Je kunt individuele nummers in je telefoon blokkeren.
Je kunt individuele nummers in je telefoon blokkeren.
Dat is onvoldoende, je wordt gewoon weer door nieuwe onbekende nummers gebeld
Klopt, maar een provider kan niet inkomende gesprekken gaan blokkeren. Dus, negeren dus als je door onbekende nummers wordt gebeld.
Klopt, maar een provider kan niet inkomende gesprekken gaan blokkeren. Dus, negeren dus als je door onbekende nummers wordt gebeld.
Dat is moeilijk i.v.m. solliciteren. Dat kan dus niet en de provider kan best nummers blokkeren. Je ziet dat er al een lang overzicht is. Dat is in ieder geval iets.
Die lijst wordt gebruikt om uitgaande gesprekken te blokkeren. Niet inkomende. Dat is omdat klanten gingen terugbellen als ze een missed call hadden en koste dan euro per minuut om maar een overgangstoon van de oplichters te luisteren.
Providers mogen niet zomaar inkomende gesprekken blokkeren, het kunnen zinnige telefoontjes zijn. Als je nummer een keer openbaar is geworden of ergens is achtergelaten (apps, zogenaamde winacties, etc.) dan kan het makkelijk door kwaadwillenden worden gebruikt.
Je geeft aan dat je ook door NL nummers wordt gebeld die je niet kent, maar dat heeft iedereen wel eens. Hoe weet je of het niet een verzekeraar, ziekenhuis, GGD contact onderzoek of ander zinnige oproep is?
Providers mogen niet zomaar inkomende gesprekken blokkeren, het kunnen zinnige telefoontjes zijn. Als je nummer een keer openbaar is geworden of ergens is achtergelaten (apps, zogenaamde winacties, etc.) dan kan het makkelijk door kwaadwillenden worden gebruikt.
Je geeft aan dat je ook door NL nummers wordt gebeld die je niet kent, maar dat heeft iedereen wel eens. Hoe weet je of het niet een verzekeraar, ziekenhuis, GGD contact onderzoek of ander zinnige oproep is?
Ik zeg niet dat men inkomende oproepen moet blokkeren en als het belangrijk is, spreken ze wel in of mailen ze wel. Maar het zou fijn dat nu Tele2 weet welke nummers je lastig vallen, zij die blokkeren.
Dus als instanties jou bellen en -om wat voor reden dan ook- geen voicemail willen inspreken moeten ze maar geblokkeerd worden? Gaat niet gebeuren.
Dat heb ik niet gezegd, maar goed: laat maar zitten, want je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Ik snap je wel, maar er is niet aantoonbaar sprake van lastig vallen als je niet weet wie er belt en waarvoor, omdat je niet opneemt.