F.A.Q.

FAQ en levertijden Apple iPhone 13 | 13 mini | 13 Pro | 13 Pro Max

  • 15 September 2021
  • 64 reacties
  • 125591 x bekeken
FAQ en levertijden Apple iPhone 13 | 13 mini | 13 Pro | 13 Pro Max
Reputatie 1

Hey Apple-lovers! Hét moment van het jaar als je een Apple-enthusiast bent is weer geweest. Na veel speculeren en gedraai van de geruchtenmolen weten we eindelijk wat Apple voor ons in petto heeft. Ze hebben weer 4 prachtige toestellen gelanceerd!  

 

Dit is ons topic met veelgestelde vragen over de iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, en iPhone 13 Pro Max.

 

Tijdens de Keynote zijn deze toestellen onthuld en uiteraard willen we je alles vertellen over hoe jij zo snel en makkelijk mogelijk de jouwe in handen kunt hebben. Daarom hebben wij veel van jullie vragen gebundeld in deze FAQ. We begrijpen dat je niet kunt wachten om één van de toestellen te bemachtigen! 

 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 17 september om 14:00 kun je jouw iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max bestellen in de pre-sale. Dit kan betekenen dat je een van de allereerste bent! #Goals 

 

 

Informatie over Apple iPhone 13 

Actuele levertijden: 

Check onderstaande topics voor de actuele levertijden. Wanneer er nieuws is over de levertijden zullen wij dit met jullie delen in deze topics. 

Apple iPhone 13

Apple iPhone 13 mini

Apple iPhone 13 Pro

Apple iPhone 13 Pro Max

 
Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 17 september kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  
► Verlenging: Ga snel naar MijnTele2 (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen!  
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen! 

 

Bestelling en levering 

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als na je bestelling. 
 
We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we het levertijdentopic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis.  

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type toestel, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt.  
 
Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar doordat sommigen eerder bezorgafspraken maken met de koerier en anderen later, of doordat mensen niet thuis zijn bij de bezorging, kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. 

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van onze bezorgpartner AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling. 
 
Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic. 
 
Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw toestel. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail. Met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum. 

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd. 

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen zorgen: de startdatum sluit straks naadloos aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw toestel in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even of annuleren nog mogelijk is (voornamelijk of je nog binnen de termijn van 14 dagen zit). Na het annuleren kun je inloggen op MijnTele2 om vervolgens jouw abonnement te verlengen. 
 
Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP? Dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt. 

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. Wat uiteraard wel kan, is je order annuleren en een nieuwe plaatsen. Zo krijg je precies het toestel dat je wilt! Let wel: omdat het om een nieuwe bestelling gaat, kom je achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

64 reacties

Trouwens dit is mijn klantnummer. [verwijdert door moderator]

Mijn dank is groot voor de mensen die allemaal hebben geannuleerd om via belsimpel te bestellen ! Ik heb besteld op 21-09 en ik krijg het morgen binnen! (Kleine 2 weekjes) Sneller dan ik had verwacht!

Hey @KLambreva bedankt voor je duidelijke uitleg! Dit vind ik echt niet fijn om te horen. Alles wat er mis kon gaan, ging bij jou ook mis. Wel goed dat je je profiel hebt ingevuld. Ik heb je gegevens er gelijk eens bij gepakt en ik zie dat je inmiddels een nieuwe bestelling hebt lopen. Zoals ik het nu zie, gaat alles goed, klopt dat?

Heb je toevallig met mijn collega van de klantenservice besproken of zij zouden nagaan wat precies het incident was waardoor AMP het toestel niet kon leveren? Of heb je dit in ieder geval aangegeven? Ik hoop namelijk dat dit wel feedback voor ze is, anders geef ik het graag zelf intern door! Ik hoop in ieder geval dat je jouw nieuwe iPhone 13 Pro zo snel mogelijk zal ontvangen!

@Myka Hoi, kan ik je ergens bij helpen? Als je je 06-nummer in je profiel zet, kijk ik graag met je mee. Ik gok dat je nog geen bezorgafspraak hebt kunnen inplannen? In dat geval wil ik je vragen nog even geduld te hebben. Houd je mail goed in de gaten voor een bericht van AMP en de topic voor de actuele levertijden. 

Hi marciano, 

Bedankt voor jou reactie. 

Ik heb maandag direct met amp contact opgezocht. 45 min in de wacht gestaan en  kreeg toen een erg onvriendelijke man aan de lijn en die gaf mij het volgende antwoord: wegens omstandigheden kon het niet geleverd worden. Verder kan ik je niet verder helpen, bel tele 2 maar. 

