beantwoord

OnePlus 8 Pro

  • 28 April 2020
  • 29 reacties
  • 2503 x bekeken

Laatst heb ik de OnePlus 8 Pro gekocht. Sinds ik in het bezit ben van deze telefoon ondervind ik veel problemen met de samenwerking tussen Tele2 en OnePlus.

Zodra ik een internetverbinding over het 4G netwerk heb, ben ik niet meer telefonisch bereikbaar. Zodra ik een Wi-Fi verbinding heb ben ik wel bereikbaar en zodra ik in mijn instellingen de 4G verbinding uitzet zodat ik alleen nog maar gebruik kan maken van 2G en 3G ben ik ook wel telefonisch bereikbaar.

Wat het erg bijzonder maakt is dat als ik gebeld word, de persoon die mij belt geen overgangstoon hoort en ook niet de melding krijgt dat dit nummer niet bereikbaar is. Hij hoort gewoon helemaal niks. Nadat ik meerdere keren met Tele2 telefonisch contact heb gehad, beweren zij dat deze telefoon niet in hun netwerk ondersteunt word. Dit lijkt mij erg belachelijk, aangezien zij deze telefoon ook zelf verkopen met een duur abonnement. Vandaar dat ik toch nog eens op deze manier probeer om een oplossing te vinden en vooral ook tegen iedereen die deze telefoon wil kopen wil zeggen koop deze  NIET bij Tele2.

icon

Beste antwoord door JasperD 29 April 2020, 11:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als Oneplus de settings voor 4G bellen niet goed heeft staan is 3G bellen inderdaad een prima alternatief. Je hebt al uitgebonden hoe je het toestel op 3G kunt zetten onder instellingen/verbindingen/ mobiele netwerken en daar de netwerkmodus op 2g/3g only zetten.  Onder datzelfde menu staat op mijn Samsung met android ook een knop 4G bellen.

 

Oorzaak ligt bij OnePlus, blijkbaar staat VolTE niet ingeschakeld en kun je dit ook niet inschakelen. Met een oude versie van de logkit app kun je dit weer activeren en daarna kun je de oorspronkelijke Logkit app weer terugzetten. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Op het XDA forum kun je hier meer over lezen: https://forum.xda-developers.com/oneplus-8-pro/how-to/guide-enable-volte-vowifi-devices-root-t4105723

 

Dit geldt dus voor ALLE Oneplus 8 (Pro) toestellen, ook die bij Tele2 zelf worden verkocht. Het is nu aan Tele2 om Oneplus hier op aan te spreken, als provider sta je een stuk sterker dan een eenvoudige consument.

Thanks, zat met exact hetzelfde probleem en bellen met de klantenservice bood ook geen oplossing. De medewerker gaf overigens aan dat dit toestel geen 4G bellen zou ondersteunen, wat raar is voor een nieuwe flagship telefoon.

Kan het dus Tele2 niet helemaal kwalijk nemen want het probleem ligt niet direct bij hun. Overigens is het inderdaad niet echt handig om een telefoon te verkopen waarvan bekend is dat er issues mee zijn…

Anyway, voor nu lijkt het te werken dus hoop dat het hiermee ook daadwerkelijk is opgelost. In ieder geval een bookmark aangemaakt voor deze thread en die op XDA, just in case.

The mobile is extraordinary features  are nice ….overall nice

FE