beantwoord

Ondersteuning Realme telefoons Volte

  • 27 July 2020
  • 3 reacties
  • 181 x bekeken

Hallo iedereen,


Ik heb mijn oog laten vallen op een Realme 6i telefoon i.v.m. hele goede batterij-duur. Deze telefoon ondersteund de banden van Tele 2, echter Volte ondersteuning weet ik weinig over. Nu is de 4G ready lijst niet meer echt up to date (zo staat Oppo er niet op, maar wordt wel ondersteund door Tele2). Mijn vraag is of ik de Realme 6i telefoon kan kopen en gebruiken of dat ik ermee van het netwerk van Tele 2 zal worden uitgesloten.

 

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen. Thanks!

icon

Beste antwoord door eric 27 July 2020, 18:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 sims maken tegenwoordig gebruik van het T_mobile netwerk. Dat support nog veel meer banden dan Tele2 zelf deed. 

Of Volte ondersteund wordt is een vraag aan Realmi. Vanuit Tele2 wordt elk abonnement voor Volte AAN gezet. 

 

De banden zit ik inderdaad niet zo over in.

De Realme telefoon in kwestie ondersteund wel Volte maar ik las hier op het forums ook posts over een certificaat o.i.d. dat Realme volte ook door Tele2 ondersteund moet worden???

Reputatie 7
Badge +12

Realme heeft geen certificeringen gedaan op NL netwerken. Of het werkt is dus geheel afhankelijk van wat ze in de ROM hebben geprogrammeerd. Dat geldt bijvoorbeeld voor de APN, maar dus ook voor VoLTE. Als je zekerheid wilt dat het werkt, neem dan een toestel dat de providers ook verkopen.