hele slechte verbinding iphone 11 pro

  • 25 June 2020
  • 16 reacties
  • 893 x bekeken

Ik heb sinds een aantal maanden hele slechte verbinding op mijn iphone 11 pro.

ik haal amper 2 streepjes bereik en dat overal. Als ik na 3g switch dan word het wel meer dus ligt aan tele2 lijkt me. 
meerdere malen aan de lijn gehad maar ze kunnen er niks aan doen.…

nou kwam ik dit tegen op deze forum, klopt dit? Kan dit? 
 

  1. contract laten ontbinden (heb je toestellening dan moet je die in ze geheel betalen of je kan alleen de toestellening bij Tele 2 houden maar dan kan je je nummer niet meenemen naar een andere provider) 
  2. over laten sluiten zonder aansluitkosten naar t-mobile tegen de geldende bundels en prijzen van hun. (Ze zeggen je contract op en je kan dan kiezen tussen 1 of 2 jaar t-mobile). Heb je een toetsel lening? Dan kan jekiezen om het in 1 keer af te betalen zoals optie 1 of het door te blijven betalen aan Tele 2 waarbij je een Sim only krijgt bij t-mobile. Kanttekening hieraan is dat je je nummer niet kan meenemen als je de lening niet in 1 keer wilt of kunt af betalen. 
  3. 10% korting krijgen gedurende je contract dus bijv bij onbeperkt. €25/100x10%=€2,50x looptijd. Op 3G zou je verbinding wel moeten werken. Kies je voor optie 3 dan kan je geen aanspraak maken van de andere opties. Je kan gerust dan 3G gebruiken, 4g bellen werkt dan niet en bellen via WiFi wel. Volgend jaar zullen alle klanten en simkaarten van Tele 2 de masten van t-mobile kunnen ontvangen (dat gebeurt nu al gefaseerd) dan zou het probleem opgelost moeten zijn voor de 4g verbinding. De simkaarten worden eventueel allemaal omgewisseld voor t-mobile simkaarten, maar wanneer en op welk termijn die gaat gebeuren is onbekend. Misschien dat ze er vanaf zien en op een gegeven moment nieuwe klanten een t-mobile simkaart gaan uitgeven.

 

 

ik wil dan voor optie 2: naar tmobile maar klantenservice zegt dat dit niet mogelijk is. Als je contract afgelopen is wel maar dan kan ik naar iedere provider overstappen dus lulkoek.

ik hoor graag hoe en wat, en wat kan ik nog doen? 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er bestaan geen standaard afkoop specials. We horen op het forum wel eens dat er coulance wordt getoond, maar dan moet er eerst een dekkingsonderzoek worden gedaan. Daarnaast is er geen garantie op indoor dekking. Elk huis kent demping, vooral nieuwere huizen hebben zoveel demping door isolerende materialen dat het voor mobiele netwerken steeds moeilijker wordt om binnen te dringen. Daar heeft de industrie dus Vowifi voor uitgevonden. Dat werkt via elke willikeurige wifi verbinding.

Veranderingen bij Tele2 zijn er wel. Het Tele2 4G only netwerk wordt uitgezet en alle klanten kunnen nu al verbinden met 3G en 4G van T-Mobile. In het noorden en midden van het land is dit al afgerond. De stappen gaan heel snel en elke maandag gaat er weer een deel uit zodat je vanzelf op T-Mobile 4G uitkomt. Waar in Nederland woon jij?

Noord brabant, tilburg.

Reputatie 7
Badge +12

Daar staat het Tele2 netwerk nog aan, maar binnen een paar weken is alles uit en maakt iedereen gebruik van het T-Mobile 3g en 4g netwerk. Hier in Utrecht is het al gebeurt. Top dekking nu!

Ik heb een iphone 11 pro maar kan er nix mee omdat ik geen verbinding heb

is makkelijk praten maar ik kan niet weken wachten omdat ze hier nog niet zijn beetje raar

Je weet niet precies wanneer het gaat gebeuren, dus dan zul je moeten wachten of optie 2 kiezen.

