FAQ en levertijden Apple iPhone 14 | 14 Plus | 14 Pro | 14 Pro Max

  • 7 September 2022
  • 108 reacties
  • 91933 x bekeken
FAQ en levertijden Apple iPhone 14 | 14 Plus | 14 Pro | 14 Pro Max
Reputatie 7
Badge +12

Attentie Apple lovers, het is weer zover! Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro en iPhone 14 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 14 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf vrijdag 9 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro en iPhone 14 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereerste bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 14

iPhone 14

iPhone 14 Plus

iPhone 14 Pro

iPhone 14 Pro Max

 

De iPhone levertijden topics zijn gesloten, omdat deze over het algemeen allemaal direct leverbaar zijn. Het kan voorkomen dat specifieke modellen een levertijd hanteren. Bekijk hiervoor de website of neem contact met ons op!

 

Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 9 september kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  
► Verlenging: Ga snel naar MijnTele2(via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen!  
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen! 

 

Bestelling en levering 

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als na je bestelling. 
 
We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we het levertijdentopic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type toestel, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt.  
 
Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar doordat sommigen eerder bezorgafspraken maken met de koerier en anderen later, of doordat mensen niet thuis zijn bij de bezorging, kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. 

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van onze bezorgpartner AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling. 
 
Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic. 
 
Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw toestel. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail. Met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum. 

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd. 

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen zorgen: de startdatum sluit straks naadloos aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw toestel in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even of annuleren nog mogelijk is (voornamelijk of je nog binnen de termijn van 14 dagen zit). Na het annuleren kun je inloggen op MijnTele2 om vervolgens jouw abonnement te verlengen. 
 
Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP? Dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt. 

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. Wat uiteraard wel kan, is je order annuleren en een nieuwe plaatsen. Zo krijg je precies het toestel dat je wilt! Let wel: omdat het om een nieuwe bestelling gaat, kom je achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat ze achter in de reacties! 


108 reacties

Hi,

 

I have existing subscription for calls/data from Tele2, which is until 2024. But I want to upgrade my phone and buy iPhone 14 pro, which comes automatically with calls/data bundle. Obviously I don’t need 2 subscriptions for calls/data. How can I get a new phone with calls/data bundle, while terminating my existing subscription? 

@Alibek 

Do you have a SIMonly subscription (without payment for phone), or do you have a subscription with phone? 

Do you have a SIMonly subscription (without payment for phone), or do you have a subscription with phone? 

 

Tele2 Sim Only, it does not have the payment for the phone, and will end only in Feb 2023, which I don’t want to wait :) 

Reputatie 7
Badge +12

Login to the.my tele2 app and look for the button 'verlengen'. You should be able to prolonge your simonly to a new subscription with a phone.

Login to the.my tele2 app and look for the button 'verlengen'. You should be able to prolonge your simonly to a new subscription with a phone.

 

On website there’s a page for “verlengen”: https://www.tele2.nl/mobiel/abonnement-verlengen

I click “Yes! Ik wil verlengen”. Next page suggests choosing “sim only” or “phone with calls/data bundle”, I choose the last one. 

Next page is kind of dead-end:

 

 

so it says “Betaal eenvoudig online je nog openstaande rekening. De verwerking hiervan zal tot maximaal 3 werkdagen duren. Daarna kan je verlengen.

But when I click “Naar online betalen” there’s no possibility of making that outstanding payment. Actually I think it doesn’t make sense to make outstanding payment as I’m increasing the amount of spending with tele2 by getting a new phone which comes with calls/data bundle. 

Reputatie 7
Badge +12

Isn't there any (late) Open invoices to be paid? You can find that under 'facturen '.

Isn't there any (late) Open invoices to be paid? You can find that under 'facturen '.

 

There is no “open” invoice to be paid. Only the ones that I’ve already paid in the past:

 

 

Same here Alibek, 

something is going wrong in this system. I hope will get my new iphone soon.

 

Er gaat iets niet goed Eric, de betalingen zijn gewoon gedaan en dat zie je ook bij openstaande betalingen dat zijn er namelijk 0. Ook de gedeeltelijke betaling van de Iphone is succesvol verricht.

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt. Check snel of de wijzigingen ook invloed hebben op jouw toestel! Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het natuurlijk graag. 

Hi allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt. Check snel of de wijzigingen ook invloed hebben op jouw toestel! Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het natuurlijk graag. 

Betekent dit nu dat alle orders van de iphone pro zwart van 09.09.2022 pas over 4 weken komen?? Hoe kan dit ineens?

Hi allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt. Check snel of de wijzigingen ook invloed hebben op jouw toestel! Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het natuurlijk graag. 

Betekent dit nu dat alle orders van de iphone pro zwart van 09.09.2022 pas over 4 weken komen?? Hoe kan dit ineens?

