beantwoord

iPhone 8 werkt niet zoals het hoort

  • 28 February 2020
  • 15 reacties
  • 515 x bekeken

Goedemiddag, Mijn vriendin heeft al poosje een iphone 8 met abonnement bij tele2, aan het begin liep die afentoe vast maar niet echt storend. Sinds een half jaar ongeveer gebeurt het heel veel op één dag, het scherm blijft dan vast staan voor een paar minuten.

Ze heeft hem al 2x opgestuurd waaruit bleek dat er een software fout in zat, ze hebben toen een vervangend toestel aangeboden, maar die doet eigenlijk precies het zelfde, wat ons er aan doet denken dat het gewoon de zelfde telefoon is. Bij de tweede keer opsturen ging het eigenlijk precies het zelfde, weer een vervangend toestel die dezelfde probelemen geeft.

 

Nu betaald ze eigenlijk al meer dan een jaar voor een toestel wat niet functioneerd zoals het hoort.

 

Al meerdere keren telefonisch contact gehad met tele2, waarbij ze aangeven dat ze hem alleen op kunnen sturen, terwijl dit wat blijkt gewoon totaal niks opleverd en keer op keer gewoon het zelfde toestel terug sturen.

 

Wat kan een oplossing zijn?

 

Met vriendelijke groet,

Justin Mulder

 

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 14 March 2020, 13:54

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Als jij denkt dat het dezelfde iPhone is, dan is dat makkelijk te controleren via het serie nummer dat op het ori doosje zit waar de Smartphone in zat.

Hetzelfde serie nr dan weet je genoeg.

Blijkt wel om een andee serienummer te gaan, hoe kan het dan dat de problemen nogsteeds het zelfde zijn?

Ja dat is een goede maar dat weet ik niet, maar je kunt hier wat tips lezen voor als je iPhone vastloopt. 

Hoe troubleshoot je zo'n probleem, ik zou beginnen met een andere SIM van een andere provider.

Hetzelfde effect dan ligt het daar iig niet aan. 

Die 5 tips hebben we al geporbeerd, andere simkaart zou ik vanavond / morgen even proberen. 

Je hoort daar zsm van

Heb je ook hier gekeken, kan wellicht ook helpen?

Andere simkaart van een andere provider geeft helaas geen verandering, wel werken andere telefoons gewoon met deze simkaart, daar kan het dus denk ik niet aan liggen…

 

En wieger aarts, we hadden deze stappen al eens doorgelopen, net nog een keer, veranderd helaas niks.

 

Mvg

Helaas geen reactie meer hierop, lijkt erop alsof tele2 het voor de zoveelste keer probeert af te wimpelen, slechte zaak.

Niet gewend van tele2 dit helaas.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Juuustinm 

Ik ga er alles aan doen om dit uit te zoeken voor jouw vriendin. 
Loopt de iPhone vast op willekeurige momenten of bij gebruik van bepaalde apps?
Staat de meest recente software op de iPhone 8?
Heb je geprobeerd om het toestel naar fabrieksinstellingen te wijzigen? Check daarvoor  Toestelhulp

 

Goedenavond,

 

De telefoon loopt op willekeurige momenten vast, maakt niet uit waar ze mee bezig is.

 

Telefoon heeft de meest recente software, en terug naar fabrieksinstellingen helpt ook niks helaas.

Top service, 

Via telefoon hier naar toe verwezen en hier hoor je niks. 

Zeker de garantieperiode voorbij laten gaan en dan ineens niks meer voor ons kunnen betekenen.

 

 

Reputatie 7

Top service, 

Via telefoon hier naar toe verwezen en hier hoor je niks. 

Zeker de garantieperiode voorbij laten gaan en dan ineens niks meer voor ons kunnen betekenen.

 

 

Hier hoor je wel degelijk wat zoals je zag, maar het is een forum en geen chat. Moderators reageren niet elke dag en zeker niet in het weekend.

Top service, 

Via telefoon hier naar toe verwezen en hier hoor je niks. 

Zeker de garantieperiode voorbij laten gaan en dan ineens niks meer voor ons kunnen betekenen.

 

 

Hier hoor je wel degelijk wat zoals je zag, maar het is een forum en geen chat. Moderators reageren niet elke dag en zeker niet in het weekend.

 

Na dik 2 weken alleen op het forum nog geen oplossing gevonden, laat staan al die weken daarvoor al.

Reputatie 7
Badge +12

Het blijven moderators, deze leiden in gesprek en grijpen in bij bijdragen die ontsporen tussen forumleden.

Reputatie 7

Als terugzetten naar fabrieksinstellingen niet helpt, dan denk ik niet meer aan een software fout. Bij een software fout zouden er ook veel meer gebruikers met hetzelfde probleem moeten zijn.

Kan zijn dat de telefoon een keer in de zon heeft gelegen, gevallen is, vochtig/nat is geweest, waardoor de hardware gek gaat doen. Als het incidenteel optreedt, dan is het lastig zoeken waar het probleem in zit. Overigens vallen dit soort zaken niet onder garantie.

Ik zeg dus niet dat dit de reden is, maar dat het zou kunnen en erg lastig aan te tonen is. Je zou ook je telefoon bij een Apple store kunnen aanbieden als je nog fabrieksgarantie op hebt (maar dan zodra de Apple stores weer open zijn zodra we door die Corona periode zijn gekomen).

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Juuustinm 

Het is niet de bedoeling om doelbewust de garantie periode voorbij te laten gaan. 

Wij willen allemaal dat het toestel goed werkt en helpen jou daarbij!

 De tip van @pipodeclown is een goede!

Als de fabrieksreset niet werkt en alle andere tips die worden gegeven geen baat hebben dan moet het toestel onderzocht worden.

Het is niet natuurlijk niet leuk als je het toestel twee keer hebt opgestuurd voor onderzoek.