beantwoord

Geen netwerkverbinding na overgang 4G T-mobile (Oneplus 6 pro)

  • 23 August 2020
  • 15 reacties
  • 833 x bekeken

Reputatie 1

Sinds donderdag ben ik over naar het nieuwe 4G netwerk. Sinds vrijdag heb ik geen netwerk verbinding meer. Heb al verscheidene stappen van het forum en de telefoonassistent geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Als ik een nieuwe APN wil toevoegen dan toont hij deze later niet in mijn selectie. Iemand verder nog goede ideeën?

 

Alvast bedankt! 

 

icon

Beste antwoord door Nsnel 24 August 2020, 17:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als een toestel een door jou ingevoerde APN niet opslaat lijkt dat een software fout.

De oneplus6 is geen gecertificeerd toestel. Je hebt hem dus ergens anders gekocht dan bij Tele2. Raadpleeg de verkoper voor advies.

Reputatie 1

Misschien een gekke vraag hoor, maar hoezo heeft tele2 hier niet over na gedacht met het uitrollen van het netwerk. Je hoeft natuurlijk niet via hun een telefoon aan te schaffen.. Ik zal eens op het forum van OnePlus kijken of meer mensen er problemen mee hebben. Een makkelijke oplossing is er dus niet? 

Wat wel bijzonder is, het netwerk heeft het wel gedaan een dag. Na een paar uur vloog hij er uit en is hij niet weer opgestart.

Reputatie 7

Misschien een gekke vraag hoor, maar hoezo heeft tele2 hier niet over na gedacht met het uitrollen van het netwerk. Je hoeft natuurlijk niet via hun een telefoon aan te schaffen.. Ik zal eens op het forum van OnePlus kijken of meer mensen er problemen mee hebben. Een makkelijke oplossing is er dus niet? 

Fabrikanten bepalen wat ze ondersteunen. Probeer eens deze tip https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geen-netwerk-alle-tips-of-forum-al-geprobeerd-80614?postid=487433#post487433

Reputatie 1

Ik krijg helaas hetzelfde probleem als de maker van dat toppic ; ‘zojuist geprobeerd. Gek genoeg komt deze dan niet in m’n lijst met APN’s om te selecteren. Als ik de huidige Tele2 4G probeer te bewerken naar deze gegevens verdwijnt ook deze uit de lijst. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk te maken zou hebben met de MCC, maar zit niet goed genoeg in de materie om hier wijzer uit te worden. Opnieuw opstarten lost het probleem overigens ook niet op...’

Ik krijg helaas hetzelfde probleem als de maker van dat toppic ; ‘zojuist geprobeerd. Gek genoeg komt deze dan niet in m’n lijst met APN’s om te selecteren. Als ik de huidige Tele2 4G probeer te bewerken naar deze gegevens verdwijnt ook deze uit de lijst. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk te maken zou hebben met de MCC, maar zit niet goed genoeg in de materie om hier wijzer uit te worden. Opnieuw opstarten lost het probleem overigens ook niet op...’

 

In een ander topic gaf iemand aan dat er vanuit de Tele2 klantenservice een nieuwe simkaart wordt opgestuurd. Ik heb er zelf ook een aangevraagd vanuit mijn tele2. Hopelijk lost dit het op. Ik zit nu wel al 2 dagen zonder enig bereik. 

Reputatie 1

Ik krijg helaas hetzelfde probleem als de maker van dat toppic ; ‘zojuist geprobeerd. Gek genoeg komt deze dan niet in m’n lijst met APN’s om te selecteren. Als ik de huidige Tele2 4G probeer te bewerken naar deze gegevens verdwijnt ook deze uit de lijst. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk te maken zou hebben met de MCC, maar zit niet goed genoeg in de materie om hier wijzer uit te worden. Opnieuw opstarten lost het probleem overigens ook niet op...’

 

In een ander topic gaf iemand aan dat er vanuit de Tele2 klantenservice een nieuwe simkaart wordt opgestuurd. Ik heb er zelf ook een aangevraagd vanuit mijn tele2. Hopelijk lost dit het op. Ik zit nu wel al 2 dagen zonder enig bereik. 