Vervolgens weer met de klantenservice van tele2 gesproken. Na 1 uur en 3 collega's verder (allemaal vriendelijk en behulpzaam) het probleem niet kunnen achterhalen en niks kunnen omdraaien. 

De iphone is nu weer besteld. Helaas moet ik nu weer 2/3 weken wachten op mijn pre-order die ik een paar dagen geleden al in mijn bezit had moeten hebben... Hopelijk gaat het deze keer wel goed! 

 

 

@Myka Hoi, kan ik je ergens bij helpen? Als je je 06-nummer in je profiel zet, kijk ik graag met je mee. Ik gok dat je nog geen bezorgafspraak hebt kunnen inplannen? In dat geval wil ik je vragen nog even geduld te hebben. Houd je mail goed in de gaten voor een bericht van AMP en de topic voor de actuele levertijden. 
 

 Hoi Marciano

Ik heb inderdaad nog niets gehoord. Mijn nummer heb ik in mijn profiel gezet, maar ook dat lijkt niet helemaal goed te gaan. Blijkbaar is  het meenemen van mijn nummer niet aangevinkt. Voor mij toch wel tamelijk essentieel aangezien het mijn bedrijfsnummer is… 

 

 

 

 

Hi there!

I ordered the Iphone 13 Pro yesterday: 6 OCT. I received the confirmation purchase and also the upfront cost was already charged from my cart. BUT I didnt received any delivery appoitment, although it said I would receive it shortly after the purchase. is this normal? when I can expect it? 

Via GSMWEB 

Ja was besteld maar dat is toch sim only en geen abonnement.  Ik begrijp het ook niet waar het fout gaat.

Ik zoek nu tele2 emailadres om jullie een bericht te sturen

Groetjes,

Homyra

Tele2 heeft geen voor klanten bruikbaar e-mailadres. Je hoeft dus niet te zoeken.

 

Ooh oke wel jammer

Enig idee wanneer mijn toestel geleverd gaat worden. Besteld op 21 september. Met een levertje van 3-4 weken zou die deze week kunnen komen. Ik heb alleen een probleem dat ik vrijdag een operatie heb en niet weet wanneer ik het toestel (Pro Max 256 blauw) zelf in ontvangst kan nemen. En dat is een voorwaarde. Zou hem dan ook graag voor vrijdag willen ontvangen.

Enig idee wanneer mijn toestel geleverd gaat worden. Besteld op 21 september. Met een levertijd van 3-4 weken zou die deze week kunnen komen. Ik heb alleen een probleem dat ik vrijdag een operatie heb en niet weet wanneer ik het toestel (Pro Max 256 blauw) zelf in ontvangst kan nemen. En dat is een voorwaarde. Zou hem dan ook graag voor vrijdag willen ontvangen.
 

Het zou bijzonder prettig zijn als er een antwoord komt. Nee is ook een antwoord namelijk. Maar het zwijgen van Tele2, ook via Twitter zorgt er wel voor dat ik twijfel of ik wel klant wil blijven. Ik voel me namelijk geen klant maar een melkkoe. Heb inmiddels 3 weken geleden een telefoon betaald. Dan mag daar toch wel een stukje service tegenover staan. Op de hoogte houden van de bestelling is er 1 van.  Alleen de levertijd aanpassen, die met 3-4 weken ook nog niet heel specifiek is, vind ik erg klantonvriendelijk. 

Reputatie 7
Badge +12

 

@Myka Hoi, kan ik je ergens bij helpen? Als je je 06-nummer in je profiel zet, kijk ik graag met je mee. Ik gok dat je nog geen bezorgafspraak hebt kunnen inplannen? In dat geval wil ik je vragen nog even geduld te hebben. Houd je mail goed in de gaten voor een bericht van AMP en de topic voor de actuele levertijden. 
 

