beantwoord

imei gestolen zonder sim

  • 24 November 2020
  • 6 reacties
  • 612 x bekeken

Hoi, gister is mijn telefoon gestolen (samsung galaxy s9+ 256gb) zonder simkaart erin, nu las ik dat jullie de imei code op een blacklist kunnen zetten en de telefoon kunnen traceren. De aangifte is ook gedaan. Kunnen jullie dat?

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 30 November 2020, 14:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Wij (de andere klanten ) kunnen dat niet. Probeer de klantenservice 020 75 44444

Reputatie 7
Badge +8

Gaat het niet via my Samsung of zoiets? 

Van Huawei ken ik zoiets, Samsung zal ook wel zoiets hebben, tenminste als je er aangemeld bent. 

Gaat het niet via my Samsung of zoiets? 

Van Huawei ken ik zoiets, Samsung zal ook wel zoiets hebben, tenminste als je er aangemeld bent. 

Ja klopt, maar niet zonder de sim

Reputatie 7
Badge +12

De provider kan een IMEi blokkeren, maar in Nederland wordt dat niet toegepast. Het heeft namelijk alleen zin als alle providers meedoen, anders wordt jouw telefoon alleen op het T-Mobile netwerk geblokkeerd en kunnen die dieven met een KPN/Voda sim nog gewoon bellen.

Dit intitatief is, mede ook door de administratieve lasten, in Nederland nog niet van de grond gekomen.

Reputatie 7
Badge +8

Hier is een black list waar je de Imei kunt registreren bij verlies en diefstal.

Geeft natuurlijk geen garantie! 

Verder de Imei opgeven bij aangifte bij de politie. 

https://www.imei.info/lost-device/

 

Reputatie 5

Hoi Luca, wat rot dat je telefoon is gestolen! Heel goed dat je aangifte hebt gedaan. Ik heb het gelijk voor je nagevraagd, maar wij kunnen de imei code niet op een blacklist zetten. Zelf vroeg ik mij af waar je precies had gelezen waar wij dat konden doen. Dat moet dan namelijk aangepast worden. 

Hopelijk kom je verder met de link die Theocoppes je heeft gestuurd en weet je alsnog je telefoon te traceren. Heel veel succes!