Hey Joost, allereerst goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd! Er zijn een aantal stappen die (mogelijk) helpen om verbinding te krijgen in de USA. Ik weet dat het niet voor iedereen werkt, maar ik zet voor de zekerheid toch alle stappen hieronder neer. Probeer dez a.u.b. toch nog één keer!
STAP 1: 4G en VoLTE bellen uit te schakelen in de toestelinstellingen
Voorbeeld voor iPhone: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-11-ios-15/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1
Voorbeeld voor Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1
STAP 2: Ook moet je in de toestelinstellingen 3G netwerk selecteren. (Bij een iPhone, selecteer 3G; bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)
Voorbeeld voor iPhone https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-11-ios-15/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1
Voorbeeld voor Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1
STAP 3: Probeer handmatig te verbinden met T-Mobile USA.
Voorbeeld voor iPhone https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-12-ios-15/topic/bellen/netwerk-in-het-buitenland/1
Voorbeeld voor Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/bellen/netwerk-in-het-buitenland/1
Mocht bovenstaande niet helpen, dan is de volgende stap om je simkaart 1 minuut te blokkeren en weer te deblokkeren. Op deze manier maak je namelijk ook opnieuw verbinding met het netwerk. Laat het me maar weten of het lukt, anders proberen we dit.
Maak je daarnaast absoluut geen zorgen om de kosten. Als de databundel die je hebt aangeschaft niet gebruikt is, vergoed ik die uiteraard voor je!
Ik zie je berichtje graag tegemoet!
Hoi Marciano,
Helaas kan ik geen 3G selecteren. Heb alleen de keuze uit 4G en 5G. T Mobile geselecteerd, VOLTE uit, telefoon minuut op vliegtuigmodus gehad. Allemaal geen effect. Ik kan niets….
Kosten zitten niet in €30 voor aangeschafte databundel maar dat ik óf niet bereikbaar ben voor werk óf moet kiezen in hotel met WiFi te blijven in plaats van New York in te gaan. Denk niet dat je doelt op vergoeden van dié kosten toch?
Hoi Marciano,
Nog steeds geen service. Niet gebeld kunnen worden, geen Google Maps, geen WA. Zou echt heel fijn zijn als Tele2 kan zorgen dat het gewoon werkt.
Gr Joost
Hey Joost, excuses voor de vertraagde reactie. In het weekend ben ik hier niet aanwezig.
Wat naar dat je nog geen verbinding kunt maken na bovenstaande stappen. Ik wil graag nog één optie voor je proberen. Dat is het blokkeren van je simkaart (1 minuut) en weer deblokkeren. Dit zorgt ervoor dat je simkaart opnieuw met ons netwerk verbindt. Laat het me maar weten als ik dit mag doen, dan doe ik het direct! De vergoeding zou inderdaad zijn de aangeschafte databundel en ik zie extra kosten van €12,17. Die vergoed ik ook voor je!
Mocht dit nog niet lukken, dan maak ik een case voor je aan bij de technische dienst. Stuur me dan de volgende gegevens via een privébericht, met daarnaast een e-mailadres en 06-nummer waarop we je kunnen bereiken (wellicht een van je reisgenoten?)
VOICE
- Toestel/telefoon
- Bellende partij
- Gebelde partij
- Tijdstip
- Datum
- Land
- Provider USA:
- Error/wat was de ervaring
SMS
- Toestel/telefoon
- Verzendende partij
- Ontvangende partij
- Tijdstip
- Datum
- Land
- Provider USA:
- Error/wat was de ervaring
DATA
- Toestel/telefoon
- Tijdstip
- Datum
- Land
- Provider USA:
- Error/wat was de ervaring
Ik zie je reactie graag tegemoet en hoop dat het hiermee toch gaat lukken verbinding te maken!