Hi Johrick,

 

Ik kamp momenteel met hetzelfde 'probleem’. Ik heb overigens al contact opgenomen met de klantenservice (via chat). Hieruit kwam dat de levering momenteel vertraagd is en dat iedereen inderdaad langer moeten wachten voordat wij ons nieuwe toestel in ontvangst nemen.

 

Het vreemde is, is dat ik ook contact heb opgenomen met de klantenservice van Tele2Nederland (Twitter). Zij hebben mij verteld dat de nieuwe leveringstijden niet gelden voor pre-orders. En dat de personen die de pre-order hebben voltooid op 09-09-2022 vandaag een mail ontvangen wanneer hun toestel wordt geleverd.

 

Is wat mij betreft een kwestie van afwachten. Het lijkt mij zeer sterk dat wij nu nog een mail vanuit Post-NL ontvangen dat ons toestel vandaag zal worden geleverd.

For me it says that I cannot “verlengen” 🤷‍♂️

Sorry, je hebt geen abonnementen die je kunt verlengen

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @iamrule, yes, dat klopt inderdaad! Ik begrijp dat je je nieuwe iPhone zo snel mogelijk wilt hebben! We hebben nooit een belofte gedaan, het is voor ons ook altijd afwachten welke eerste voorraad we binnenkrijgen. We werken via de ´´First In, First Out´´ methode. In het topic houden wij je graag op de hoogte! 

Hi @PierreB, ook voor jou geldt het bovenstaande. Ik snap dat er wat verwarring is en zal dan ook voor je gaan uitzoeken wie jou deze informatie heeft gegeven. Je zult van ons een mail krijgen met bezorging alleen wanneer het toestel ook daadwerkelijk bij ons binnen is. In de topics staat hoelang het kan duren voordat wij de toestellen uit leveren, de datums die erbij staan zijn vanaf datums. Hopelijk is het zo duidelijker voor je! 

Hi ​​​@Alibek, how nice that you want to renew! The message you're getting actually says that you don't currently have a subscription you can renew. If you would like help with purchasing a subscription, you can contact my sales colleagues at: 0800-1602. If there is anything else I can help you with, please create a new topic so I can help you best!

Hi @iamrule, yes, dat klopt inderdaad! Ik begrijp dat je je nieuwe iPhone zo snel mogelijk wilt hebben! We hebben nooit een belofte gedaan, het is voor ons ook altijd afwachten welke eerste voorraad we binnenkrijgen. We werken via de ´´First In, First Out´´ methode. In het topic houden wij je graag op de hoogte! 

Hi @PierreB, ook voor jou geldt het bovenstaande. Ik snap dat er wat verwarring is en zal dan ook voor je gaan uitzoeken wie jou deze informatie heeft gegeven. Je zult van ons een mail krijgen met bezorging alleen wanneer het toestel ook daadwerkelijk bij ons binnen is. In de topics staat hoelang het kan duren voordat wij de toestellen uit leveren, de datums die erbij staan zijn vanaf datums. Hopelijk is het zo duidelijker voor je! 

Hi ​​​@Alibek, how nice that you want to renew! The message you're getting actually says that you don't currently have a subscription you can renew. If you would like help with purchasing a subscription, you can contact my sales colleagues at: 0800-1602. If there is anything else I can help you with, please create a new topic so I can help you best!

Oké, bedankt voor het snelle antwoord.

Hi @iamrule, yes, dat klopt inderdaad! Ik begrijp dat je je nieuwe iPhone zo snel mogelijk wilt hebben! We hebben nooit een belofte gedaan, het is voor ons ook altijd afwachten welke eerste voorraad we binnenkrijgen. We werken via de ´´First In, First Out´´ methode. In het topic houden wij je graag op de hoogte! 

Hi @PierreB, ook voor jou geldt het bovenstaande. Ik snap dat er wat verwarring is en zal dan ook voor je gaan uitzoeken wie jou deze informatie heeft gegeven. Je zult van ons een mail krijgen met bezorging alleen wanneer het toestel ook daadwerkelijk bij ons binnen is. In de topics staat hoelang het kan duren voordat wij de toestellen uit leveren, de datums die erbij staan zijn vanaf datums. Hopelijk is het zo duidelijker voor je! 

Hi ​​​@Alibek, how nice that you want to renew! The message you're getting actually says that you don't currently have a subscription you can renew. If you would like help with purchasing a subscription, you can contact my sales colleagues at: 0800-1602. If there is anything else I can help you with, please create a new topic so I can help you best!

Hoi Johrick,

 

Bij mijn bestelstatus staat wel dat mijn bestelling is overgedragen aan AMP en dat ik binnen drie werkdagen een bezorgafspraak kan maken. Geldt dan voor mij ook de geupdate indicatie?

Ik heb inmiddels antwoord, mijn toestel is onderweg. Toch bedankt!

Ik heb hem vandaag ontvangen 🙂 Had ook al om 14:10 de bestelling compleet.

