Geen internet tijdens bellen

  • 13 December 2019
  • 27 reacties
  • 24621 x bekeken

Tijdens het bellen valt mijn mobiele data telkens weg. Op het moment dat ik iemand bel of gebeld wordt zie ik de internet weg gaan en op het moment dat ik ophang is deze direct terug. Ik heb de OnePlus 6. Is dit op te lossen of een tele2/OnePlus probleem?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De oneplus is geen gecertificeerd toestel voor het Tele2 netwerk. Het ondersteund hierdoor geen 'bellen over 4G', Volte. Als jij gaat bellen val je terug naar 3G. Sommige toestellen kunnen dan ook weer het datakanaal overzetten naar 3G. Deze Oneplus blijkbaar niet. Na het gesprek kan het toestel wel weer naar 4G terug.

Een Volte gecertificeerd toestel, b.v. Apple of Samsung blijft op 4G om tegelijk zowel spraak als snel data af te handelen.

Dit heeft niets met jouw toestel te maken. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, en ik gebruik een Samsung Galaxy S9, die door Tele2 geleverd is.

Helaas kom ik er ook niet bij de klantenservice verder mee.

Reputatie 7
Badge +12

Dit heeft niets met jouw toestel te maken. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, en ik gebruik een Samsung Galaxy S9, die door Tele2 geleverd is.

Helaas kom ik er ook niet bij de klantenservice verder mee.

Staat 4g bellen aan? Want dan blijf je op 4G en valt je data niet weg.

Bellen via 4G Tele2 NL staat aan

Reputatie 7
Badge +12

En als je dan belt, blijft dan de netwerk indicator op 4G staan? Dan kan niet anders dan dat je ook internet houdt tijdens het bellen.

Eric,

 

Wanneer ik bel valt gewoon de mobiele data weg, dus ook het 4G tekentje.

Bijzonder irritant. 

Dat is inderdaad precies wat er bij mij ook gebeurt. De hele tijd staat het 4g tekentje er maar op het moment dat ik bel of gebeld wordt is deze weg.

 

Voorheen werkte het wel altijd. Sinds ongeveer een maand valt het weg.

Reputatie 7

Dan lijkt er -om wat voor reden dan ook- niet via 4G maar via 3G een gesprek tot stand te komen op het wel gecertificeerde toestel. Op het niet gecertificeerde toestel is er geen enkele garantie dat het ooit gaat werken, tenzij je van andere klanten met hetzelfde toestel verneemt dat het daarop toch werkt.

@meulenmvander ervaar je dit zowel binnen als buiten en in verschillende steden?

Ik begrijp dat de OnePlus een niet gecertificeerd toestel is en dat daardoor de internet tijdens het bellen weg valt. Maar is er dan een reden voor dat dit meer dan een jaar gewoon goed is gegaan? Ik heb altijd kunnen bellen zonder dat de internet weg viel. 

@pipodeclown Eerder was ik klant van KPN, toen overgestapt naar Tele2. Maar voordat mijn Tele2 abonnement in ging, eerst nog gebruik gemaakt van het KPN abonnement in dit toestel. Daar had ik geen problemen mee, totdat ik dus over ging naar Tele2.

Dat het internet wegvalt ervaar ik altijd en overal. Of ik nou in Amsterdam ben of ergens op de Veluwe in het bos ben.

Reputatie 7
Badge +12

Waar heb je de S9 gekocht? Direct bij Tele2 of via een retailer?

Dit heeft niets met jouw toestel te maken. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, en ik gebruik een Samsung Galaxy S9, die door Tele2 geleverd is.

Helaas kom ik er ook niet bij de klantenservice verder mee.

@eric 

Ik heb met de s9 precies het zelfde probleem, heb de telefoon gekocht met abonnement van tele2. Ik heb contact gehad met de klantenservice en toen heb ik met de klantenservice mijn sim kaart gereset. Daarna heeft het internet het weer even gedaan maar dat stopte een week later gewoon  weer, weer de sim gereset en na een week weer het zelfde probleem. Hopelijk komen jullie er uit wat het probleem is.

Groet Wouter 

Reputatie 7

Ik begrijp dat de OnePlus een niet gecertificeerd toestel is en dat daardoor de internet tijdens het bellen weg valt. Maar is er dan een reden voor dat dit meer dan een jaar gewoon goed is gegaan? Ik heb altijd kunnen bellen zonder dat de internet weg viel. 

Ah dat is informatie die nog niet bleek uit het topic. Vanwege de fusie worden de netwerken van Tele2 en T-Mobile samengevoegd, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben. Ook is het de vraag of jouw toestel dit op het T-Mobile netwerk ook aankan.

