beantwoord

Oneplus Nord via Belsimpel

  • 19 February 2021
  • 4 reacties
  • 102 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Beste,

Ik wou mijn abonnement verlengen via Belsimpel (omdat we dit via het werk met korting kunnen regelen). Waarom word ik als vaste en al jarenlange klant van Tele2 benadeeld bij een verlenging van mijn abonnement? Als ik de Oneplus Nord i.c.m. een Tele2 abonnement verleng ben ik €20,- duurder uit dan als ik zou overstappen vanaf een andere provider of een nieuw nummer zou nemen. Waarom word ik hier als vaste klant benadeeld?

icon

Beste antwoord door eric 19 February 2021, 15:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat zijn de pricing mechanismes die Belsimpel hanteerd. Als je direct bij Tele2 verlengd is er geen verschil tussen nieuwe en verlengende klanten. Behalve natuurlijk dat verlengende klanten geen aansluitkosten betalen.

Reputatie 7

De abonnementen kosten overal hetzelfde, ik vermoed dat je het hebt over verschil in prijs van de telefoon zelf en daardoor het bijbehorende maandbedrag van de lening voor het toestel. Toestellen kunnen bij verschillende winkels wel verschillende prijzen hebben.

Het abonnement kost inderdaad van zichzelf (unlimited 4G) €25,-. Als ik hier als nieuwe klant een Oneplus Nord bij koopt kost deze €268, als bestaande klant van tele2 betaal je voor hetzelfde toestel €288 euro. Heb ook een mail gestuurd naar Belsimpel maar die wijzen weer doodleuk naar Tele2.

Het gaat mij niet om die €20, het gaat mij wel om het idee dat je als trouwe langdurige klant dus maar gewoon meer moet betalen dan een nieuwe klant. Dat vind ik erg raar, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Reputatie 7
Badge +12

Belsimpel maakt hun eigen prijzen want ze kopen zelf toestellen in en verkopen die met abonnementen van alle providers 

Bij Tele2.nl kost het toestel gewoon 336 euro en is dan voor nieuwe en bestaande klanten gelijk. Blijkbaar heeft Belsimpel een goedkoop partijtje gevonden en geven ze een deel van hun verkoop commissie ook weg om goedkoper te zijn dan de providers zelf.

Misschien is de verkoop commissie op een nieuw abonnement hoger dan op een verlenging waardoor ze bij nieuwe het toestel nog goedkoper willen aanbieden. Beetje onzin dat ze je daarvoor naar de klantenservice van Tele2 verwijzen. Zij zijn de verkoper en zij bepalen zelf de toestelprijzen voor hun zelf ingekochte toestellen.