beantwoord

Geen garantie Dynafix binnen 2 jaar.

  • 5 October 2020
  • 27 reacties
  • 1740 x bekeken

Beste lezer,

Vanaf 13.12.2018 heb ik mijn iPhone X. Sinds deze zomer lopen er uit het niets twee groene verticale strepen door mijn beeld. Mijn iPhone doet het verder nog uitstekend, alleen ik irriteer mij aan de strepen. Ik ben bij Apple geweest voor een diagnose en die hebben geconstateerd dat het niet door val schade (i.o.d.) komt maar dat het een hardware fout is in mijn telefoon.

Omdat het buiten de 1 jaar fabriek garantie valt van Apple konden zij hem niet kosteloos repareren dus heb ik hem via Tele2 opgestuurd naar dynafix, aangezien ik bij tele2 garantie heb zolang mijn contract loopt (2 jaar). De eerste keer dat ik hem op heb gestuurd (juli 2020) werd de reparatie niet vergoed, dus heb ik hem on-gerepareerd terug laten sturen. 

Toen ben ik wat onderzoek gaan doen. Ik heb meerdere malen contact gehad met de klanten service van tele2 en die hebben mij verteld dat dynafix mijn toestel kosteloos zouden moeten repareren omdat hij nog binnen mijn garantie termijn valt. Zo gezegd zo gedaan heb ik mijn toestel voor de tweede keer opgestuurd naar dynafix (23.09.2020). Daar had ik meteen weer gedoe mee, ze hadden niet de goede documenten voor de garantie claim bij tele2. Uiteindelijk heb ik alle documenten die dynafix nodig heeft opgestuurd, nu bijna twee weken verder krijg ik weer een prijsopgave van 377,73 euro… Omdat de reparatie buiten de 1 jaar fabriek garantie valt van Apple. Maar ik heb hem toch gestuurd via tele2???  Ik word van de kast naar de muur gestuurd en ben nog geen stap verder.

Ik heb wéér contact opgenomen tele2 en de medewerker van de klantenservice heeft mij verteld dat ik via deze weg de meeste kans maak.

Tot zo ver ben ik erg ontevreden over hoe de reparatie van mijn toestel wordt behandeld en dit is daarom ook een assist op overstappen. Erg jammer na 6 jaar…

 

Groet.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 19 October 2020, 17:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7

Waar staat dat je bij Tele2 garantie hebt zolang je contract loopt?

Dat is mij verteld door de klanten service 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @F.Wouters,
Welkom op de Community! Top dat je dit aankaart, ik ga het meteen voor je onderzoeken. Je hebt inderdaad 24 maanden garantie op jouw iPhone dus laten we kijken naar een oplossing!

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg van de situatie, daar kunnen wij wat mee! Ik val meteen met de deur in huis. Je hebt 12 maanden garantie via Apple en dan de resterende 12 maanden verloopt inderdaad via ons. Als de schade binnen de garantie bepaling valt dan moet dat zonder kosten worden gerepareerd! 
 

Het is niet de bedoeling dat dit veel tijd en moeite in beslag neemt, sorry hiervoor. Kan jij het reparatie rapport hier in een bericht plaatsen (foto’s of screenshot) en dan met name de uitspraak waarin staat dat het buiten de garantie van 12 maanden is? Dan zorg ik ervoor dat we dit kunnen oplossen. We willen je natuurlijk tevreden houden en het is zeker niet de bedoeling dat je ons gaat verlaten. Laten we dit goed fixen en vrienden blijven!

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :smile:

Goedemiddag @Cas van Tele2,

bedankt voor de duidelijke reactie. Dit geeft meteen weer meer vertrouwen.

Ik zie heel veel informatie op de site van dynafix dus ik begin met deze twee screenshots, als dit niet voldoende is hoor ik het graag! 
 

Met vriendelijke groet. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @F.Wouters,
Bedankt voor jouw snelle reactie! Top dat het is gelukt om deze schermafbeeldingen te uploaden. 
Is er nog meer uitleg over de reden dat het niet binnen de garantievoorwaarden valt? Je gaf in het eerste bericht aan dat het niet binnen de garantievoowaarden van Apple valt. 
Ik hoor graag van je! :smile:

Dag @Cas van Tele2!
 
Bovenaan deze screenshot staat einde ‘fabrieksgarantie’ (garantie: Nee). Ik heb gebeld met de klanten service van tele2 en die hebben mij verteld dat er naar het IMEI nummer is gekeken, en dat de reparatie niet meer binnen het eerste jaar valt.

Hieruit heb ik opgemaakt dat er alleen is gekeken naar de fabrieksgarantie van Apple.


 

 Groet. 