Ik ben gisteren bij de Belsimpel winkel geweest. Daar hebben ze een sim-wissel toegepast. Sim kaart van T-mobile bleek achteraf niet op actief te staan. Dus die hebben ze zojuist alsnog geactiveerd. Netwerk zou met een uur weer actief moeten zijn. Dat is nu 2 uur geleden, is nog niks mee gebeurd. Straks nog maar eens de APN aanpassen om te kijken of dat werkt. Sinds donderdag middag el geen netwerk, ben er ook wel klaar mee inmiddels.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Nsnel,
Welkom op de Community! Bedankt voor het delen van jouw verhaal. 
Goed dat je jouw gegevens in jouw account hebt aangevuld. Ik maak meteen een melding van jouw probleem voor de technische afdeling. 

Als je jouw APN instellingen kan checken probeer dan ook onderstaande instellingen.
 Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :muscle:

 

Hoi @Nsnel,
Welkom op de Community! Bedankt voor het delen van jouw verhaal. 
Goed dat je jouw gegevens in jouw account hebt aangevuld. Ik maak meteen een melding van jouw probleem voor de technische afdeling. 

Als je jouw APN instellingen kan checken probeer dan ook onderstaande instellingen.
 Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :muscle:

 

Hoi Cas,

 

Ik heb hetzelfde probleem en ik kan geen APN opslaan met een MCC van 204 en een MNC van 16. Hij laat deze na het opslaan gewoon niet zien. De lijst blijft dus leeg.

Ik heb zelf een Oneplus 7t.  (overigens klopt de info die je hier geeft ook niet met jullie toestel instellingen website)

Reputatie 1

Hoi @Nsnel,
Welkom op de Community! Bedankt voor het delen van jouw verhaal. 
Goed dat je jouw gegevens in jouw account hebt aangevuld. Ik maak meteen een melding van jouw probleem voor de technische afdeling. 

Als je jouw APN instellingen kan checken probeer dan ook onderstaande instellingen.
 Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :muscle:

 

Inmiddels heb ik een simkaart van T-Mobile. Probleem is daarmee niet opgelost. Maar bovenstaande instellingen hielpen bij mij niet. Ook niet de T-mobile variant/instellingen. Wel is het met de t-mobile simkaart mogelijk om zelf een APN toe te voegen/te wijzigen. Waar dit bij de tele2 simkaart niet kon. In ieder geval al vooruitgang, ik ga zo nogmaals langs de winkel om te kijken of ze daar kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +12

204 16 is de MCC en MNC van T-Mobile.

Reputatie 1

 Hoi Cas,

 

Ik heb hetzelfde probleem en ik kan geen APN opslaan met een MCC van 204 en een MNC van 16. Hij laat deze na het opslaan gewoon niet zien. De lijst blijft dus leeg.

Ik heb zelf een Oneplus 7t.  (overigens klopt de info die je hier geeft ook niet met jullie toestel instellingen website)

@basdej nieuwe Tele2 simkaart heeft bij mij gewerkt. Binnen 30 seconden had ik weer een netwerk! 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Nsnel,
Superbedankt voor jouw update! Wat goed dat de nieuwe simkaart helpt. Wat hebben zij met jouw instellingen gedaan?
Kan jij een screenshot maken van jouw internet instellingen en deze hier delen? Hopelijk kan @basdej hier dan zijn verbinding mee herstellen! 

Mocht je nog andere vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje, De Community staat altijd voor je klaar! :innocent:

 

Reputatie 1

Instellingen met de nieuwe Tele2 simkaart staan standaard op T-Mobile, niks mee gedaan verder. 

 

Reputatie 7
Badge +8

T-Mobile toch met MCC 204 en MNC 16.

Opvallend! 

 Hoi Cas,

 

Ik heb hetzelfde probleem en ik kan geen APN opslaan met een MCC van 204 en een MNC van 16. Hij laat deze na het opslaan gewoon niet zien. De lijst blijft dus leeg.

Ik heb zelf een Oneplus 7t.  (overigens klopt de info die je hier geeft ook niet met jullie toestel instellingen website)

@basdej nieuwe Tele2 simkaart heeft bij mij gewerkt. Binnen 30 seconden had ik weer een netwerk! 

Mijn nieuwe simkaart hetzelfde verhaal. Alles werkt weer. APN staat nu ook op smartsites.t-mobile met MCC 204 en MNC 16