beantwoord

Nummerweergave aanzetten + luchtbel op Samsung Galaxy Z Flip

  • 16 November 2022
  • 13 reacties
  • 227 x bekeken

goedendag allemaal,

Mijn vraag: ik heb altijd nummerweergave aanstaan. Maar de laatste tijd is dat ineens niet meer zo en mensen zeggen dat ik anoniem bel. Hoe kan dat? Ik heb niets veranderd en de telefoon staat gewoon op netwerk id. Op tele2 heb ik ook alles goed staan, ik heb de gsm aan en uit gehad en de rest. 

Wat moet ik daaraan doen?

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 20 November 2022, 10:41

Bekijk origineel bericht

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Saltyrules, allereerst van harte welkom op onze Community! Wat apart dat dat je opeens anoniem belt. Ik heb je account er direct bij gepakt en volgens de instellingen staat je nummerweergave gewoon aan. Ik heb deze even uit en opnieuw aangezet, wellicht dat dit helpt. Zou je je toestel nog eens opnieuw willen starten en met iemand testen of je nummerweergave aanstaat? Mocht het niet helpen, laat me dan even weten welk toestel je precies hebt, dan duik ik er verder voor je in. Ik hoor het graag van je! 😊

Groetjes,

Marciano

Hoi Marciano,

Ik denk dat je het daarmee verholpen hebt want ik heb gisteren even getest en hij heeft gewoon weer nummerweergave. 

De stappen op de site bij blokkeren enzo had ik een tijd geleden ook al veranderd naar nummergave aan maar het bleef maar anoniem.

Ik heb ook een probleem met mijn gsm in het algemeen. Ik heb daar al 2x contact over gehad. Er wordt mij gewoon glashard gezegt dat dit niet onder de garantie valt die ik nog heb. Ik vraag mij dan af hoe ze dat weten zonder ernaar gekeken te hebben? 

Er zit namelijk een enorme soort luchtbel op de vouwrand aan de buitenkant van het scherm.

En dan zegt tele2 glasschade valt niet onder garantie. 

Maar het is geen glasschade het zit bovenop het scherm. En ik heb hem niet laten vallen.

Het gaat om de smf flip. Ik heb een stevig hoesje eromheen en ik had de gsm in mijn achterzak. En ik doe het toestrl wéér open en ineens zit er een witte soort luchtbel op de vouwrand. Wat is hier dan mijn schuld aan?

Sorry voor dit lange verhaal maar misschien kan jij er wat mee voordat mijn garantie vervalt. Wat ik wél zeg, als tele2 er niets mee doet dan stopt mijn abonnement na de garantie ook. Veel mensen weten dat de flips in het begin nogal wat problemen gaf. Ik heb volgens mij de 2e versie. Dus het is écht niet okay dat ze bij tele2 "niet in discussie gaan".

 

Ik bedankt je heel voor het opnieuw aanzetten en ik hoop dat je wat voor mij kan beteken ivm de flip. Als je nog meer informatie nodig hebt dan hoor ik je wel. Ik heb foto's en al. 

Fijn weekend. 

Groetjes Anita van den Blink 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Anita, geen dank, superfijn om te horen dat nummerweergave weer aanstaat! 🙌🏻

Minder leuk om te horen dat er uitspraken gedaan worden zonder dat ernaar gekeken wordt. Ik denk met alle liefde met je mee! Gebruik je toevallig een screenprotector op je Samsung Flip? Mocht hier een luchtbel onder zitten, dan kun je deze simpelweg uitwrijven. Zit het echt op/in je scherm? Dan zou Samsung er even naar moeten kijken. Je kunt je toestel altijd ter reparatie aanbieden bij Samsung via deze pagina

Vooral het stukje onder 'Service Store’ is denk ik een mooie optie. Je zou even kunnen kijken of er een Samsung Service Store bij jou in de buurt zit. Ze onderzoeken je product altijd gratis en lever je je toestel voor 16:00 uur in, dan wordt 'ie dezelfde dag nog gerepareerd. Of het onder de garantie valt, dat durf ik niet te zeggen. Dat is aan Samsung om te onderzoeken. Ik lees wel dat je momenteel een afspraak moet maken, maar de lees de informatie op de pagina even goed door. Ik weet zeker dat het dan helemaal goedkomt.

Wat extra informatie: Normaal zou ik je doorverwijzen naar Dr. Mobile op onze website, maar ik zie dat ze je van daaruit naar Samsung verwijzen. Dat heeft wat voordelen, zoals die ik hierboven heb gezet. Maar een alternatief is om het via Dr. Mobile te doen (zie deze pagina). 😊

Laat je het me weten of het hiermee lukt? Ik hoor het graag van je en ik hoop dat ze je toestel weer helemaal kunnen opknappen en dat het onder de garantie valt!

