beantwoord

internet valt weg tijdens bellen Xiaomi mi a2 lite

  • 18 June 2020
  • 6 reacties
  • 1172 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Hallo, 

 

Sinds een half jaar valt mijn 4g internet weg tijdens het bellen. Het internet schakelt ook niet terug naar 3g of 2g, dit is behoorlijk irritant als je tijdens een gesprek iets moet opzoeken. Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen het gaat om een Xiaomi mi a2 lite, deze telefoon bevalt goed en zit eigenlijk niet te wachten om hiervoor een nieuwe telefoon aan te schaffen. 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 18 June 2020, 17:16

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Xiaomi is niet een merk wat formeel gecertificeerd is voor 4G Bellen (volte). Als het al heeft gewerkt, dan is het met een software update waarschijnlijk verdwenen. Jouw toestel schakelt dus altijd terug naar 3G om een gesprek te voeren. Om dit te voorkomen kun je een gecertificeerd toestel gebruiken.

Welke toestellen wel geschikt zijn voor VoLTE kun je hier vinden.

Bedankt voor je bericht Eric. 

 

Is het zo als mijn telefoon terugschakelt naar 3G dat het automatisch betekent dat ik niet meer kan internetten?

Wordt mijn telefoon bij andere providers wel gecertificeerd? 

Heb mijn huidige toestel nog maar een jaar en functioneert prima, vindt het zonder om nu alweer een ander toestel te moeten aanschaffen.

Met 5G opkomst kan ik waarschijnlijk binnenkort weer een nieuwe mobiel aanschaffen.

Alle suggesties zijn welkom

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Bij geen enkele Nederlandse operator is Xiaomi gecertificeerd voor 4g bellen. Hij schakelt altijd terug naar 3g of 2g bij Vodafone want die heeft 3g uitgezet. Bij 2g kan het toestel niet naar een data netwerk terugvallen, bij 3g kan het toestel 3g circuit switched (spraak) en 3g data switched (internet) combineren, maar dat is toestel afhankelijk of het dat met een fallback ook doet. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je het toestel op 3g vast zet. Heb je dan wel data tijdens spraak?

 

Heb het net even getest, als ik mijn toestel op het 3G netwerk zet behoud ik mijn internet tijdens het bellen. 

Het zou mooi zijn als tijdens bellen op 4G terug kan vallen naar 3G, of moet ik mijn toestel op het 3G netwerk houden?

Reputatie 7
Badge +12

Het  'meeverhuizen' naar 3g tijdens 3g fallback is afhankelijk van je toestel . Als je geen (beter) toestel wilt aanschaffen is het vastzetten op 3g dus een optie.

Als je iets nieuws koopt, neem dan iets wat ook voor de Nederlandse markt bedoeld en gecertificeerd is. Ook een chinees merk als oneplus is dat tegenwoordig. Ik heb nu een oneplus 8 pro. Klaar voor 5g na de veiling eind juni. 

Top, bedankt voor je goede hulp. 

Ik zet hem voorlopig terug op 3G en houd mijn huidige toestel.