beantwoord

Geen service

  • 18 March 2019
  • 4 reacties
  • 4766 x bekeken

Ik heb sinds 3 februari geen service meer op mijn telefoon. Wel kan ik nog verbinden met WiFi. De updates kunnen niet uitgevoerd worden. Ik had hier eerder voor gebeld en kreeg toen een mail met deze tips.


Zorg dat de laatste versie van het besturingssysteem IOS actief is.
De versie is te vinden onder INSTELLINGEN > ALGEMEEN > INFO > VERSIE
Volg daarna op het toestel deze route om de verbinding te controleren:
INSTELLINGEN > MOBIEL NETWERK > SIMAPPS > SIMMENU > SELECTEER SIM >
kies AUTOMATISCHE SIMSELECTIE als die nog niet aanstaat (bij oudere IOS-versies staan SIMAPPS onder INSTELLINGEN > TELEFOON)
Werkt het bellen, smsen of internet daarna nog steeds niet goed volg dan deze route:
INSTELLINGEN > ALGEMEEN > STEL OPNIEUW IN > HERSTEL NETWERKINSTELLINGEN
(dan gaat het toestel herstarten en moet het wachtwoord van wifi wel opnieuw worden ingevuld).
Zet daarna de dataroaming weer aan! (INSTELLINGEN > MOBIEL NETWERK > OPTIES MOBIELE DATA > DATAROAMING)

Na dat uitgevoerd te hebben of proberen uit te voeren was het probleem niet opgelost.
Ik zet er een aantal foto’s bij misschien dat het dan duidelijker is. Mijn vraag is nu wat is er aan de hand met mijn telefoon en hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 18 March 2019, 16:32

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Kun je je simkaart in een andere telefoon testen?

En een andere simkaart in je telefoon, werkt dat wel?
Mijn simkaart in een andere telefoon werkt wel, een andere simkaart in mijn telefoon niet. Dus het ligt aan de telefoon en niet de simkaart
Reputatie 7
Oké, enige wat ik me nog kan bedenken is een software herstel.

Je kunt proberen eerst met herstellen van je netwerk Instellingen.

Hier instructies

https://support.apple.com/nl-nl/HT201415

Laatste mogelijkheid is een volledig reset van je iPhone, je moet wel je data backupen, mocht dat niet helpen, dan zou je jouw iPhone voor reparatie moeten aanmelden.
Ik heb precies het zelfde probleem....
bij een andere telefoon heb ik goed en altijd bereik, maar met mijn eigen telefoon heb ik alleen in het begin bereik en na 4 min ofzo niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd (fabrieksherstel / meerdere keren Sim eruit /telefoon uit en aan), maar niks helpt.... heeft dit dan echt met de telefoon te maken ? En hoe kn ik dit dan oplossen?