beantwoord

Geen 5g netwerk op Redmi 11

  • 16 April 2023
  • 3 reacties
  • 50 x bekeken

Hallo allen,

Het lukt mij niet om op een 5G netwerk te verbinden, bij instellingen zie ik alleen dat ik optie 2G, 3G of 4G. Ik heb een redmi 11 Xiomi. 
Ik kreeg vanuit de klantenservice de tip om dit te doen: 

Internet | Handmatig instellen | Redmi Note 11 | Tele2

Dit doorgelopen, alles ingevuld  de APN is aangepast opnieuw opgestart etc. Er staat wel als je een oudere klant ben(ik kom uit feb 2020) dan moet je MNC op 02 zetten, maar deze setting save ie niet en gaat meteen weer terug op 16. (waarschijnlijk dit ik dan toch op de nieuwe). Bij APN type heb ik defeault,supl staan. 

Ik ga zo even proberen om mij iemand anders mijn simkaart erin te doen en kijken of het aan de device ligt.

Iemand die weet waaraan het zou kunnen liggen?

Groeten,

NIek

icon

Beste antwoord door Damare 16 April 2023, 18:03

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Damare , welkom bij de community. 

Als je geen keuze hebt voor 5g netwerk zoeken,  dan is het de vraag of dit toestel 5G  met Europese netwerken wel ondersteund.

Ook al zou jouw abonnement geen 5G hebben, dan nog zal je in jouw toestel onder mobiele netwerken gewoon 2g/3g/4g/5g moeten kunnen selecteren.

Je zou anders de verkoper van dit toestel hier eens naar moeten vragen. 

Hoi @Damare , welkom bij de community. 

Als je geen keuze hebt voor 5g netwerk zoeken,  dan is het de vraag of dit toestel 5G  met Europese netwerken wel ondersteund.

Ook al zou jouw abonnement geen 5G hebben, dan nog zal je in jouw toestel onder mobiele netwerken gewoon 2g/3g/4g/5g moeten kunnen selecteren.

Je zou anders de verkoper van dit toestel hier eens naar moeten vragen. 

 

Hoi Eric,

Ging even kijken op coolblue en daar staat inderdaad dat hij geen 5G kan hebben.
Xiaomi Redmi Note 11 128GB Grijs - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Ik neem aan dit dat niet tzt gaat veranderen? Is het een software technische verandering nodig om dit wel te kunnen? Een update vanuit Xiaomi? 

Bedankt Eric! 

Hartelijk groet, 
 

Reputatie 7
Badge +12

Het is niet aannemelijk dat dit via software erbij zal komen. Het 5G modem en de bijbehorende frequenties zullen ontbreken.

Het is ook jammer dat je dit toestel hebt gekozen.  Het ondersteund geen 4G en WiFi bellen in Nederland. Er zijn providers die 3G al hebben uitgezet, dus na 2024 zul je waarschijnlijk niet meer kunnen bellen omdat 2G en 3g bij alle netwerken zal zijn uitgezet. Mocht je nog kunnen ruilen voor iets wat wel deze ondersteuning biedt, dan kun je er wat langer mee doen. Maar misschien bel jij wel helemaal niet meer!

Reageer