Skip to main content

Ik heb al anderhalf jaar een abonnement via Tele2 afgesloten, waarbij ik nog steeds mijn telefoon afbetaal. 

Ik verblijf momenteel enkele maanden in Panama,  deze week bij het gebruiken van mijn telefoon viel mijn telefoon uit en is sinds dien ook nooit meer aangegaan.

Dingen die ik heb geprobeerd:

-Aansluiten op iTunes

-Hard reset

-Opladen met verschillende kabels en contacten

Nu vroeg ik me af hoe ik de zaken het beste kan aanpakken?

Is het handig om het naar Apple op te sturen vanuit Panama ?

Of kan ik beter naar de '’Mac Store'’ in Panama die zegt geautoriseerd te zijn technische service te verlenen voor Apple  ? 

 

Mvg.

Volgens mij heb je twee jaar garantie, eerste jaar via apple en tweede jaar via de verkopende partij. Tele2 in dit geval.

Mijn iphone 11 ging in het tweede jaar ook kapot (maakte bijna geen verbinding meer met netwerk) en ik moest ‘m opsturen via reparatieservice:  https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon/reparatie

Als je toestel opeens niet meer aangaat dan is het meestal een garantie geval. Je bent nu niet in Nederland dus dat maakt het wat lastiger, even wachten tot je terug bent en dan opsturen. Ik kreeg een gloednieuwe iphone 11 terug, dus dat was wel nice


Ik zou niet direct de conclusie willen trekken dat 'niet aan' betekend garantie. Als het toestel b.v. waterschade heeft, dan gaat ie ook niet meer aan, zijn de vochtdetectie strips in het toestel verkleurd en dat betekent geen garantie.

Het insturen voor garantie moet gebeuren naar een Nederlands adres. Hij wordt ook weer naar alleen naar het Nederlands adres waar het abonnement op staat teruggestuurd.