vraag

Geen service in New York

  • 28 April 2022
  • 5 reacties
  • 105 x bekeken

Databundel verre landen 2gb €30 vanmorgen gekocht. Per sms is bevestigd dat die actief is. Roaming staat aan. In app alles ingesteld dat bellen en data in buitenland mag. Instellingen APN gecontroleerd. Gecontroleerd of al mijn rekeningen aan Tele2 betaald zijn. Netwerkselectie zowel automatisch als handmatig geprobeerd. Gesprekken en data VoLTE uitgezet. Geprobeerd 4G uit te schakelen maar ik heb de optie alleen 3G niet. Chatbot geprobeerd. 

Allemaal geen effect. Wat nu? 

Heb IPhone 12


5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Joost, allereerst goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd! Er zijn een aantal stappen die (mogelijk) helpen om verbinding te krijgen in de USA. Ik weet dat het niet voor iedereen werkt, maar ik zet voor de zekerheid toch alle stappen hieronder neer. Probeer dez a.u.b. toch nog één keer!

 

STAP 1: 4G en VoLTE bellen uit te schakelen in de toestelinstellingen

Voorbeeld voor iPhonehttps://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-11-ios-15/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1

Voorbeeld voor Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1

 

STAP 2: Ook moet je in de toestelinstellingen 3G netwerk selecteren. (Bij een iPhone, selecteer 3G; bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)

Voorbeeld voor iPhone https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-11-ios-15/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1

Voorbeeld voor Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1

 

STAP 3: Probeer handmatig te verbinden met T-Mobile USA.

Voorbeeld voor iPhone https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-12-ios-15/topic/bellen/netwerk-in-het-buitenland/1

Voorbeeld voor Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/bellen/netwerk-in-het-buitenland/1

 

Mocht bovenstaande niet helpen, dan is de volgende stap om je simkaart 1 minuut te blokkeren en weer te deblokkeren. Op deze manier maak je namelijk ook opnieuw verbinding met het netwerk. Laat het me maar weten of het lukt, anders proberen we dit.

Maak je daarnaast absoluut geen zorgen om de kosten. Als de databundel die je hebt aangeschaft niet gebruikt is, vergoed ik die uiteraard voor je! 😊

Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Hoi Marciano,

Helaas kan ik geen 3G selecteren. Heb alleen de keuze uit 4G en 5G. T Mobile geselecteerd, VOLTE uit, telefoon minuut op vliegtuigmodus gehad. Allemaal geen effect. Ik kan niets….

Kosten zitten niet in €30 voor aangeschafte databundel maar dat ik óf niet bereikbaar ben voor werk óf moet kiezen in hotel met WiFi te blijven in plaats van New York in te gaan. Denk niet dat je doelt op vergoeden van dié kosten toch?

Hoi Marciano,

Nog steeds geen service. Niet gebeld kunnen worden, geen Google Maps, geen WA. Zou echt heel fijn zijn als Tele2 kan zorgen dat het gewoon werkt.

Gr Joost

Reputatie 6
Badge +2

Hey Joost, excuses voor de vertraagde reactie. In het weekend ben ik hier niet aanwezig.

Wat naar dat je nog geen verbinding kunt maken na bovenstaande stappen. Ik wil graag nog één optie voor je proberen. Dat is het blokkeren van je simkaart (1 minuut) en weer deblokkeren. Dit zorgt ervoor dat je simkaart opnieuw met ons netwerk verbindt. Laat het me maar weten als ik dit mag doen, dan doe ik het direct! De vergoeding zou inderdaad zijn de aangeschafte databundel en ik zie extra kosten van €12,17. Die vergoed ik ook voor je!

Mocht dit nog niet lukken, dan maak ik een case voor je aan bij de technische dienst. Stuur me dan de volgende gegevens via een privébericht, met daarnaast een e-mailadres en 06-nummer waarop we je kunnen bereiken (wellicht een van je reisgenoten?)

VOICE

  • Toestel/telefoon
  • Bellende partij
  • Gebelde partij
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

SMS

  • Toestel/telefoon
  • Verzendende partij
  • Ontvangende partij
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

DATA

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik zie je reactie graag tegemoet en hoop dat het hiermee toch gaat lukken verbinding te maken!

Ik ben het helemaal met je eens Joost: je wordt gewoon niet geholpen. Ik heb hetzelfde probleem met een iphone 13 die geen netwerk heeft met Tele2 omdat je geen 3G kan selecteren. Niets helpt. Maar ook niemand doet wat/reageert/komt met een oplossing. Lekker dan. Tegenwoordig kan je dus helemaal niets meer als je geen netwerk hebt met data, bel of SMS, omdat alle verificatiecodes naar je telefoonnummer worden gestuurd, die ik dus niet kan ontvangen. Als gevolg kan ik essentiele apps niet gebruiken, zoals bankieren, whatsapp, uber en het allerbelangrijkste: de inlog-app voor mijn werk. Terwijl ik 6 weken in Amerika ben voor werk notabene. Ik heb nu al meerdere dagen niets meer van Tele2 vernomen; je wordt gewoon aan je lot overgelaten, zoals je zegt.

Reageer