelfde hebben! Ook onhandig dat je een hele externe app moet installeren om te bellen via Wifi. Word het toch niet tijd om te switchen naar een ander merk? :sunglasses:  Helemaal geen dank hoor Theo! En houd ons op de hoogte wat de nieuwe sim doet. Fijne avond!