Reputatie 7

@pipodeclown Eerder was ik klant van KPN, toen overgestapt naar Tele2. Maar voordat mijn Tele2 abonnement in ging, eerst nog gebruik gemaakt van het KPN abonnement in dit toestel. Daar had ik geen problemen mee, totdat ik dus over ging naar Tele2.

Dat het internet wegvalt ervaar ik altijd en overal. Of ik nou in Amsterdam ben of ergens op de Veluwe in het bos ben.

Heb jij ook al de netwerkinstellingen gereset en eventueel een nieuwe simkaart geprobeerd?

Netwerkreset heb ik gedaan, geen resultaat. Nieuwe simkaart niet geprobeerd. Het was een nieuwe simkaart die ik van Tele2 had gekregen.

Reputatie 7

Netwerkreset heb ik gedaan, geen resultaat. Nieuwe simkaart niet geprobeerd. Het was een nieuwe simkaart die ik van Tele2 had gekregen.

Tja als je het overal ervaart, dan lijken het niet (lokale) werkzaamheden of een storing te zijn. Het is niet iets wat Tele2 blokkeert op klant niveau ofzo.

Ik heb voor de zekerheid nu een nieuwe simkaart besteld. Dat eerst maar eens uitproberen

Inmiddels de nieuwe Simkaart van Tele2 binnen. Geactiveerd, even wachten en…..

Helaas pindakaas. Probleem niet opgelost...

Reputatie 7
Badge +12

Probeer dan nu eens een ander toestel. 

Goed even wat dingen uitgetest met mijn eigen telefoon en mijn werktelefoon.

Eigen telefoon: Samsung Galaxy S9 - Tele2
Werk telefoon: Samsung Galaxy A8 - KPN

Tele2 simkaart in werktelefoon: Internet werkt prima tijdens het bellen
KPN simkaart in eigen telefoon: Internet werkt prima tijdens het bellen

Tele2 simkaart in eigen telefoon: Internet werkt niet tijdens het bellen

 

dus….. ???

Ik begrijp dat de OnePlus een niet gecertificeerd toestel is en dat daardoor de internet tijdens het bellen weg valt. Maar is er dan een reden voor dat dit meer dan een jaar gewoon goed is gegaan? Ik heb altijd kunnen bellen zonder dat de internet weg viel. 

Ah dat is informatie die nog niet bleek uit het topic. Vanwege de fusie worden de netwerken van Tele2 en T-Mobile samengevoegd, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben. Ook is het de vraag of jouw toestel dit op het T-Mobile netwerk ook aankan.

Ik heb een S10 dual sim, 1 sim tele2 en 1 sim tmobile, kan niet tegelijk alletwee de simkaarten gebruiken. Als de data op tmobile staat, dan behoud hij zijn 4g tijdens bellen met tmobile. Als de data op tele2 staat dan gaat de internetsnelheid van 4g naar H+, of zelfs H. Maar hij blijft werken. 

Ik gebruik hem ook als hotspot voor de laptop. Het is wel een probleem als de data op sim 2 staat, t-mobile, en ik word dan gebeld op sim 1, tele 2, dan is de data verbinding weg. Is wel lastig voor de vpn verbinding als je daar niet op let.

 

Maar hij werkt wel zowel bij tele2 als bij tmobile

misschien komt het omdat het een kpn-telefoon is? Dat ze hun eigen versie van android erop hebben gezet? 

Dit heeft niets met jouw toestel te maken. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, en ik gebruik een Samsung Galaxy S9, die door Tele2 geleverd is.

Helaas kom ik er ook niet bij de klantenservice verder mee.

@eric

excuus, hier had ik overheen gelezen denk ik.

Hier zal tele2 toch zelf een oplossing voor moeten vinden denk ik?

Reputatie 7

Goed even wat dingen uitgetest met mijn eigen telefoon en mijn werktelefoon.

Eigen telefoon: Samsung Galaxy S9 - Tele2
Werk telefoon: Samsung Galaxy A8 - KPN

Tele2 simkaart in werktelefoon: Internet werkt prima tijdens het bellen
KPN simkaart in eigen telefoon: Internet werkt prima tijdens het bellen

Tele2 simkaart in eigen telefoon: Internet werkt niet tijdens het bellen

 

dus….. ???

Goed te zien dat het in je werk telefoon wel werkt. Waar heb je je privé telefoon gekocht? Je schijnt bij Samsung aan de software te kunnen zien of het toestel is bedoeld voor de Nederlandse markt.