Dit was trouwens de reactie van Apple bij de Genius bar
 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @F.Wouters,

Bedankt voor de reacties! 
Jouw screenshot met de prijsopgave valt voor de helft weg. Kan je deze ook ‘’breedbeeld’’ uploaden zoals de mail van de Apple Genius bar? Goed dat je dit ook hebt als bewijs, bedankt voor het delen! 
 

 

Afbeelding verwijderd door moderator.

Ik zou wel even je persoonsgegevens weggummen uit de screenshot @F.Wouters 

Of misschien kan @Cas van Tele2  de screenshot kopiëren en dan weghalen ivm privacy?

@Shilka thanks voor de tip

 

Reputatie 7
Badge +12

De groene lijnen vallen dus “buiten de garantievoorwaarden”. Er staat niet dat het buiten het garantietermijn is, of dat men intern nog valschade o.i.d. heeft vastgesteld. 

Dat lijkt me een interessante vraag aan Dynafix, wat is precies de reden dat het buiten de garantievoorwaarden valt? En dan kun je bakkeleien over het consumentenrecht als ze over het 1 jaar termijn beginnen.

Vandaag met exact hetzelfde probleem (alleen 1 streep ipv 2) mijn iPhone X aangemeld voor een reparatie bij Dynafix binnen de garantietermijn (aanschaf 18-10-2018). Ook overleg met Apple gehad en zij gaven ook direct aan dat dit een HW issue is en dat valt onder garantie en moet gratis worden hersteld.

Dit overigens na een zeer vervelende ervaring via de klantenservice van Tele2. Zij konden mij niet helpen want “de systemen konden het niet aan” en de medewerker aan de telefoon “wist echt wel wat wel en niet mogelijk was en jij niet want ik werk hier al meer dan 4 jaar” en toen werd de verbinding door de medewerker verbroken…..erg onbeschoft!!!

 

Gelukkig via Facebook messenger een vriendelijke medewerker en antwoord gekregen. Ik hou jullie op de hoogte maar ik ga uit van een goede afloop. 

Goedemorgen @Cas van Tele2, kunt u mij een update geven na het uploaden van mijn laatste screenshot? Dat is namelijk ook alweer 5 dagen geleden.

 

Groet. 

Reputatie 7

Advies van Cas was toch om Dynafix te vragen waarom zij vinden dat het buiten garantie valt?

@pipodeclown Cas vroeg mij als laatste om een screenshot, die heb ik gestuurd. Die heeft hij opgeslagen en verwijdert ivm persoonlijke informatie. Dus ik neem aan dat hij daarmee bezig is. 

Met alle respect, zullen we het gewoon aan hem overlaten? Aan jouw bijdrage heb ik niet super veel.

B.v.d.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @F.Wouters,

Ik ben in contact met Dynafix over jouw reparatie. Morgen kom ik met een update! :thumbsup:

Super @Cas van Tele2! Bedankt voor de reactie en de genomen moeite.

Groet. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo Fred,

Goed nieuws! Het defect aan het toestel valt binnen de garantieperiode van 24 maanden. Je kan het toestel opnieuw aanbieden ter reparatie en dan zorgen we ervoor dat dit kosteloos gefixt wordt! 
Als je vragen hebt stel ze gerust. Ik ben er voor je! :smile:

Dag @Cas van Tele2!

Wat geweldig om te horen, fantastisch. Bedankt voor alle moeite! Mijn toestel ligt daar nog steeds, dus gaat het nu automatisch verder of moet ik even contact opnemen met dynafix? 
 

Nogmaals bedankt! Groet

@Cas van Tele2 ik heb dynafix gebeld en zij vertellen mij dat ze van niks af weten. Ga jij dit verder regelen? 

Ik zie graag je reactie tegemoet want ik ben mijn iPhone nu al 4 weken kwijt…

groet 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @F.Wouters,

Goed dat je al contact hebt ogenomen met Dynafix! Vreemd dat zij hiet intern niets vanaf weten, dit ga ik meteen voor je controleren. Mijn collega gaf aan dat het intern geregeld ging worden en dat je jouw toestel opnieuw kon aanbieden ter reparatie. Jouw toestel lag al bij Dynafix, misschien is daardoor iets misgegaan. Ik kan mij voostellen dat je zo snel mogelijk het toestel terug wilt.  Geen zorgen, ik ga dit gelijk voor je uitzoeken! :thumbsup:

Bedankt @Cas van Tele2! Ik zie de status veranderen op de dynafix site, goed teken lijkt mij. Bedankt voor de moeite!

 

Groet. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @F.Wouters,

Heb jij jouw toestel weer thuis? Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Hoi @Cas van Tele2!

Jazeker! Ik heb hem weer.

Wel heeft dynafix er een replica scherm ingezet, maar ja dat zal wel gebruikelijk zijn. En ik ga niet verder zeuren.

U heeft mij in ieder geval top geholpen, heel veel dank daarvoor.

Met vriendelijke groet.