Groetjes,

Marciano

Hallo Marciano,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Ik zie heel veel negatieve reacties voorbij komen en ik snap dat niet echt. Jullie doen je uiterste best om iemand van dienst te zijn, tenminste zo komt het op mij over. Het is niet zo dat jullie degene zijn die deze dingen fout doen. Nou dat moest ik even kwijt, want ik vind het super dat er iemand is die in ieder geval zijn best doet en daarvoor mijn complimenten.

Ik was vergeten te vertellen dat ik samsung al benadered had. Uiteindelijk ben ik naar een telefoonhoes verkoper{ want in Emmeloord zijn er bijna geen gsm shops}geweest. Deze jongen heeft heel veel verstand van gsm. Deze jongen heb ik de gsm gegeven en zonder wat uit te leggen moest hij zijn oordeel geven. Hij vertelde mij dat er geen protecter opzit en ook nooit heeft gezeten. Dat gebeurt gewoonlijk bij de Samsung fabriek. Het aparte was dat ook Samsung daarover begon. Daarnaast vroeg hij, of ik nog garantie had want dit is niet mijn schuld, dit is een fout van de fabriek Samsung. Dit is niet gekommen door een val of iets dergelijks. Hij zei dus eigenlijk precies wat ik ook van overtuigd ben. Als er geen standaard protector op wordt hij gevoeliger door het dubbel vouwen. Ik weet nog precies wanneer het er ineens zat.

Ik was aan het verhuizen en ik heb een van de stevigste hoesjes eromheen zitten. Hij zat in mijn kontzak. Ik zeg erbij dat het een van de warmste dagen van de zomer was maar ja, ik moet verhuizen dus kon niet anders. Vlak na dat incident klapte ik de gsm open en het zat er meteen. Over de gehele vouwrand. Ik had ik zoiets van, even schoonmaken, maar al snel had ik door dat het op het scherm zat en een soort witte bubbel had gevormd, ala minute. Het lijkt zeg maar op folie voor de ramen die niet goed geplakt is en dan krijg je bubbels. Zo bubbel is het. In begin dacht ik , valt wel mee, maar hij wordt {lijkt het} groter. NU zie ik sommige afbeeldingen niet meer goed door die bubbel. Het is naar mijn gevoel geen glasschade. Er mist wel een pixels, heel klein maar niet echt hinderlijk en dat was al zo door eigen toedoen.

Ik ben nu ongeveer 1 jaar abonnee bij tele2 en het toestel heeft 2 jaar garantie. Wat ik nou zo raar vindt is dat ik meerdere keren het probleem ingevoerd bij tele 2 zodat ze hem konden ophalen. Maar meteen de eerste keer werd er al gezegd dat het glasschade was[ je kan immers maar een aantal dingen invoeren]. Dat ging me geld kosten.

Okay daarna nog maar een keer en gezegd dat het over de behuizing ging en toen konden ze hem wel maken maar er wordt niets over garantie gezegd. Daarna heb ik 2 maal gebelt met tele2 .De eerste was een vrouw die in mijn ogen mij niet goed verstond en wist eigenlijk helemaal niets.

Toen kreeg ik een jongen ervoor. Ik vertelde het verhaal en hij zei meteen dat moet glasschade zijn en wilde niet discuseren of dat wel of niet zo was. Alleen met hardware kunnen ze het op garantie gooien waarop ik zeg dat dat nu ook steeds een hardware ding beginnt te worden. [ valt ineens uit, kan soms geen berichten intypen, en nog meer van dat soort dingen.] Ik kreeg geen kans om het uit te leggen.

Nou kan ik wel door blijven bellen totdat er iemand opneemt die me uiteindelijk wel snapt maar dat is eigenlijk wel raar. En zo ben ik bij de comunnity belant.

Ik heb ooit een verzekering gehad van Harmony maar 12,50 p,m vondt ik best veel en ik ben zuinig met mijn gsm dus is eigenlijk niet nodig. Je voelt hem al aankomen nog geen 3 mnd daarna ..jahoor. De wa verzekering, de inboel verzekering geen van hun doen hier wat mee. Ik heb het gevoel dat ze denken dat ik hem heb laten vallen en dat het daardoor is gekomen.

Anyways...nu weet je het hele verhaal. Wat mij steeds bezighoudt is die protector die er door Samsung op gezet moet worden, omdat 2 mensen met veel ervaring dit meteen vertelden. Dat kan geen toeval zijn. Samsung kan uit zich zelf niets doen omdat de garantie aan het tele2 abonnement gekoppeld zit waar nog wel garantie op zit. Ik hoop dat je er nog wat van snapt. �

Met andere woorden, ik vul de gegevens nog maar een keer in bij tele2 en dan gaan we zien.

