beantwoord

Telefoon is niet geleverd

  • 31 August 2022
  • 11 reacties
  • 604 x bekeken

Hallo,

 

ik heb zowat precies hetzelfde probleem.

ik heb 13/08/2022 een nieuw toestel gekocht bij een verlenging van mijn abonnement en deze direct afbetaalt.

Het toestel zou dinsdag 16/08/2022 geleverd worden maar toen was ik niet thuis dus zou die woensdag 17/08/2022 afgeleverd worden bij een PostNL punt.

Dat is dus nogsteeds niet gebeurt en in de app van postNL staat dat hij nog onderweg is.

 

4x contact gehad met postNL en steeds wordt er gezegd “ja hij moet nog binnen komen.” Vandaag nog een keer gebeld en er wordt nu gezegt dat de bezorger hem heeft afgeleverd maar dat het postNL punt zegt dat ze niks ontvangen hebben. Dat ik zelf met tele2 bellen moet bellen om een onderzoek te starten en dat heb ik ook gedaan. 
 

Tele 2 gaat pas contact opnemen met Post NL nadat ik de gemailde brief uitgeprint en ondertekend heb terug gestuurd.
 

Ik ben het hier totaal niet mee eens want ik moet nu naar de Primera om een formulier uit te gaan printen, onderteken en opsturen. Omdat PostNL een pakket is kwijtgeraakt waarvan Tele2 de verzender is en ik dus geen invloed op heb.

 

Dan kan het ook nog eens 2 weken duren voordat het onderzoek start en dan is er hopelijk een kans dat ik mijn telefoon eindelijk een keer krijg of mijn geld terug krijg.

 

Ik vind dit echt schandalig dat alles naar mij geschoven word, dat ik alles mag regelen en dat niet de verantwoording bij jullie(Tele2) of postNL gelegd wordt, ik kan nu nog eens zomaar 2 weken wachten op antwoord en op een hopelijke oplossing.

 

 

ik verwacht eigelijk dat de bestelling geannuleerd wordt en ik mijn geld terug krijg, of dat er een nieuwe telefoon opgestuurd wordt. Dat jullie onderling een onderzoek starten waar die telefoon gebleven is en dit samen oplossen. Want dit is niet mijn probleem maar er wordt nu wel verwacht dat ik een maand zonder telefoon zit waar ik bijna 800 euro voor betaald heb.

icon

Beste antwoord door j.onderwater 22 September 2022, 16:50

Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Joey,

Thanks voor het aanmaken van je eigen topic! 

Ik had de track & trace er ook direct eens bijgepakt en ik zie dat jouw toestel al twee weken onderweg is naar een PostNL-Punt. Daar gaat natuurlijk iets niet helemaal goed. Mijn excuses hiervoor. Ik had je graag een andere ervaring willen geven. 

Goed dat je al wat informatie hebt gehad over het onderzoek naar PostNL. Ik geef je hier graag nog iets meer duidelijkheid over: om het onderzoek te starten, hebben we jouw toestemming, inclusief handtekening nodig. Jouw toestemming is nodig voor twee onderzoeken:

  • Wij controleren of het toestel aanwezig is op het netwerk
  • PostNL doet navraag bij de bezorger

Het klopt dat je de mail moet uitprinten en ondertekenen. Echter hoef je deze niet per post terug te sturen. Je kunt deze getekende brief inscannen of hier een foto van maken en reageren op de mail die je hebt gehad. Dit is standaard procedure en hier kan ik niks aan veranderen, anders had ik het graag nog makkelijker voor je gemaakt. 

Heb je deze brief wel al via de mail ontvangen? En staan hier het track & trace-nummer, IMEI-nummer en je telefoonnummer in? Anders stuur ik je deze nog op.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Marciano

Hallo,

 

nogmaals bedankt voor het snelle reageren.

 

ik blijf het raar vinden dat ik al de pineut ben dat me telefoon niet komt en dan ook nog eens langer kan gaan zitten wachten op een onderzoek, dat het niet ondergingen tussen jullie en PostNL geregeld wordt!!

Ga er een beetje vanuit dat er wel enigszins een compensatie tegenover staat.

 

ik heb een foto toegevoegd, ik zou graag willen weten of dit ook voldoende is om het onderzoek te starten zodat ik hem op deze manier zonder strepen erdoorheen op kan sturen/reageren naar die desbetreffende mail?

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hier nog een vinkje zetten?