Vrijdag 9 september al om 14:10 besteld. Enkele dagen nog een pre-order gedaan voor een familielid. Beide iPhone Pro 256 GB zwart. Meer dan 10 keer aan de telefoon gezeten omdat het betaalsysteem niet werkte. Dagen later pas kunnen betalen. En dan vandaag te horen krijgen dat de levertijd 4-5 weken is. Ik zeg niet dat Tele2 beloftes heeft gedaan, echter hebben ze hun zaken niet op de juiste manier geregeld. Elke medewerker zegt wat anders, echt bijzonder om mee te maken.

Om dan vandaag te zeggen dat het niet te voorspellen is hoeveel er geleverd wordt is natuurlijk makkelijk. Iedereen klaagt over dat de iPhone Pro 256 GB zwart 4-5 weken levertijd heeft, ondanks een pre-order. Ook op het forum van jullie moederbedrijf!

Vandaag het toestel gewoon los zonder wachtrij besteld bij bol.com, Belsimpel, en Apple Store. Bij Belsimpel voorraad zat! Allemaal direct leverbaar! Dan heb je als Tele2 toch echt niet je zaakjes op orde of Apple heeft minder geleverd dan besteld, maar wees daar dan transparant in. Wat de reden ook is. De communicatie en informatievoorziening is echt bedroevend. Schil contrast met vorig jaar.

Benieuwd wanneer er geleverd gaat worden, hopelijk binnen de 14 dagen anders moet ik het losse toestel houden en jullie abonnement annuleren.

Reputatie 1

Hi allemaal,

Wanneer jij kan gaan genieten van je nieuwe iPhone is afhankelijk van de voorraad die we vanuit Apple binnenkrijgen. Ook heeft het type iPhone, de geheugencapaciteit én de kleur die je hebt besteld invloed op de levertijd. Stel dat je een heel populair model hebt besteld dan is de kans er dat je langer moet wachten omdat de vraag hoger is dan de voorraad die we hebben ontvangen. Het liefst zien we dat iedereen vandaag nog van zijn prachtige nieuwe iPhone kan gaan genieten, maar hier hebben we geen invloed op. Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken (AMP). Via PostNL ontvang je een e-mail met daarin de bezorgdatum. We doen er alles aan om je toestel zo snel mogelijk te leveren!

Zoals ik al 7 dagen geleden al schreef is het een grote puinhoop. Ikzelf heb hem om 14:15 op de pre order dag besteld. Mijn moeder 2 dagen later. Exact hetzelfde toestel, kleur, GB’s. En dan verzekerd worden van het First in, First out systeem door alle 10 de medewerkers van Tele2 die ik gebeld heb. Nou dat is de grootste grap. Want je raadt het al. Mijn moeder heeft inmiddels de afspraak al gepland. En ik heb nog helemaal niks. Toestel nog niet op voorraad staat er. Echt top gehandeld Tele2, jullie weten duidelijk niet hoe jullie eigen werkwijzen in elkaar zitten.

Een vriend van me heeft zijn iPhone een week na mij besteld en heeft hem nu al geleverd gekregen. Exact hetzelfde model alleen een andere provider. Waarom wordt er zo geprutst bij Tele2?

Reputatie 7
Badge +12

De voorraad die Tele2 ontvangt van Apple zal een andere mix zijn dan die deze andere provider ontvangt. Er blijft Apple schaarste. 

Ik heb op 13 september besteld, iphone 14 pro max paars. Wanneer krijg ik hem binnen? 

Het is nu al 3 weken geleden dat ik de Iphone 14 Pro Max Deep Purple heb besteld en nog steeds geen informatie, vind het een beetje absurd worden met hoelang het duurt. Iemand enig idee hoelang ik nog moet wachten en of hier enkele compensatie voor gegeven gaat worden n.a.v. de mededeling dat de levertijd 1-2 dagen was en niet weken.

Het is nu al 3 weken geleden dat ik de Iphone 14 Pro Max Deep Purple heb besteld en nog steeds geen informatie, vind het een beetje absurd worden met hoelang het duurt. Iemand enig idee hoelang ik nog moet wachten en of hier enkele compensatie voor gegeven gaat worden n.a.v. de mededeling dat de levertijd 1-2 dagen was en niet weken.

Hi Lorenzo,

 

Zelfde probleem hier. Heb meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice en helaas keer op keer verkeerde informatie ontvangen over de levering. Ik begrijp wel dat Apple hier de touwtjes in handen heeft en bepaald wanneer wij de iPhones zullen ontvangen.

 

Hoop dat dit zo snel mogelijk is maar heb hier zelf een hard hoofd in, zal mij niets verbazen als wij onze iPhone pas rond november zullen ontvangen. Gezien er geen ‘positieve’ updates zijn ga ik er vanuit dat Tele2 nog helemaal geen updates hebben ontvangen over hun volgende levering.

 

 

Reageer