 Hoi Marciano

Ik heb inderdaad nog niets gehoord. Mijn nummer heb ik in mijn profiel gezet, maar ook dat lijkt niet helemaal goed te gaan. Blijkbaar is  het meenemen van mijn nummer niet aangevinkt. Voor mij toch wel tamelijk essentieel aangezien het mijn bedrijfsnummer is… 

 

Hoi@Myka , dan is nummerbehoud inderdaad wel belangrijk! Ik kijk met alle plezier voor je na of dit is goedgegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode en huisnummer? Hiermee kan ik je bestelling inzien. Op 06-nummer kon ik hem niet vinden, maar dit komt waarschijnlijk omdat het nieuwe nummer nog niet actief bij ons is. Ik zie je berichtje graag tegemoet! :smile:

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Elias.032 ik heb je een privébericht gestuurd! Als je me daar even je gegevens geeft, ga ik graag voor je op onderzoek uit! :smile:

 

 

Ruim vier weken verder inmiddels en nog steeds niet. Had ik dat geweten had ik nooit via Tele2 besteld

Myka ik zit ook bijna in het zelfde situatie als die van jouw. Bij mij was het 3 keer geannuleerd door tele2 brief opgestuurd 2 weken terug tot vandaag nog niks gehoord vind het ook heel erg vervelend worden. Zo weet ik dat ik ooit weer abonnement bestel niet meer bij tele2 wel doen..

 

Hoi, 

Ik heb de iphone 13 pro max goud op 21 September besteld, maar heb nog steeds geen mail of iets ontvangen. Hoelang gaat het nog duren? 
 

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, zojuist heb ik de levertijden van alle toestellen geüpdatet! De meest recente versie staan dus boven aan in de topics! Zodra er nieuwe updates zijn, laten wij dat weten.  

Goedenavond,

Ik heb op 29 september de Iphone 13 pro Max 128GB sierra blue besteld, alleen ik zie nu dat de levertijden 4-6 weken zijn. Tijdens het bestellen zag ik 3-4 weken staan. Woensdag zou mijn 4e week zijn. Krijg ik binnenkort een mail van AMP of moet ik nog 2 extra weken wachten? 😁

 

MVG

Kan iemand van Tele 2 aub mijn profiel checken en een update geven over de stand van zaken want dit duurt mij te lang .. Ik ga bijna op vakantie en heb inmiddels al 4 weken gewacht 

Reputatie 1

Kan iemand van Tele 2 aub mijn profiel checken en een update geven over de stand van zaken want dit duurt mij te lang .. Ik ga bijna op vakantie en heb inmiddels al 4 weken gewacht 

Je kan rekening houden met een extra 4-6 weken levertijd. Ervaring leert dat de gecommuniceerde data van Tele2 niet op waarheid gebaseerd zijn maar simpelweg verzonnen zodat je je rustig kan houden😁. Eind november/begin december is wat realistische bij Tele2.

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, zojuist heb ik de levertijden van de iPhone 13, mini’s & pro’s geüpdatet! Zodra we nieuwe informatie hebben laten we jullie dat natuurlijk weten!

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, 

 

Op dit moment worden er de nodige wijzigingen doorgevoerd in alle bestellingen die geplaatst zijn en het kan zo zijn dat de verwachte levertijden niet gehaald worden.

 

Dit heeft geen enkele invloed op jouw plek in de wachtrij en wij doen ons best om op zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen en zodra we weer nieuws hebben laten wij dit uiteraard weten! Excuses voor de eventuele verwarring en alvast bedankt voor je begrip!

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, zojuist zijn de levertijden weer geüpdatet. Zoals gewoonlijk staan de recente levertijden weer in de topics!

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal,

 

Zojuist zijn de levertijden weer geüpdatet. Zoals gewoonlijk staan de recente levertijden weer bovenaan in de topics!

 

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe! :grinning:

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, 
 

Zojuist heb ik alle levertijden weer geüpdatet, zoals gewoonlijk staan ze weer bovenaan in de topics! 

 

Als er nieuwe updates zijn, laat ik dat natuurlijk direct weten.

Gewoon weg schandalig hoe er met klanten om wordt gegaan. Duidelijkheid is niet te krijgen en je wordt maar van het kastje naar de muur gestuurd. 9 oktober heb ik mijn telefoon bestelt. Ik zag gelijk al dat de levertijd 2 tot 4 weken was. Begrijpelijk, iedereen wil graag een nieuwe telefoon. Later wordt dit aangepast naar 4 tot 6 weken. Vervelend, maar ja kan gebeuren. Afgelopen vrijdag 12 november eindelijk een afspraak kunnen maken om mijn telefoon te leveren. Eerst volgende mogelijkheid was echter pas 22 november (!!). Prima, dan zijn we net de 6 weken gepasseerd. Was al blij dat er eindelijk een afspraak gemaakt kon worden. Krijg ik tot mijn grote verbazing vandaag een e-mail dat de afspraak verzet moet worden. Eerst volgende mogelijkheid 29 november?! 27 november kan ook, maar dan moet je wel 10 euro betalen voor de bezorging. Tele2 wilt niets doen en AMP is niet te bereiken. Fijne service dit.