 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @j.onderwater,

Wat scherp van je @eric! Heb je wel één van deze vakjes aangevinkt? Want dit moet ik je wel adviseren, het formulier moet zo volledig mogelijk ingevuld worden. Als wij dit formulier binnen hebben gekregen, zullen wij het onderzoek gaan starten.

Ik snap volledig dat de situatie niet ideaal is, maar met dit onderzoek moeten wij achterhalen waar dit toestel is. Je zal ook op de hoogte hier van gehouden worden door de afdeling die hierover gaat. Ik moet je dus echt vragen om geduld, je krijgt zo snel mogelijk een terugkoppeling hierover!

Groetjes,
Manouk 

Hallo,

 

ik heb woensdag middag het formulier via de mail ingevuld terug gestuurd.

Maar heb vervolgens nog geen bevestiging mail of iets dergelijks gehad zodat ik weet dat het goed is aangekomen en dat er wat gaat gebeuren.

Is nu inmiddels de 3e zaterdag nadat ik hem besteld heb, hoop toch wel heel snel op wat antwoord over waar me telefoon blijft of me geld!!!

 

groetjes,

joey

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @j.onderwater

Super dat je het formulier inmiddels hebt ingevuld en teruggestuurd! Ik heb meteen met je meegekeken en zie inderdaad dat het formulier bij ons is binnengekomen en het inmiddels bij de juiste afdeling ligt. Goed om te weten is dat we serieus bezig zijn met het onderzoek en het soms wel iets langer kan duren. Je zult op de hoogte gehouden worden via de mail. Hopelijk hebben we snel een antwoord en oplossing. Als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, let me know! Dan doe ik natuurlijk mijn best voor je. 


Groetjes,

Johrick 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @j.onderwater,

Ik heb jouw case in de gaten gehouden en ik zie dat wij afgelopen zaterdag bericht hebben ontvangen over jouw pakket en waar je hem kunt afhalen. Volgens mij heb je hier nog geen communicatie over ontvangen, of wel? Wellicht dat ik er dan iets sneller ben dan mijn collega’s. Goed nieuws in ieder geval! 🙌🏻

Laat het me maar weten of je al reactie hebt gehad, zo niet: stuur me even een privebericht. Dan geef ik je meer info! 

Groetjes,

Marciano

Hallo,

 

mijn telefoon is nogsteeds niet geleverd!!!!

ik ben dinsdag 13-09-2022 gebeld dat na het onderzoek hij gevonden was en dat de telefoon bij een ophaal punt zou liggen, lag tie vervolgens weer niet.

tele2 gebeld en werd mij vertelt probeer het morgen nog een keer, volgende dag nog een keer geprobeerd maar lag er alsnog niet.

toen weer gebeld met tele2 en werd er gezegt dat jullie contact met mij zouden opzoeken voor nog een onderzoek.

we zijn nu een week verder inmiddels en nogsteeds niks gehoord, ik vind het echt heel onbeschoft dat het zo lang duurt allemaal de levering maar ook nu weer het contact opzoeken voor nog een onderzoek, en ik moet maar geduld hebben, echt onbeschoft!!

 

ik ben er inmiddels een beetje klaar mee dus ik wil nu gewoon een duidelijk antwoord en dat ik mijn telefoon vanmiddag ergens op kan ophalen of ik wil mijn geld terug want het duurt nu al bijna 6 weken, een hoop tijd bezig met bellen en brandstof om heen en weer te rijden naar het ophaalpunt.

tevens heb ik gezien dat inmiddels de telefoon die ik gekocht heb ook nog een 80 euro goedkoper wordt aangeboden door jullie dus verwacht wel enigszins wel een vergoeding daarvoor als tie alsnog geleverd wordt, of als ik me geld terug krijg een vergoeding voor alle tijd die ik zelf er in moet steken om me telefoon te krijgen, me telefoon is gewoon minder waard geworden terwijl hij nogeeneens geleverd is en dat komt omdat het zo lang duurt met leveren.

 

groetjes,

joey

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi Joey, 

Ik snap je frustratie volkomen, ik heb meteen even gekeken en zie dat je gisteren inmiddels mijn collega hebt gesproken. Is het inmiddels opgelost? Of verwacht je nog iets van mij? Let me know, dan help ik je zo goed als kan verder. 

Hallo,

 

Morgen zou me telefoon binnen moeten komen dus zodra dat gebeurt is alles opgelost en verder ben ik gisteren telefonisch goed geholpen.

 

groetjes,

joey

 

Reputatie 5
Badge +6

Dat is helemaal goed, Joey! Ik hoop met je mee. Ik zal het compliment doorgeven aan mijn collega! 😊

Reageer