beantwoord

Motorola moto G(8) power - geen 4G dataverbinding

  • 14 June 2020
  • 2 reacties
  • 1308 x bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds kort een moto g8 power én een nieuwe SIM. (hiervoor had ik een Samsung, helaas kwijtgeraakt, vandaar de nieuwe SIM. 4G werkte prima met de Samsung).

De moto werkt prima, behalve 4G. Wat tot nu toe gedaan:

SIM in sleuf 1 gestopt. SIM geactiveerd, is ok, volgens mijn account informatie. Als ik de SIM status bekijk, staat daar Tele2 NL. Bij Instellingen>Netwerk en Internet staat bij Mobiel Netwerk ook Tele2 NL Als ik dieper klik krijg je: Simkaartsleuf 1: Tele2 NL - 06xxx (xxx is mijn nummer). Voorkeuren staat op Sim1. Verder staat Roaming, Bellen via 4G, Voorkeursnetwerktype=4G. APN staat op internet.tele2.nl. En in de statusbalk boven staat een H. En natuurlijk staat Mobiele Data aan ;-)

Ik weet het niet meer….

icon

Beste antwoord door vanderels99 15 June 2020, 23:16

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7

Om het simpel te zeggen moet het toestel de 4G van de specifieke provider ondersteunen. Als je de simkaart in een ander, meer regulier toestel kan testen dan weet je of dat het geval is.

De volgende vraag is of het toestel voor verkoop in Nederland gemaakt is en niet bijvoorbeeld een parallel import uit Polen is.

Tot slot worden de netwerken van Tele2 en T-Mobile samengevoegd, dus zou het kunnen dat net nu je een verminderde dienst ervaart als gevolg van de samenvoeging.

Al met al is het testen van je simkaart in een ander toestel het beste wat je nu kunt doen.

Reputatie 1

Vandaag Tele2 maar even gebeld. Het bleek na enig zoeken een instelling te zijn bij Tele2: data was nog geblokkeerd, waarschijnlijk vanwege het blokkeren van de oude SIM. Met het deblokkeren bleek het snel opgelost. Met dank aan de klantenservice!