beantwoord

iphone 11 defect onder garantieperiode, refurbished terugkrijgen?

  • 6 May 2021
  • 1 reactie
  • 136 x bekeken

Hallo allen,

 

Ik heb een defecte iPhone 11 ingestuurd omdat er plotseling op geen enkele mogelijkheid meer verbinding te maken was met het mobiele netwerk. Nu blijkt deze niet te repareren.

Na een bijzonder gesprek met DynaFix (waar Tele2 me naar toe doorverwees) konden zij mij totaal niet zeggen of ik een nieuw toestel zou krijgen (waar ik recht op heb) of een refurbished toestel (waar ik niet mee akkoord ga). Is dit een normale gang van zaken? Hoe kan het bedrijf dat de "reparatie” regelt niet weten wat voor toestel nu naar mij onderweg is?

De vrouw aan de telefoon vond het logisch dat ik niet een nieuw toestel kreeg want ik heb immers een gebruikt toestel ingestuurd voor reparatie!? Ik heb haar aan het consumentenrecht herinnerd maar nogmaals, het werd een bijzonder gesprek.

Ik heb me gauw even ingelezen, het schijnt dus vaker te gebeuren en de mensen die het tot een zaak lieten komen hebben elke keer gelijk gekregen bij de kantonrechter.

 

Nu mijn grote vraag: is het bekend of Tele2 dit inderdaad dus ook doet/toestaat: een refurbished toestel toestaan wanneer het telefoon defect is buiten mijn schuld om?

icon

Beste antwoord door eric 6 May 2021, 12:35

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

De vervangende toestellen worden door Apple verstrekt. Het is hun beleid om daar niet altijd een nieuw toestel voor in te zetten. Natuurlijk heb jij met de verkoper te maken, maar die volgt voor de fabrieksgarantie het beleid van “de fabriek”.

Reageer