Ik wilde jou echt bedanken want je hebt me echt geholpen en dat waardeer ik.

 

Ik laat je weten hoe het allemaal afloopt.

 

Tot een volgende keer. 

Groetjes Anita vd Blink

dit is het hoesje wat ik er normaal omzitten

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Anita, allereerst super bedankt voor je complimenten en lieve woorden. Dat vind ik heel fijn om te horen en daar doe ik het voor! 😊

Bedankt voor je uitgebreide uitleg en foto's. Ik snap volkomen dat je je scherm weer helemaal gefixt wil hebben zonder die lijn op de vouwrand. Goed dat je er overal achteraan bent gegaan! Inderdaad gewoon weer aanmelden ter reparatie via onze website en dan moet het goed komen. Ik ben heel benieuwd en ik hoor graag van je hoe het afloopt. 

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community (en uiteraard ik ook) staat voor je klaar! 😄

Groetjes,

Marciano

Je bent fantastisch. Tot dan. Groetjes Anita 

Reputatie 7
Badge +12

Pfoe, ja dit soort telefoons zijn inderdaad heel gevoelig met het scherm, maar ook de scharnier eronder. Geen enkele medewerker van Tele2 kan je op afstand aangeven of dit onder fabrieksgarantie valt of niet. Een door Samsung aangewezen gecertificeerd reparatie centrum, zoals zijzelf of Dr mobile kan een inspectie doen met speciale apparatuur en dat oordeel vellen. Het maakt dus niet uit waar je het toestel koopt, er zijn maar een paar van dit soort reparatie centra die voor de grote telefoonfabrikanten reparaties uitvoeren.

Mocht het toch niet onder de garantie vallen, dan krijg je een prijsopgave voor de reparatie.

Hallo Eric, 

bedankt voor je reactie. Het jammere is dat wij in emmeloord geen winkel meer hebben alleen kpn en onafhankelijke gsm winkels die hoesjes en reparatie aanbieden. En daar zit een hele goeie. Je hebt wel gelezen in mijn verhaal dat hij én Samsung beiden zeggen dat er kennelijk geen protection (plastic achtige ding) op zit. Dat vermoeden ze in ieder geval. 

Anyways iemand van tele2 heeft me ff gezegd wat het gaat kosten( ondanks hij de gsm niet gezien heeft) 360 euro. Beetje vreemd. 

 

Maar ik laat jullie horen hoe het uitpakt. 

 

Groetjes 

Anita van den Blink 

Reputatie 7
Badge +12

Nou laat het maar weten want als een klantenservice medewerker zomaar een reparatie bedrag noemt lijkt me dit ook niet realistisch.  Als het formele Samsung reparatie centrum dezelfde conclusie trekt over de folie als jouw twee bronnen dan komt het goed.  

Goedendag, daar was ik weer. Ik wilde jullie nog vertellen hoe het is afgelopen.

Er is nog steeds niets gebeurt en dat kwam omdat ik in het ziekenhuis lag en kwam er niet aan toe. 

Maar het verhaal wordt nog gekker want inmiddels doet de gsm het helemaal niet meer. Van de een op de andere dag ging het "beeldscherm" helemaal los. Ongelooflijk. Ik heb nog steeds garantie en die verloopt op 10 april 23 als ik het me goed herinner. Ik wist niet wat ik zag toen de folie ineens losliet. Het begon onderin aan de rechterkant. 

Eerst dacht ik dat ik straks toch een andere kan uitzoeken maar toen bedacht ik dat ik hem nu al een maand niet meer gebruiken kan waar ik wel voor moet betalen. Dus ik wil nog steeds proberen om hem op te sturen. 

Hij gaat gewoon aan (dat kan ik zien op het kleine schermpje voorin)maar ik zie helemaal niets meer. 

Ik heb het contract toendertijd afgesloten via mobiel.nl. Moet ik hun dan bellen of moet tele2  bellen? Weet iemand dat van jullie?

Dat contract heb ik hier nog. 

Ik hoop snel wat te horen want ik moet binnenkort weer het ziekenhuis in en hoop het voor die tijd geregeld te hebben.

 

Fijn weekend en tot horens.

Groetjes Anita van den Blink 

 

Reputatie 7
Badge +12

Als mobiel.nl de verkoper is geweest,  dan verlopen alle vragen en garantie over het toestel via hen. Toestellen kopen retailers zelf en verkopen die met abonnementen van alle providers. Mobiel.nl heeft ook een pagina met informatie over de garantie en reparatie. 

Hoi Eric,

Serieus? Okay dan dan ga ik daarmee in de weer. Bedankt.

 

Groetjes Anita

Reputatie 7
Badge +12

Ja, heel serieus. Daarom heb ik je ook die link van mobiel.nl reparatie pagina meegestuurd.

Reageer