Huawei en nfc


Goedenmorgen

 

Ik heb een vraag betreft de Huawei p+ smart 2019…

Mijn moeder en ik hebben beide het zelfde toestel, alleen beschikt t toestel van mijn moeder over NFC en die van mij niet....hoe kan dit? Ik heb mijn toestel een maand of 4 later gekregen dan die van mijn ma. Heeft dit met een update o.i.d. te maken? 

 

Wie weet raad?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Help dit? https://smartandroid.nl/hoe-activeer-je-nfc-op-huawei-p-smart-2019/

Help dit? https://smartandroid.nl/hoe-activeer-je-nfc-op-huawei-p-smart-2019/

Helaas Eric, het hele NFC komt niet in de telefoon voor... Als ik in t menu zoekopdracht NFC intik, verschijnt er niets. Terwijl als ik m'n moeders toestel intoets het wel verschijnt. 

Ook na zoeken op t net/google naar de specificaties van t toestel staat bij de 1 dat het er wel opzit, en bij de ander niet. Dat maakt t zo raar

Reputatie 7
Badge +12

Waar heb je beide toestellen gekocht? Rechtstreeks bij Tele2 of via een partner zoals mobiel.nl?

Reputatie 7
Badge +8

Bij mijn vrouwtje ook geen NFC in de P smart + 2019. Gekocht via mobiel.nl. 

Wel NFC in mijn P 30 Lite. 

Waar heb je beide toestellen gekocht? Rechtstreeks bij Tele2 of via een partner zoals mobiel.nl?

Idd rechtstreeks bij tele2, en beide icm een abonnement van 2 jaar. M'n moeder had m al in dec 2018 en ik in mei 2019....beide zijn ook identieke toestellen. Daarom is t zo raar.....

Type nrs zijn hetzelfde?

Maar missen heb je hier iets aan, ook al zei je dat je zoiets dergelijks al geprobeerd hebt.

Type nrs zijn hetzelfde?

Maar missen heb je hier iets aan, ook al zei je dat je zoiets dergelijks al geprobeerd hebt.

Deze link had eric ook al gepost en had deze stappen al eerder geprobeerd en zonder succes helaas.

Iig toch bedankt 👍🏼

Geen dank.

 

En je type nrs, die op de smartphones staan?

Geen dank.

 

En je type nrs, die op de smartphones staan?

Zover heb ik niet gekeken, maar naar mijn weten en wat ik op internet vindt is er maar 1 type. Zoekend op huawei p smart+ 2019 geeft alle in de specs aan dat er geen NFC chip inzit....daarom vindt ik t raar. 

En het gaat mij niet om er mee te kunnen betalen, maar t is medisch.

Ik heb nu mijn oude samsung s7 moeten laten maken en heb dus een nieuwe telefoon waar ik nu dus niks meer aan heb😒

En ruilen met sie van mn moeder doe ik niet omdat dat scherm gebarsten is....

Het is idd vreemd, maar volgens de specs van Huawei zit het er toch ingebouwd.

Kijk maar.

 

 

Als ze nu beide door Tele2 geleverd zijn, en er zou geen verschil in moeten zitten dan trok ik toch even bij ze  aan de bel met de vraag hoe dat nu kan?

Je hebt dan gelukkig nog je S7, kun je daar dan iig mee voorruit.

En ik had mijn Moeder haar dan die zonder NFC chip gegeven, kan je moeder weer alles goed zien.

Maar dat ben ik hé :upside_down:

En een schermpje kun je ook zelf vervangen, moet je wel een beetje handig zijn.

Maar of dat loont bij een low budget toestel?

 

 

Het is idd vreemd, maar volgens de specs van Huawei zit het er toch ingebouwd.

Kijk maar.

 

 

Als ze nu beide door Tele2 geleverd zijn, en er zou geen verschil in moeten zitten dan trok ik toch even bij ze  aan de bel met de vraag hoe dat nu kan?

Je hebt dan gelukkig nog je S7, kun je daar dan iig mee voorruit.

En ik had mijn Moeder haar dan die zonder NFC chip gegeven, kan je moeder weer alles goed zien.

Maar dat ben ik hé :upside_down:

En een schermpje kun je ook zelf vervangen, moet je wel een beetje handig zijn.

Maar of dat loont bij een low budget toestel?

 

 

Heel apart allemaal. Echter, echt handig ben ik wel redelijk alleen wil mijn zicht niet geheel meewerken 😂

Ik heb Huawei nl al via facebook bericht en die vroegen ook t serienummer van beide zodat ze t kunnen uitzoeken. Dus moeders straks maar ff bellen of ze t serienummer ff wil screenshotten en naar mij sturen. En idd, een budgettoestel laten maken voor veel geld? Nee, dan maar een jaar verder ploeteren met de samsung.....

Kijk hier dat t niet in de tel zit 

En dit is op de smasung

Erg vreemd ja maar goed wacht het serie nr verhaal even af, dat zal wel wat meer duidelijkheid geven.

En om NFC te kunnen gebruiken heb je ook hardware nodig, de antenne die dat mogelijk maakt moet er dus inzitten.