Mijn iPhone ervaring

  • 24 September 2021
  • 3 reacties
  • 73 x bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Hoi hoi daar ben ik weer met een nieuw topic. De vorige topics heb ik Xiaomi en OnePlus toestellen besproken. Dit maal ga ik de iPhone bespreken, mijn eigen ervaring die ik heb met de toestellen van Apple. 

 

Mijn eerste iPhone 5s

Het begon allemaal met een iPhone 5s, een super strak model met heel veel nieuwe snufjes (in die tijd). Wat was ik verliefd op deze telefoon. Een top camera, touch-id en noem maar op. Het enige minpunt wat ik heb gevonden is de batterij. Apple stond namelijk niet goed bekend om haar batterij duur van haar iPhones. Dit vond ik zo storend dat ik weg ben gegaan en naar Android ben overgestapt. 

 

Mijn iPhone X

Toch wilde ik Apple weer een kans geven, maar wilde ik niet meteen heel veel geld neer leggen voor een toestel waarvan ik niet zeker was of ik deze wel ging houden. Afgelopen voorjaar heb ik een iPhone X goedkoop op de kop kunnen tikken. Het was natuurlijk geen recent toestel meer, en daar hield ik dan ook rekening mee. 

Algemene functies: Ik kwam natuurlijk van een Android toestel met een 120hz scherm en ging terug naar 60hz. Hier heb ik eigenlijk vrij weinig van gemerkt omdat Apple zorgt dat het toestel soepel draait.

Camera: Het verbaasde mij hoe goed de camera was voor een toestel uit 2017, ik kon hiermee mooie foto's maken en alle apps die ik gebruikte maakte ook goede foto's. Het zijn natuurlijk geen professionele foto's, maar goed genoeg om op de socials te plaatsen. 

Accuduur: Ook mijn accuduur was super goed! Ik kon er met mijn gebruik gewoon een dag plezier uithalen. En ik gebruik mijn telefoon echt intensief. ;) 

IOS: Ik begon met IOS 14 op mijn X en daarna ben ik overgestapt toen het kon naar 15 beta. En wat liep mijn telefoon soepel! Soms nog soepeler dan mijn Android toestel.

FaceID: Nooi verwacht dat ik dit een belangrijk onderdeel zou vinden, maar ik typ nooit meer een wachtwoord in alles gaat via FaceID!  En dan hoor ik je zeggen, dat kan op Android ook, ja met een vingerafdruk en dat is toch echt anders als FaceID

Een Apple watch: Daar ging ik, geen weg meer terug ik zat vast in het Apple ecosysteem. Ik kocht een Apple Watch 6, nog duurder dan de iPhone X die ik kocht. 

 

En nu? Nu heb ik een iPhone 12 mini gekocht, koop ik een iPad Mini 6, heb ik Airpods en een Apple Watch. Is er nog een weg terug? Voor mij niet. Ik blijf bij Apple. 

 

Conclusie: Als echte Android fan boy had ik nooit verwacht dat ik de overstap zou maken naar iPhone, maar door het geweldige ecosysteem ben ik toch overstag gegaan. 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Jacco superfijn topic weer! Ik heb zelf nog nooit een Xiaomi- of OnePlus-toestel gehad, dus ik ben blij om dit keer jouw iPhone-ervaring te lezen, aangezien ik me hier zeker in kan vinden.

Ik zit sinds kort ook na te denken over AirPods. Welke gebruik jij en hoe bevallen ze? Ik was altijd bang dat ze snel uit m’n oren zouden vallen.

En hoe bevalt IOS 15 tot nu toe? :smile:

 

Reputatie 2

Hi @Jacco zelf heb ik de iPhone 11, hiervoor nog een iPhone 6 en 7 gehad. Daarvoor was de Samsung periode. Dat is al een erg lange tijd terug. Ik kan dan ook zeker zeggen dat ik Apple fan ben!

Zelf heb ik nog software versie 14, de 15 heb ik nog niet geïnstalleerd. Nu ben ik ook zeker benieuwd hiernaar! Ik hoor hier meer goede verhalen over.

Verder heb ik ook airpods en een macbook van Apple. Fantastisch! Heel fijn dat alles met elkaar gedeeld kan worden via de Cloud en snel een bestandje sturen via Airplay is ook zo gepiept. 

Mijn twijfel is niet of ik terug ga naar Android, maar of ik voor de iPhone 13 ga!:sweat_smile:

Reputatie 5
Badge +6

Mooi verhaal, dat lees je niet vaak van een android fan. Ben zelf ook overgestapt van Android naar iPhone ongeveer 6 jaar geleden. Ben stiekem toch wel weer benieuwd hoe een nieuw android toestel is! 

Reageer