Skip to main content

Vorige week heb ik mijn telefoon verkocht, maar helaas heb ik geen betaling ontvangen.

Nu heb ik aangifte gedaan, maar de politie vraagt naar het IMEI nummer.
Nu heb ik het toestel netjes met orginele verpakking en alles opgestuurd, dus ik kan deze zo niet meer terug vinden.

Wel heb ik dit toestel besteld bij Tele2 en nu is mijn vraag of ik het IMEI nummer via Tele2 nog kan achterhalen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Staat dat niet op de pakbon of factuur? 

Online kan ik niet verder scrollen dan mijn factuur van augustus 2019

Oh, is het al een wat oudere telefoon? Ik vermoed dat de originele pakbon dit wel bevat. 

Ja heb de telefoon ongeveer 3 jaar geleden besteld bij Tele2

Dan hoop ik dat je nog wat papieren ervan bewaard hebt. Het is inderdaad jammer dat je mensen niet kunt vertrouwen, maar zomaar een telefoon opsturen zonder betalingsgarantie is ook niet heel slim. Aan de andere kant, wat verwacht je dat de politie doet met je aangifte? Zij gaan denk ik niet deze persoon oppakken..

Betaalbewijs had ik gekregen, naar dit was helaas nep.

Vreselijk man! Sterkte want ik vermoed dat je hier geen geld meer van gaat terugzien.

Hallo @messinkje1,
Bedankt voor jouw duidelijke uitleg. Wat een vervelende situatie zeg! Nare oplichtingspraktijken ook tegenwoordig.

Omdat je jouw Community account goed hebt aangevuld heb ik meteen jouw Imeicode kunnen opzoeken. Deze stuur ik jou in een PB omdat het privacygevoelige informatie betreft. Hopelijk kan de politie jou goed verder helpen! Laat je ons weten wat het vervolg is van deze situatie?

Als je nog andere vragen hebt let me know. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Misschien kun je via Samsung ook blokkeren?