beantwoord

S22 promotie aankoopbewijs

  • 9 March 2022
  • 9 reacties
  • 308 x bekeken

Ik wil aanspraak doen op de Samsung promotie van de S22 Ultra maar moet dan een aankoopbewijs uploaden. Welke moderator kan mij hiermee verder helpen. 
 

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 March 2022, 18:31

Bekijk origineel bericht

9 reacties

Reputatie 6

De pakbon bij het toestel is bewijs. 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Gerrit1976

Zoals @Raaf12 aangeeft kun je inderdaad de pakbon gebruiken als bewijs. Mocht dit niet goedgekeurd worden kan ik je altijd helpen om een hardwarefactuur voor jou op te vragen. Wil je mij in dat geval een PM sturen met de volgende gegevens? Je telefoonnummer, adresgegevens, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik je klantgegevens erbij pakken! Ook is het handig om gelijk het IMEI nummer van het toestel meer te sturen. 

Wij op de Community horen graag van je wat we voor je kunnen doen!

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb zojuist de hardware factuur opgevraagd voor Gerrit. @Gerrit1976 laat je het ons hier weten als je hem hebt ontvangen? We horen het graag van je! :blush:

Reputatie 3

De pakbon bij het toestel is bewijs. 

Helaas klopt dat niet helemaal. Een factuur en een pakbon zijn juridisch en fiscaal 2 verschillende documenten. Een bedrijf is verplicht een factuur aan de kopende partij te verstrekken. Uit mijn persoonlijke ervaring met Tele2 en de vele topics over acties en aankoopbewijzen blijkt dat Tele2 geen factuur aan de klant levert. Eigenlijk klopt dat niet. Een aankoopbewijs voor de belastingdienst, en ook voor dergelijke acties van telefoonfabrikanten, is een factuur. De pakbon is een administratief bewijs van hetgeen is geleverd, en bovendien logistiek handig voor zowel de verzendende als de ontvangende partij voor voorraadbeheer. Een van de verschillen tussen de documenten is het al dan niet vermelden van de aankoopprijs. Het zou natuurlijk veel administratie voor Tele2 en forumposts hier schelen als Tele2 de koper direct voorziet van de factuur, wat ze eigenlijk ook gewoon verplicht is...

Helaas is dat ook niet helemaal waar.

 

Een ondernemer is alleen verplicht een factuur af te geven bij levering aan andere ondernemers. Aan particulieren ben je niet verplicht een factuur te verstrekken bij levering, op enkele uitzonderingen na. Zie daarvoor deze pagina van de belastingdienst.

Echter, een consument heeft wel het recht om zelf om een factuur te vragen. Vraagt een consument om een factuur, dan moet tele2 deze verstrekken. Ook mogen hier geen kosten aan verbonden zijn. Het recht om om een factuur te vragen is niet alleen in het consumentenrecht vastgelegd, maar ook in het fiscaal recht. Een consument heeft namelijk ook het recht om om een factuur te vragen als hij deze nodig heeft als bewijsstuk voor het behalen van fiscaal voordeel.

Kortom, tele2 is niet verplicht om standaard meteen een factuur te verstrekken, maar wel als de consument hier om vraagt. De manier waarop tele2 nu met het verstrekken van facturen omgaat is dan ook geheel volgens de regels.

Of het niet handiger is om standaard een factuur te verstrekken, zeker als je weet dat er bijvoorbeeld dingen als ‘geld terug’  of ‘gratis earbuds’ acties aan je geleverde product hangen waarvan je van te voren weet dat er een factuur voor benodigd is, dat is een andere vraag. Maar ik mag aannemen dat de huidige handelswijze het meest kosteneffectief is voor tele2. En dat leidt weer tot een lagere prijs voor de consument (en/of een hogere winst voor de aandeelhouder) :wink:

Ik heb de factuur binnen. Dus bedankt. 
 

Waar het mij om gaat is dat als ik aanspraak wil doen op de Samsung promotie en in dit geval de Galaxy buds dan kom ik op een registratie website van Samsung waarbij ik allerlei zaken moet invullen en daarbij wordt gevraagd om het pre-order bewijs, foto streepjescode en aankoopbewijs te uploaden. 
 

Als ik deze niet heb dan kan ik dus niets registreren. 
 

Dus vanuit Samsung of Tele2 zou meer duidelijkheid moeten komen van hoe je dit proces het beste kan doorlopen zonder factuur en alleen met de gegevens die je van Tele2 hebt gekregen zoals een e-mail bevestiging. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap je punt helemaal, @Gerrit1976! Ik ga dit dan ook intern doorzetten om te kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren. Ik hoop natuurlijk dat je gaat genieten van de Buds! 

Goedenacht, ik heb aankoopbewijs nodig voor promotie cashback voor s22 

Ik kan deze nergens vinden. 

Ik heb m'n contract verstuurd naar Samsung maar is niet voldoende denk ik. 

Met vriendelijke groet Patrick van den broek 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Patrick1979., ik heb zojuist in je eigen topic gereageerd!

Reageer