beantwoord

Samsung S8 wifi bellen

  • 25 February 2019
  • 17 reacties
  • 2597 x bekeken

Hi!

Heeft iemand een idee waarom mijn S8 vaak "vergeet" dat er over de wifi gebeld moet worden?
Als ik de telefoon opnieuw opstart zie ik het tekentje staan. Als ik dan buiten bereik ben geweest van de wifi gaat deze niet automatisch weer naar wifi bellen. In mijn instellingen staat deze wel aan, maar het icoontje zie ik niet staan. Ik mis veel telefoonverkeer (ik woon in een buitengebied zonder dekking).
Ik had dit met mijn S7 (andere provider) ook regelmatig.

Wie o wie heeft de gouden tip?
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 February 2019, 12:42

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Indien wifi bellen is ingeschakeld bij een geschikte Samsung telefoon, dan kun je zelf
instellen of je kiest voor bellen via wifi of via het mobiele netwerk.
‱ Wifi voorkeur: Toestel kiest wifi bellen wanneer een wifi netwerk beschikbaar
is, ook wanneer er een goed mobiel netwerk aanwezig is. Dat lijkt de beste instelling voor jou. Zie hier hoe dat in te stellen:

Hi Eric,

Dank voor je bericht! Ik heb wifi bellen ingeschakeld. Dit gaat een poosje goed totdat de telefoon er geen gebruik meer van lijkt te maken. De instellingen staan dan nog steeds goed, maar het icoontje is dan weg. Aan/uit zetten van wifi bellen helpt niet. Telefoon opnieuw opstarten wel.
Als het goed is is er een firmware update voor de S8 naar Android Pie (9.0) update je S8 eens en kijken of dat je probleem oplost.
Als je je Smartphone Update zorg er dan voor dat je batterij voor minimaal 80% is opgeladen voordat je je S8 gaat updaten.
Reputatie 6
Hey @Cypher,

Thanks voor de melding, ik ging ervan uit dat de update in Maart zou komen, maar is er voor mij nu ook al.

Groet,

Arjan
Hoi @Arjan van Tele2 ik zat nog aan je te denken toen ik het poste, want ik wist dat jij er ook op zat te wachten en dacht dat pikt hij vast en zeker op.
Ik ben trouwens benieuwd naar wat je er van vind als hij geupdate is naar Pie.

Gr Cypher.
Reputatie 6
Laat het je morgen weten!

Groet Arjan
Bedankt Cypher!
Gisteren update gedaan en nog geem een keer de wifi bellen verbinding kwijt geraakt!
Geen dank, fijn voor je dat het probleem zo opgelost is.
Ach helaas.... Vandaag weer geen wifi bellen 😞
Het ging langer goed als anders....
Awww dat is jammer, te vroeg gejuicht maar zou het dan niet aan je Wifi signaal kunnen liggen, dat als deze door omstandigheden zoals overlap van andere zenders in je buurt gestoord wordt.
Heb je al eens een ander Wifi kanaal geprobeetd, misschien dat dat gaat helpen.
In de onderstaande hyperlink wordt uitgelegd hoe dat te doen.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-kanaal-veranderen/
Ik woon echt op de vlakte. De enige wifi die hier is, is die van onzelf ;)
Ik heb wel meerdere wifi versterkers... misschien zit het daarin. Maar ik vind het zo raar dat de telefoon niet automatisch weer wifi bellen oppakt.
Reputatie 7

Ik heb wel meerdere wifi versterkers... misschien zit het daarin. Maar ik vind het zo raar dat de telefoon niet automatisch weer wifi bellen oppakt.


Wifi versterkers kunnen voor problemen zorgen, die doen niet aan automatisch roaming (dat je apparatuur tussen de verschillende punten in je huis overschakelt zonder signaal onderbreking,).

Misschien dat je telefoon daardoor denkt dat de wifi niet stabiel genoeg is om te blijven bellen. Plausibel theorie aangezien je met Vodafone? Ook had.

Ik zou investeren in een multiroom wifi met mesh system, er zijn verschillende op de markt, van simpele varianten die kant en klaar zijn zoals die van Google tot de geavanceerde Unifi van Ubquiti
Dat snap ik, dat lijkt mij erg lastig.
Maar zoals je al aangeeft gebruik je Wifi versterkers, zet deze eens uit zodat je alleen maar het signaal van het Tele2 Modem gebruikt om te kijken of hij dan hetzelfde gedrag vertoont.
Zo kun je je Wifi versterkers eventueel uitsluiten of als de boosdoeners aanwijzen.

Ik ga er trouwens van uit dat je dat zelf uit kunt voeren, geen digibeet bent 😉

edit - Rena en ik waren blijkbaar tegelijkertijd aan het typen.
Ik heb geen internet van Tele2 🙂 Ik woon in een gebied waar alleen glasvezel een optie is, en dit heb ik dan ook.
Als ik de wifi versterkers eruit haal is mijn wifi niet meer sterk genoeg.
Multiroom wifi is misschien een oplossing... Geen goedkope helaas 😛
Reputatie 7


edit - Rena en ik waren blijkbaar tegelijkertijd aan het typen.


Photo finish,

Maar inderdaad testen met uitschakelen van de repeaters, en kijken hoe en wat, als het beter wordt is een multiroom wifi systeem een goede oplossing imo. Als TS deze bij een (web) winkel koopt met goede retour voorwaarden, kan TS het testen en mocht het niet helpen, huts terug naar de winkel.
Het probleem is dat ik geen hele goede tests kan doen zonder het huishouden een paar dagen zonder goede wifi dekking te laten zitten... Stel je voor.... Een dag of twee geen netflix of facebook! 😛
Die zijn iig niet goedkoop, en voordat ik dat aanschafte zou ik eerst een andere smartphone testen of dat bij die ook gebeurt.
Misschien van iemand lenen als dat mogelijk is, een die geschikt is voor VoWiFi.