beantwoord

Pixel 7 Pro bel kwaliteit slecht binnen

  • 5 November 2022
  • 5 reacties
  • 509 x bekeken

Beste Community,

Ik heb sinds de launch mijn Pixel 7 Pro en begin me mateloos te storen aan de slechte bel verbinding die ik heb als ik op plekken bel waar mijn vorige toestel, de Huawei Mate 20 Pro het wel altijd perfect deed. Een vriend van me heeft ook een Pixel 7 Pro besteld en als we naar elkaar bellen is het gesprek super slecht. Ik heb zojuist mijn Sim in mijn oude Huawei gestopt en hem gebeld om te kijken of de verbinding beter werd. Dit was wel het geval voor mij, maar niet voor hem. Bij hem bleef de verbinding nog steeds wegvallen, telkens voor 1 seconde en soms meer. Nu is me opgevallen, dat als ik in een open gebied sta de verbinding wel naar behoren werkt. Vanmiddag belde ik vanuit een rijdende auto, waarbij er door een open gebied zonder gebouwen gereden werd.

Ik heb een Dbm metende app gedownload en dit zijn de resultaten vanaf mijn zolderkamer:

Pixel 7 Pro: -113 tot -104 Dbm (wegvallende verbinding)

Huawei Mate 20 Pro: -97 tot -95 Dbm (stabiele verbinding)

Deze twee testen heb ik uitgevoerd vanaf dezelfde plek. 

Ik heb vandaag eerder contact gehad met de klantenservice van Tele2 waar het advies gegeven werd om naar het nummer ##21# te bellen. Roaming aan te zetten en nog een aantal instellingen te wijzigen. Maar helaas zonder verbetering.

Het volgende advies dat gegeven werd is om mijn telefoon op te sturen voor reparatie. Dat lijkt me een beetje krom, aangezien ik en een vriend van me last hebben van dit probleem. Dat zou dus betekenen dat er twee nieuwe apparaten, die toevallig allebei stuk zijn open gemaakt gaan worden.

 

Bellen over wifi heb ik uitgezet. 5G heb ik uitgezet, allemaal zonder verbetering…

 

Hebben andere ook last van een wegvallende verbinding? Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door eric 5 November 2022, 23:48

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je naar die ontvang waardes kijkt scoort de Pixel ruim slechter dan de Huawei. -113 en in bebouwd gebied kan tot verstoringen leiden.  De Huawei heeft waarschijnlijk een betere antenne of de Pixel heeft een gebrek?

De Pixel 7 Pro heeft een enorm slecht modem. Ik raad iedereen af om dit toestel te kopen. Mijn Samsung Star van 15 jaar terug was nog beter..

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Perka je moet natuurlijk gewoon een goede verbinding hebben en daar help ik je graag bij! Heb je deze verbinding op één plek of op verschillende plekken? Mocht het op 1 plek zijn, controleer dan even de dekking.

Zou je daarnaast eens via onze Toestelhulp willen kijken of alle instellingen goed staan? Wellicht dat je hier iets vindt dat helpt. 

Mochten alle instellingen goed zijn, neem dan even een kijkje in onderstaand artikel.

 

Mocht dit het ook niet verbeteren, laat het me dan weten. Dan gaan we het onderzoeken!

Hi @Marciano van Tele2,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de Beta versie geinstalleerd van Android 13 voor de Pixel 7 Pro. Hier schijnt een software update voor het modem uit gekomen te zijn. Ik had vandaag nog heel even dat de verbinding wat minder was. Maar niet zo erg meer gelukkig als hier voor.

 

Ps; in de toestelhulp tool onder Google toestellen zie ik geen Pixel 7 & 7 Pro terug. 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Perka, super om te horen dat inmiddels je verbinding weer helemaal naar behoren werk! Het kan inderdaad kloppen dat je het nieuwste model nog niet terug ziet in de toestelhulp, dit omdat het toestel vrij nieuw is. Wij zijn altijd druk bezig om dit zo up to date mogelijk te houden en ik ga hier dan natuurlijk direct achteraan om erachter te komen wanneer jouw toestel ook hierin komt te staan. Zodat jij voortaan jouw toestel hier ook in terug kan gaan vinden!

Groetjes,
Manouk 

Reageer