beantwoord

Geen 5G met Galaxy A51-5G

  • 13 June 2021
  • 5 reacties
  • 117 x bekeken

Ik heb via Belsimpel mijn abonnement verlengd, 5G geactiveerd in ‘Mijn Tele2’ & een toestel wat 5G aankan aangeschaft (Galaxy A 51-5G).

De settings staan naar mijn idee goed, (bij de Netwerkmodus Tele2 is 5G/4G/3G/2G (automatisch verbinden) geselecteerd), als toegangspunt is T-Mobile Internet ingesteld & geselecteerd (Tele2 maakt gebruik van het T-Mobile netwerk).

Ik kom echter niet hoger dan een 4G+ verbinding & er is gewoon niks te vinden op internet.

Er is 5G-dekking in mijn buurt (dochter heeft volle bak 5G met een T-mobile abbo), maar ook in de rest van het land werkt 't niet.

Iemand hier enig idee hoe ik 5G aan de praat krijg op mijn Galaxy A51-5G?

icon

Beste antwoord door eric 13 June 2021, 22:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Een A51 verkoopt tele2 of T-Mobile niet zelf. Dat zou kunnen betekenen dat Samsung niet de 5G settings in de rom heeft gestopt voor het T-Mobile netwerk.  Stop maar eens jouw simkaart in het toestel van je dochter om te zien of 5g dan wel werkt. Indien Ja, dan zul je Belsimpel om een a52 moeten vragen, die is wel gecertificeerd voor het Tele2/T-Mobile netwerk.

Ik heb 'm daar idd aangeschaft met 5G & met Tele2-abbo. 

Ik probeer eerst de tip met de SIM in m'n dochter's iPhone.

Lukt dat niet, dan terug naar Belsimpel.

Thnx!

Reputatie 7
Badge +12

Tja, op dit moment verkopen ze bij Belsimpel ieder geval geen A51 5g. Met geen enkele provider... Wel de 4G versie..

In april kon het nog wel i.i.g., zie bijgevoegd screenshot. Een 5G-toestel en abbo met 5G…

Ik ga ze morgen contacten, aangezien mijn SIM bij m'n sochter's iPhone wel 5G heeft.

Reputatie 7
Badge +12

Ze halen wel eens toestellen zonder Benelux software naar Nederland via grijze import. Dan werkt het ook niet, Samsung schermt hun markt goed af en wil voorkomen dat toestellen met b.v. een Poolse prijs hier op de markt komt.

Effin, je hebt nu het bewijs in handen dat het aan je toestel ligt. Laat je niet afschepen dat je dan maar Tele2 moet bellen om 'een vinkje om te zetten". Met het netwerk, je sim of het abonnement is niets mis.