beantwoord

iPhone 11 problemen verbinding

  • 9 November 2019
  • 12 reacties
  • 6589 x bekeken

Ik heb sinds een aantal weken de iPhone 11 en het valt mij op dat deze een stuk trager is dan mijn vorige iPhone 7 Plus. Heb ook zéér vaak maar 1 streepje bereik. Wellicht een foute instelling in de telefoon?

Kan iemand mij misschien helpen? Heb de telefoon al aantal keer gereset, mag niet baten.

Ik vind het erg vervelend.

Groet, Eric

icon

Beste antwoord door pipodeclown 14 November 2019, 00:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het is goed om even een test te doen met de sim in een ander toestel. Als dat op dezelfde plaats meer ontvangst / snelheid geeft dan zou b.v. de antenne in de Iphone kapot/niet goed aangesloten kunnen zijn. Als het hetzelfde resultaat geeft, dan zou je eens op een andere plek dit kunnen bekijken. 

Reputatie 7

De iPhone trager? Hoe ervaar je dat? Traag opstarten, traag menu, apps starten traag op?

Of heb je het puur over de internet verbinding?

Dit ligt aan het netwerk van tele 2, is niks aan te doen en is zowel bekend bij tele 2 als apple. Dit doet zich voor vanaf de iPhone 8/iPhone 10/x en hoger. Ik neem aan dat je niet meer in de 14-dagen bedenktijd zit, de tele 2 klantenservice kan je contract hierom beëindigen en je mag daardoor opzeggen. Als je dat zou willen in een andere optie dat ze je contract oversluiten naar t-mobile, je gaat dan weer een nieuw 1 of 2 jarig contract aan met de geldende bundels en prijzen van t-mobile, zonder aansluitkosten. 

je hebt overigens recht op 10% vergoeding op de afgelopen abonomentskosten. Als je belt vraag of ze je door kunnen sturen naar de technische afdeling daarna kan de opzeg/annuleer/verleng afdeling alles voor je rond maken. 

Allereerst, dank allen voor jullie antwoorden!

Het betreft bij mij vooral het bereik, alles wat met internet te maken heeft is traag. Ik meen zeker te weten dat mijn iPhone 7 plus veel sneller was.

Deze iPhone 11 was de eerste paar dagen wél supersnel etc en had bijna overal bijna 5 “bereikstreepjes”, nu heel vaak maar 1. Ik heb mijn iPhone 7 niet meer, dus kan het niet checken. Kan ik misschien ergens mijn 11 laten “doormeten” ?

 

groet, Eric.

Gebruikt het toestel dan 3G of 4g? Indien het 4g is zet in de instellingen het handmatig op 3G, ervaar je dan nog steeds hetzelfde probleem? 

De iPhone trager? Hoe ervaar je dat? Traag opstarten, traag menu, apps starten traag op?

Of heb je het puur over de internet verbinding?

Apps die afhankelijk zijn van internet vooral, dus ja, internetverbinding.

maar nogmaals ligt aan het Tele 2 netwerk icm met Apple iPhones vanaf de iPhone 8/X(10). Is een combinatie van de chip dit Apple erin heeft gestopt het het netwerk van Tele 2. Tele2 kan je bijvoorbeeld ook niet helemaal verwijten want op andere telefoons speelt het probleem geloof ik niet zo. 

Als je niet meer in je bedenktijd zit heb je de volgende opties:

  1. contract laten ontbinden (heb je toestellening dan moet je die in ze geheel betalen of je kan alleen de toestellening bij Tele 2 houden maar dan kan je je nummer niet meenemen naar een andere provider) 
  2. over laten sluiten zonder aansluitkosten naar t-mobile tegen de geldende bundels en prijzen van hun. (Ze zeggen je contract op en je kan dan kiezen tussen 1 of 2 jaar t-mobile). Heb je een toetsel lening? Dan kan je kiezen om het in 1 keer af te betalen zoals optie 1 of het door te blijven betalen aan Tele 2 waarbij je een Sim only krijgt bij t-mobile. Kanttekening hieraan is dat je je nummer niet kan meenemen als je de lening niet in 1 keer wilt of kunt af betalen. 
     
  3. 10% korting krijgen gedurende je contract dus bijv bij onbeperkt. €25/100x10%=€2,50x looptijd. Op 3G zou je verbinding wel moeten werken. Kies je voor optie 3 dan kan je geen aanspraak maken van de andere opties. Je kan gerust dan 3G gebruiken, 4g bellen werkt dan niet en bellen via WiFi wel. Volgend jaar zullen alle klanten en simkaarten van Tele 2 de masten van t-mobile kunnen ontvangen (dat gebeurt nu al gefaseerd) dan zou het probleem opgelost moeten zijn voor de 4g verbinding. De simkaarten worden eventueel allemaal omgewisseld voor t-mobile simkaarten, maar wanneer en op welk termijn die gaat gebeuren is onbekend. Misschien dat ze er vanaf zien en op een gegeven moment nieuwe klanten een t-mobile simkaart gaan uitgeven. 
Reputatie 7

De iPhone trager? Hoe ervaar je dat? Traag opstarten, traag menu, apps starten traag op?

Of heb je het puur over de internet verbinding?

Apps die afhankelijk zijn van internet vooral, dus ja, internetverbinding.

Dat kan aan je toestel (ontvanger) liggen, maar ook aan het netwerk (integratie netwerken). Probeer inderdaad eens je toestel ‘hard’ op 3G te zetten. Je weet dan zeker dat je op het T-Mobile netwerk zit om te kijken of die verbinding stabiel blijft. In dat geval lijkt het een netwerk issue te zijn en niet aan het toestel te liggen. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn tot het moment van volledige integratie van de netwerken. Indien ook 3G niet stabiel blijft, dan zou het ook aan het toestel kunnen liggen.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

De iPhone trager? Hoe ervaar je dat? Traag opstarten, traag menu, apps starten traag op?

Of heb je het puur over de internet verbinding?

Apps die afhankelijk zijn van internet vooral, dus ja, internetverbinding.

Dat kan aan je toestel (ontvanger) liggen, maar ook aan het netwerk (integratie netwerken). Probeer inderdaad eens je toestel ‘hard’ op 3G te zetten. Je weet dan zeker dat je op het T-Mobile netwerk zit om te kijken of die verbinding stabiel blijft. In dat geval lijkt het een netwerk issue te zijn en niet aan het toestel te liggen. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn tot het moment van volledige integratie van de netwerken. Indien ook 3G niet stabiel blijft, dan zou het ook aan het toestel kunnen liggen.

Heb ‘m nu een aantal uren op 3G staan en dat lijkt idd de oplossing. Dank!

Voor aanvullende informatie kan je ook in onderstaande handleiding kijken.