beantwoord

Oneplus 8t verbinding slecht

  • 30 August 2022
  • 12 reacties
  • 199 x bekeken

Ik heb hele slechte verbinding met mijn OnePlus 8t. Mijn verbinding tijdens het bellen valt constant weg en ook valt mijn internet voor enkele seconden weg, waardoor webpaginas heel lang laden. De verbinding switcht constant tussen 4g en 4g+.

Ik heb hierover al meedere malen gebeld met tele2, alleen tot nu toe nog niet gekomen tot een oplossing.... Network reset en apn instellingen al meerdere malen aangepast + software updates, zonder resultaat. 

icon

Beste antwoord door Jacco 31 August 2022, 16:12

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hen je dit alleen thuis of overal in Nederland? In het laatste geval is het zeer waarschijnlijk een issue met jouw telefoon.  Die zou je dan ter reparatie aan kunnen bieden.

Ik heb dit overal in Nederland. Iemand die ik ken heeft hetzelfde probleem als wat ik heb, het ligt waarschijnlijk aan het toestel (softwarematig). Ik vind dit bijzonder aangezien het toestel door tele2 wordt ondersteund. Ik ben daarom benieuwd of er soortgelijke gevallen zijn als waar ik op dit moment tegenaan loop.

Reputatie 7
Badge +12

Dan adviseer ik je op Oneplus fora te kijken. Het blijft een merk wat niet teveel markt aandeel heeft, dus op zo'n forum heb je meer kans dat je mensen met hetzelfde toestel vind.

Reputatie 6
Badge +4

Hi Jasper,

ik wil je aanraden om OxygenUpdater te downloaden via de PlayStore en via die app kijken of er nog een update beschikbaar is. Hopelijk los je hiermee je probleem op. 
 

Mocht je er niet uitkomen na het downloaden van OxygenUpdater hoor ik het graag.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Jaspervanisterdael,

Ik snap héél goed dat je gebruik wilt maken van ons snelle netwerk. Ik zal al wel dat @Jacco en @eric je al geweldige tips hebben gegeven. Dit kan namelijk inderdaad liggen aan de software die je op jouw toestel hebt staan. Zou je dit kunnen updaten? Vaak verhelpt het hier namelijk al mee!

Groetjes,
Manouk 

Ik gebruik momenteel de laatste versie, namelijk KB2003_11_C.33. 

Reputatie 6
Badge +4

Hi Jasper, 

helaas is het een software issue die OnePlus moet oplossen. Had je ook gekeken via OyxgenUpdater? Je zou ook de Open Beta kunnen draaien, die is vaak sneller met updates. 

Advanced modus is momenteel ingeschakeld, dit is de enigste versie die beschikbaar is:

Is er ergens een link om te downgraden?

Reputatie 6
Badge +4

In de instellingen van OxygenUpdater kan je ook kiezen of je de beta wil draaien of de stabiele versie. 

Downgraden kan via MSMTool, maar is niet zo gemakkelijk en kan ervoor zorgen dat je telefoon het helemaal niet meer doet als je er geen verstand van hebt. Daarbij verlies je bij downgraden altijd je data. 

Downgraden via de MSM tool is gelukt, mijn verbinding is nu weer optimaal zoals die hoort te zijn. Ook VoLTE werkt perfect. Het ligt aan de laatste software versie die in 1 van de bovenstaande berichten vermeldt staat. 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Jaspervanisterdael

Wat fijn om te horen dat het allemaal weer werkt zoals het hoort! Hoelijk zien we je vaker terug op de Community. Als er iets is, kun je altijd een nieuw topic openen!

Groetjes,

Johrick

Reputatie 6
Badge +4

Downgraden via de MSM tool is gelukt, mijn verbinding is nu weer optimaal zoals die hoort te zijn. Ook VoLTE werkt perfect. Het ligt aan de laatste software versie die in 1 van de bovenstaande berichten vermeldt staat. 


Fijn dat het gelukt is! Veel plezier verder met je OnePlus, leuk om te zien dat het gelukt is. 

Reageer