beantwoord

Geen tel netwerk in NYC

  • 31 May 2019
  • 10 reacties
  • 2625 x bekeken

Ik ben al 2 dagen in New York en ik heb geen telefonisch bereik. Provider is niet zicjtbaar en kan niet bellen of mobiel internet. Dit heb ik allemaal geprobeerd
Toestelhulp doorlopen - wijzigingen worden niet opgeslagen
Opnieuw opstarten (tig keer
Sim instellen op buitenland
Roaming aan
4g 3g 2g geprobeerd
APN opnieuw instellen - wordt niet opgeslagen
Mms en provider opnieuw instellen nav een sms van Tele2, 'installatie mislukt'
Netwerk zoeken - vond niks

Ik begin t zat te worden.
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door eric 9 June 2019, 11:41

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Kleine kans, start je toestel opnieuw op en zet een 1 voor de sim pincode.
Voorbeeld, gebruik je bv 2222 dan voer je 12222 in.
Werkt dat dan in Nederland dit herhalen en de 1 weglaten, en je normale pincode gebruiken.

En veel plezier in New Amsterdam 😉
Reputatie 4
Hi, zo te zien heb je alles geprobeerd! Ben je nu inmiddels "in the air" ?

Groet Petra
Ha Petra, en allen

Na 3 (!) dagen alles meermalen geprobeerd te hebben (pincodetruc werkte niet) had ik het opgegeven. Telefoon weggelegd, na nachtje slapen weer opnieuw opgestart en toen deed hij het wel.
Ik weet nog steeds niet wat nou de oplossing is geweest omdat niets leek te werken / op te slaan.

Navraag bij mijn reisgezelschap (25 mensen) leverde volgende conclusie op
- Alleen ik en twee andere Tele2-gebruikers bleken deze problemen te hebben. Alle andere gebruikers met div telefoons en providers hadden geen problemen.

- We hadden alle drie een ander merk telefoon (waarvan 1 Iphone, 2 met android)
- Eén van de andere tele2-gebruikers had net als ik na paar dagen oplossing.
Bij de andere kregen we de telefoon niet werkend.

Ik zag ook op dit forum meer mensen met zelfde problemen in de VS.
Kortom, Petra van Tele2 en collega's, wordt het niet eens tijd om te kijken wat er nou mis gaat?
Ik ga dit najaar mogelijk langer op reis... ik begin er sterk aan te denken om een ander abonnement bij andere leverancier te nemen. Wil niet afhankelijk zijn van toeval.
Reputatie 7
Badge +12
Hier zijn alle tips verzameld:
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Dank je Eric, dat zijn idd alle stappen die ik doorlopen heb. Fijn te weten dat ik niks overgeslagen heb. De persoon bij wie het niet lukte, kon niet midden op zijn (werk)dag in de VS uren in de wacht gaan hangen om via het hotel te bellen met de technische dienst. Dus die neemt later contact op met Tele 2 als hij terug is.
Reputatie 7
Badge +12
Alleen als er een nieuw abonnement met een nieuw nummer wordt genomen is roaming totdat er 2 facturen zijn betaald geblokkeerd. Als je teveel buiten de bundel kosten maakt wordt je ook preventief afgesloten. Verder is de klantenservice per chat en ook per forum bereikbaar, maar moderators werken alleen tijdens kantooruren.
Reputatie 6
Je wilt natuurlijk geen torenhoge kosten maken door vanuit de VS naar NL te bellen. Weer eens een bewijs dat Tele 2 zijn zaakjes slecht voor elkaar heeft. Wat dat betreft is het prima dat dat T-Mobile de zaak overneemt. Minder gedoe, betere service 🤞🏻
Reputatie 4
In ieder geval fijn dat het uiteindelijk is gelukt. Ik begrijp dat je inmiddels terug bent in Nederland. Helaas is achteraf niet te achterhalen wat nu de reden is geweest.
Mocht het een volgende keer weer voorkomen, waar we natuurlijk niet vanuit gaan, dan is de beste oplossing om meteen bij ons aan de bel te trekken zodat we de instellingen met je kunnen doornemen en indien nodig gelijk de technische dienst in te schakelen.

Groet Petra
Alleen als er een nieuw abonnement met een nieuw nummer wordt genomen is roaming totdat er 2 facturen zijn betaald geblokkeerd. Als je teveel buiten de bundel kosten maakt wordt je ook preventief afgesloten. Verder is de klantenservice per chat en ook per forum bereikbaar, maar moderators werken alleen tijdens kantooruren.

Mijn medereiziger had al jaren zelfde abo, zelfde nr en zelfde toestel, vaste betaler. En wat ik al zei, die bereikbaarheid v moderatoren is niet optimaal. Chatbot geeft geen oplossing.
Maar goed we zijn weer terug. case closed.
Reputatie 4
Een forum is een plek waar ideeën en inzichten over een bepaald onderwerp uitgewisseld kunnen worden door en voor gebruikers. Moderators zijn aanwezig op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur.
Heb je een dringende vraag of meteen hulp nodig dan kun je op diverse manieren contact met onze klantenservice opnemen.

Topic ga ik hierbij sluiten.

Fijne dag, groet Petra