beantwoord

Telefoon gestolen, simkaart blokkeren

  • 26 June 2022
  • 2 reacties
  • 1490 x bekeken

Beste Tele2,

 

Mijn telefoon is gestolen gisteravond. Ik probeerde de simkaart te vergrendelen maar dat kan ik niet zonder dat ik een code invoer die naar mijn telefoon is verstuurd. Deze heb ik natuurlijk niet meer. De klantenservice kan ik niet bereiken tot maandag en het is nu zaterdag. Hoe kan ik dit het beste doen?

icon

Beste antwoord door eric 26 June 2022, 05:32

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Blokkeren gaat via mijn tele2.nl of de klantenservice. Als je nog geen account had, dan moet je inderdaad bij het aanmaken een sms verificatie opgeven. In jouw geval blijft dan de klantenservice over en die zijn er maandag telefonisch weer. Je zou op zondag nog wel via Twitter kunnen proberen. Ik hoop dat je toegang tot je telefoon met een pincode of vingerafdruk had beveiligd. Dan kunnen ze niet zoveel met je simkaart.

Reputatie 3
Badge +1

Hi Meertje, als allereerst welkom op onze Community!

Heel naar natuurlijk, wel goed dat je (direct) contact opneemt. Ik leg je hieronder graag uit welke stappen je nu kunt ondernemen zodat alles zo goed mogelijk geregeld is!

Allereerst is het belangrijk dat je de simkaart zo spoedig mogelijk blokkeert, zoals @eric ook al aangaf. Ik hoop dan ook dat je hiervoor met onze klantenservice contact hebt opgenomen of dat je dit hebt geprobeerd via jouw MijnTele2 omgeving. Is dit nog niet het geval? Laat het mij dan weten, dan ga ik voor je aan de slag! 😀

Misschien een tip: veel toestellen zijn wel te traceren. Zo kun je een Android-toestel tracken door middel van Android Apparaatbeheer van Google. iPhone gebruikers kunnen gebruik maken van de Find My iPhone-functie.

Maak je gebruik van een toestelverzekering? Neem dan contact op met de verzekeraar. We raden aan om dit zo spoedig mogelijk te doen. Wanneer je toestel in Nederland gestolen is kun je met je IMEI-nummer ook aangifte doen bij de Politie. Aangifte doen kan online en via 0900 - 8844.

Reageer