En als je optie 2 kiest dan gaat daar ook tijd overheen voordat dat geregeld is, maar dan heb je iig wel een datum wanneer.

Aan jezelf de keuze.

Reputatie 7

Bij staat Tele2 ook al uit, voor mij was de verbinding (Iphone 😎 al prima, maar nu dus ook. Twee of drie streepjes bereik heb ik binnen ook en haal dan 67Mbps download en 16Mbps download. In je laatste reactie zeg je dat je geen verbinding hebt en in je openingspost dat je twee streepjes hebt, het is dus niet helemaal duidelijk wat je precies ervaart. Ben je met een netwerk verbonden? Kan je bellen? Hoe snel is internet?

Zoek je woonplaats eens op deze kaart en kijk of Tele2 en/of T-Mobile masten in de buurt staan. https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.41576840&lng=5.50760219&zoom=11&providers=kpn,t-mobile,tele2,vodafone

Bij staat Tele2 ook al uit, voor mij was de verbinding (Iphone 😎 al prima, maar nu dus ook. Twee of drie streepjes bereik heb ik binnen ook en haal dan 67Mbps download en 16Mbps download. In je laatste reactie zeg je dat je geen verbinding hebt en in je openingspost dat je twee streepjes hebt, het is dus niet helemaal duidelijk wat je precies ervaart. Ben je met een netwerk verbonden? Kan je bellen? Hoe snel is internet?

Zoek je woonplaats eens op deze kaart en kijk of Tele2 en/of T-Mobile masten in de buurt staan. https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.41576840&lng=5.50760219&zoom=11&providers=kpn,t-mobile,tele2,vodafone

Toevallig 5 stuks van t mobile op 300m. Tele2 niet te bekennen en ik woon opzicht in een grote stad.

Je weet niet precies wanneer het gaat gebeuren, dus dan zul je moeten wachten of optie 2 kiezen.

En als je optie 2 kiest dan gaat daar ook tijd overheen voordat dat geregeld is, maar dan heb je iig wel een datum wanneer.

Aan jezelf de keuze.

Die optie 2 is er helemaal niet, althans dat zegt klantenservice tele2. Ik had gehoord dat dit de opties zijn maar klantenservice zegt van niet.

ik heb onbeperkt en bij tmobile kost dat al gauw 10€ pm duurder en dat is geen probleem, ik betaal liever meer met verbinding dan alsnog betalen zonder er iets voor terug te krijgen. 
voor de duidelijkheid, ik heb bijna altijd en overal 1 a 2 streepjes. Als ik na het buitenland ga( belgie/duitsland) dan heb ik amper een streepje.

Reputatie 7

Bij staat Tele2 ook al uit, voor mij was de verbinding (Iphone 😎 al prima, maar nu dus ook. Twee of drie streepjes bereik heb ik binnen ook en haal dan 67Mbps download en 16Mbps download. In je laatste reactie zeg je dat je geen verbinding hebt en in je openingspost dat je twee streepjes hebt, het is dus niet helemaal duidelijk wat je precies ervaart. Ben je met een netwerk verbonden? Kan je bellen? Hoe snel is internet?

Zoek je woonplaats eens op deze kaart en kijk of Tele2 en/of T-Mobile masten in de buurt staan. https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.41576840&lng=5.50760219&zoom=11&providers=kpn,t-mobile,tele2,vodafone

Toevallig 5 stuks van t mobile op 300m. Tele2 niet te bekennen en ik woon opzicht in een grote stad.

Waar geen Tele2 antennes meer zijn maak je automatisch gebruik van de T-Mobile antennes. Twee streepjes is op zich helemaal niet verkeerd. Het gaat erom of de dienst goed werkt. Het is nog niet duidelijk welke snelheden je behaald en of je normaal kunt internetten en bellen. Als dat werkt, is er niets aan de hand. Ik heb ook op veel plaatsen 2 of 3 streepjes bereik, vooral binnenshuis.

Wat betreft internet in het buitenland, daar ben je voor de netwerkdekking afhankelijk van de buitenlandse provider ter plaatse. Tele2 biedt momenteel alleen nog 3G in het buitenland, maar nadat je gemigreerd bent zal daar 4G bijkomen.

