beantwoord

Geen mobiel internet meer na update naar Android 9 op Nokia 1

  • 16 November 2019
  • 10 reacties
  • 621 x bekeken

Na systeemupdate naar Android 9 op mijn Nokia 1 is er geen mobiel internet meer mogelijk.

ik heb een data only abonnement op de 2e simkaart in mijn Nokia 1 bij Tele2.

data via wifi werkt wel. Het is opvallend dat het voorkeurstype netwerk niet meer is in te stellen in de instellingen.

 

icon

Beste antwoord door eric 16 November 2019, 13:16

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Al een SMS gestuurd naar 401 met het woord "internet" die stelt je Smartphone dan in of verwijst je naar de toestelhulp pagina van Tele2.

Daarna je Smartphone opnieuw opstarten.

Geprobeerd, nog steeds niet mogelijk. Ook niet mogelijk om voorkeursnetwerk te wijzigen in iets anders dan 2G. Deze keuze is grijs weergegeven in de instellingen.

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 verkoopt geen data only abonnementen.. Maar effin, stop de simkaart eens in het 1e slot van je Nokia. Werkt het dan wel? Dan heeft de Android upgrade iets om zeep geholpen.

Dat kan hoor dat na een systeemupdate het een en ander niet meer werkt, vaak helpt terugzetten naar fabrieksinstellingen dan en dat doe je zonder dat je een simkaart in beide slots hebt zitten.

Tele2 verkocht WEL Data Only abonnementen 20 Gb voor 14 euro per maand. Nu inderdaad niet meer te koop. Zal jouw suggestie nu even uitproberen

Kijk ook even naar mijn suggestie 🧐

Tele2 verkoopt geen data only abonnementen.. Maar effin, stop de simkaart eens in het 1e slot van je Nokia. Werkt het dan wel? Dan heeft de Android upgrade iets om zeep geholpen.


Omdraaien van de simkaarten had inderdaad het gewenste resultaat, dank voor de suggestie.

Reputatie 7
Badge +12

Dat zijn geen data only abonnementen. Maar spraak/data abonnementen zonder spraakbundel. Ze hebben een 06 nummer en je kunt er prima mee bellen, alleen betaal je dan een bedrag per minuut. 

 

Maar mooi dat je het lek boven water hebt!

Reputatie 1

try configuring the Network settings again.

Reputatie 7
Badge +12

try configuring the Network settings again.

 

Het probleem was al opgelost.