beantwoord

Simapps voor mobiel internet in het buitenland

  • 7 March 2019
  • 7 reacties
  • 1016 x bekeken

Ik was in Barcelona en daar werkte mijn mobiel internet niet. De APN gegevens waren goed ingesteld en roaming stond ook aan, maar toch werkte het niet. Nu bij thuiskomst zie ik dat er via het mapje simapps wellicht iets aan te doen is, maar deze toont bij telefoon (iPhone SE) niet bij instellingen. Wanneer ik de zoekfunctie gebruik in instellingen, zie ik de naam wel staan, maar daar kan ik niet op klikken. Het mapje lijkt dus verborgen te zitten. Hierdoor kan ik deze instellingen niet wijzigen. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik zou namelijk wel graag willen internetten in het buitenland. Mochten er misschien andere oplossingen zijn voor het probleem van het gebrek aan mobiel internet in het buitenland, dan hoor ik het graag. Mijn reisgenoot had namelijk wel verbinding en is ook aangesloten bij tele2.
icon

Beste antwoord door Bernadet van Tele2 7 March 2019, 17:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Op iOS zit de sim app menu onder Instelling > Telefoon > Sim applicaties.

Zie je deze niet?
Op iOS zit de sim app menu onder Instelling > Telefoon > Sim applicaties.

Zie je deze niet?


Nee, deze kan ik niet zien. Dit kopje wordt simpelweg niet getoond bij het menu.
Als het goed is dan staat die App standaard op je simkaart, en azngezien het bij je vrouw wel werkte en ook Tele2 heeft zou ik zeggen ruil eens van simkaart met haar.
Kijken wat dat doet.
Verhuist het probleem of niet etc, zo kom je dan wat dichter bij het probleem en kun je of de simkaart of de smartphone uitsluiten.
Reputatie 3
Hi Hazenberg, natuurlijk wil jij de volgende keer ook kunnen internetten in het buitenland! Dat snap ik.

Kon je wel bellen in Barcelona?
Stond Data Roaming ook aan?
Heb je de Sim Applicatie al gezocht onder Instellingen, Telefoon, Mobiel Netwerk?
Krijg je de sim applicatie wel met de simkaart van je vrouw in jouw telefoon?

Voor nog meer stappen kun je even kijken op https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=device/apple/iphone-se/topic/internet

Gr, Bernadet
Reputatie 7
Als het goed is dan staat die App standaard op je simkaart, en azngezien het bij je vrouw wel werkte en ook Tele2 heeft zou ik zeggen ruil eens van simkaart met haar.
Kijken wat dat doet.
Verhuist het probleem of niet etc, zo kom je dan wat dichter bij het probleem en kun je of de simkaart of de smartphone uitsluiten.

Per ongeluk ge-liked. Geeft niet, het is je evengoed gegund đŸ€Ł
Vind je mij zo leuk dan 😍 maar volgens mij snijd míjn post hout zoals je kunt lezen 😎
Maar evengoed bedankt hoor, het was wel een sof dat je het uhm per ongeluk ge liked hebt.
Nu kan ik niet meer slapen vannacht "noooot"
Reputatie 3
Hi Hazenberg, vanwege de inactiviteit zal ik dit topic sluiten. Heb je nog vragen dan kun je een nieuw topic openen. 

Fijne dag!  Groet Bernadet