Bij staat Tele2 ook al uit, voor mij was de verbinding (Iphone 😎 al prima, maar nu dus ook. Twee of drie streepjes bereik heb ik binnen ook en haal dan 67Mbps download en 16Mbps download. In je laatste reactie zeg je dat je geen verbinding hebt en in je openingspost dat je twee streepjes hebt, het is dus niet helemaal duidelijk wat je precies ervaart. Ben je met een netwerk verbonden? Kan je bellen? Hoe snel is internet?

Zoek je woonplaats eens op deze kaart en kijk of Tele2 en/of T-Mobile masten in de buurt staan. https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.41576840&lng=5.50760219&zoom=11&providers=kpn,t-mobile,tele2,vodafone

Toevallig 5 stuks van t mobile op 300m. Tele2 niet te bekennen en ik woon opzicht in een grote stad.

Waar geen Tele2 antennes meer zijn maak je automatisch gebruik van de T-Mobile antennes. Twee streepjes is op zich helemaal niet verkeerd. Het gaat erom of de dienst goed werkt. Het is nog niet duidelijk welke snelheden je behaald en of je normaal kunt internetten en bellen. Als dat werkt, is er niets aan de hand. Ik heb ook op veel plaatsen 2 of 3 streepjes bereik, vooral binnenshuis.

Wat betreft internet in het buitenland, daar ben je voor de netwerkdekking afhankelijk van de buitenlandse provider ter plaatse. Tele2 biedt momenteel alleen nog 3G in het buitenland, maar nadat je gemigreerd bent zal daar 4G bijkomen.

Ja probleem is als ik iemand via whatsap ofzo bel dan valt steeds verbinding weg

dus in feite heb ik er geen fuck aan

Reputatie 7

Maar wat voor snelheden haal je nou eigenlijk? En bel je dan binnenshuis of buitenshuis?

Reputatie 7
Badge +12

Voor verminderde indoor dekking is er vowifi.

Voor verminderde indoor dekking is er vowifi.

Dat heb ik uiteraard al. Technische afdeling van tele2 kwam daar ook mee en heel veel verder dan dat konden zij ook niet doen. 

Reputatie 7
Badge +12

Dan is het helaas je contract uitzitten. Garantie op indoor dekking kan geen enkele provider geven. Misschien dat de veranderingen van de integratie van Tele2 en T-Mobile nog iets voor je gaan betekenen. 

 

Reputatie 7

Je zou in gevallen dat Whatsapp niet lukt eens kunnen testen met FaceTime. Nee, dat heeft niet iedereen, maar als test kom je er wel achter of je dataverbinding op dat moment voldoende is. Zoals gezegd zou je ook een Speedtest kunnen doen. Als je echt overal een slechte dienst ervaart, dan zou het aan de simkaart of het toestel kunnen liggen. Als je het toch niet al maanden maar minder lang ervaart, dan zou het met het uitfaseren van het Tele2 netwerk en de upgrade werkzaamheden aan het T-Mobile netwerk kunnen liggen, dat is tijdelijk van aard.

Reputatie 5

Hey @Iphone11produde , welkom op onze Community! Goed dat je dit hier bespreekt. Ik zie dat je al onderzoek hebt verricht op onze Community over eventuele regelingen bij slecht bereik.  @eric heeft je het juiste antwoord geven, er zijn namelijk geen standaard afkoop specials. Mocht er een coulance gegeven worden, dan wordt er eerst altijd een dekkingsonderzoek gedaan. Is dit bij jou al gedaan? Zo niet, dan regel ik dat voor jou! Ook kunnen we de toestelinstellingen doorlopen of ik kan een nieuwe simkaart toesturen. We gaan dit samen helemaal uitzoeken! Je kan mij een privébericht sturen met deze link. Ter verificatie heb ik dan deze gegevens nodig;

  • Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Ik ga er gelijk mee aan de slag voor je! En @pipodeclown, @eric en @Cypher bedankt voor het meedenken. @Iphone11produde ik hoor het van je als ik jou verder kan helpen. Ik sta voor je klaar! :muscle_tone4:

Groetjes,

Rox