beantwoord

hotspot werkt niet meer sinds het nieuwe netwerk

  • 4 October 2020
  • 13 reacties
  • 2900 x bekeken

Hallo allemaal,

Mijn hotspot werkt niet meer. Komt dat door we zijn overgegaan naar T-Mobile?  Of heeft dat er niets mee te maken. Mijn pc is Windows 10 pro. Mijn telefoon is een Alcatel 1S 2019. Ik heb de telefoon de verbinding gereset. Op mijn vaste computer heb ik alles gereset. Adapter verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb dus geen internet op mijn pc alleen maar op mijn telefoon. Voor een maand terug deed alles nog.

icon

Beste antwoord door Roy Tollenaar 6 October 2020, 06:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De provider levert een simkaart voor in een mobiele telefoon. De mogelijkheden die jouw telefoon biedt kun je dan gebruiken. Als internet op je Alcatel werkt is de dienst dus in orde.

Thetering is wettelijk toegestaan, maar voor vragen hoe jou toestel en pc moeten worden geconfigureerd zal geen ondersteuning vanuit de provider voor komen. Misschien is er wel een software update op de telefoon geweest? Je kunt dus beter een Alcatel forum raadplegen. Op mijn Samsung werkt wifi hotspot prima via het t-mobile netwerk.

Reputatie 7

Op mijn iPhone 8 werkt het ook prima. Misschien een beveiligingsinstelling op je telefoon of in Windows 10?

Nee helaas werkt nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +8

Als je de hotspot uitschakelt, werk je handy dan wel normaal?  Bellen, sms, Internet en mail ophalen? 

Ja alles doet het dan. Ben de hele morgen bezig geweest maar het ligt volgens mij niet aan de telefoon. Ik heb af en toe wel verbinding maar kan geen sites openen.

Reputatie 7

Heb je een VPN ofzo aan staan op je pc?

Probeer je pc eens te verbinden met een andere telefoon en (als het kan een andere pc/tablet) met jouw telefoon.

Reputatie 7
Badge +8

Je wifi ligt eruit? 

Met de PC opnieuw zoeken naar je hotspot wifi netwerk? 

Werkt je PC wel op je vaste aansluiting? Anders de hotspot verbinden met usb i.p.v WiFi.

Ik heb geen vaste aansluiting. Daarom heb ik een hotspot en heb ik internet op de pc via mijn telefoon. Hoe zijn de instellingen via de USB, misschien dat daar telkens er iets fout gaat. Het heeft altijd wel gewerkt.

Groetjes Hendrie

Ik heb geen vaste aansluiting. Daarom heb ik een hotspot en heb ik internet op de pc via mijn telefoon. Hoe zijn de instellingen via de USB, misschien dat daar telkens er iets fout gaat. Het heeft altijd wel gewerkt.

Groetjes Hendrie

Zo kun je via usb je internet delen.

  1. Sluit uw telefoon aan op uw computer via een USB-kabel.

  2. Ga op uw telefoon naar Instellingen.
  3. Zorg dat Wi-Fi uit staat en raak Meer > Tethering en draagbare hotspot aan.
  4. Schakel USB-tethering in om de verbinding te starten.

Nu is het gelukt. Dank  je wel. Ik weet nu wat het probleem was en achteraf ook dom van mij. De USB tethering kon ik nooit inschakelen. Nu kan ik hem pas inschakelen als ik heb aangesloten op mijn pc met de kabel. Nogmaals bedankt.

Allemaal bedankt voor de moeite.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @kanniet,

Heel goed dat je jouw vraag hier stelt, de Community helpt je meteen verder! De hotspot moet ook werken met het nieuwe netwerk, er zijn verder geen meldingen ontvangen dat het niet goed werkt.
Super dat het is opgelost. Bedankt iedereen voor meedenken en @Roy Tollenaar, top! :smile: