Skip to main content

Hey Apple-lovers! Hét moment van het jaar als je een Apple-enthusiast bent is weer geweest. Na veel speculeren en gedraai van de geruchtenmolen weten we eindelijk wat Apple voor ons in petto heeft. Ze hebben weer 4 prachtige toestellen gelanceerd!  

 

Dit is ons topic met veelgestelde vragen over de iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, en iPhone 13 Pro Max.

 

Tijdens de Keynote zijn deze toestellen onthuld en uiteraard willen we je alles vertellen over hoe jij zo snel en makkelijk mogelijk de jouwe in handen kunt hebben. Daarom hebben wij veel van jullie vragen gebundeld in deze FAQ. We begrijpen dat je niet kunt wachten om één van de toestellen te bemachtigen! 

 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 17 september om 14:00 kun je jouw iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max bestellen in de pre-sale. Dit kan betekenen dat je een van de allereerste bent! #Goals 

 

 

Informatie over Apple iPhone 13 

Actuele levertijden: 

Check onderstaande topics voor de actuele levertijden. Wanneer er nieuws is over de levertijden zullen wij dit met jullie delen in deze topics. 

Apple iPhone 13

Apple iPhone 13 mini

Apple iPhone 13 Pro

Apple iPhone 13 Pro Max

 
Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 17 september kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  
► Verlenging: Ga snel naar MijnTele2 (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen!  
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen! 

 

Bestelling en levering 

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als na je bestelling. 
 
We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we het levertijdentopic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis.  

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type toestel, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt.  
 
Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar doordat sommigen eerder bezorgafspraken maken met de koerier en anderen later, of doordat mensen niet thuis zijn bij de bezorging, kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. 

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van onze bezorgpartner AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling. 
 
Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic. 
 
Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw toestel. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail. Met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum. 

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd. 

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen zorgen: de startdatum sluit straks naadloos aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw toestel in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even of annuleren nog mogelijk is (voornamelijk of je nog binnen de termijn van 14 dagen zit). Na het annuleren kun je inloggen op MijnTele2 om vervolgens jouw abonnement te verlengen. 
 
Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP? Dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt. 

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. Wat uiteraard wel kan, is je order annuleren en een nieuwe plaatsen. Zo krijg je precies het toestel dat je wilt! Let wel: omdat het om een nieuwe bestelling gaat, kom je achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Wanneer kun je een leveringsafspraak maken of hoor je of je er een hebt bemachtigd? Levering is vanaf vrijdag dus is wel tijd dat het maken van een afspraak mogelijk wordt.


Ik heb de pro Max afgelopen vrijdag om 14:09 besteld en kan pas een bezorg moment plannen voor volgende week dinsdag! Hoe kan dat?


Je krijgt vanzelf een mail van de koerier om een afspraak te maken. Het is altijd even afwachten, net als vorig jaar en het jaar ervoor. 

 


Ik heb nog niks gehad en toen ik met een medewerker praate zei ze dat het "vanaf” de 24e is dus ik het later krijg. 

Wat een rot manier van adverteren, ik kan ook tegen mijn baas zeggen dat ik vanaf 10 uur kom en dan om 5 uur aan kom kakken.


Ik heb de pro Max afgelopen vrijdag om 14:09 besteld en kan pas een bezorg moment plannen voor volgende week dinsdag! Hoe kan dat?

Hi! Dit ligt niet aan Tele2, maar aan de bezorgdienst. Ik heb dit vorig jaar gehad, kon ik m pas op maandag laten bezorgen. Dit kan komen doordat er misschien wel 100 man uit jouw dorp de nieuwe iPhone hebben besteld, en geleverd willen krijgen vrijdag. Zodra ik de mail kreeg voor een bezorgafspraak te maken heb ik gelijk al m’n werk aan de kant gelegd en zo snel mogelijk ingepland! 


Ik heb pro Max 1T besteld sinds Andre half week en nog steeds geen reactie wanneer bezorger komt ! Waroom zo lang duurt terwijl ik heb gezien dat is er mensen hebben ze all ontvangen van Andre providers gekregen! 


Goeiendag, wat zorgt er voor dat we bij Tele 2 , 2 a 4 weken moeten wachten voor levering terwijl we ten eerste preorder hebben gedaan ( pre order is meestal dat je hem gelijk in huis krijgt wanneer ze uitkomen) en ten tweede dat je hem bij andere providers etc hem nu al binnen krijgt?

Vind het zelf eerlijk gezegd beetje apart als het wordt beloofd dat het de 24e vrij komt maar niemand inclusief ik hem ontvangen heeft... 

ik hoor graag van jullie.

mvg


Hey uyl


Hoe kan het dat ik hier allemaal

mensen lees die wel een bezorg afspraam hebben, terwijl ik echt 14:08 hem besteld Heb telefonisch, en ik lees dat mensen hem Later besteld hebben we krijgen… dit is niet de eerste keer dat me

dit gebeurd met de 11 pro max was dat ook al zo, ook preorder en uiteindelijjk 2,5 maand gewacht… hoe kan dit?

hoezo een preorder ik heb nog niet eens eem

bezorg afspraak maar alleen een sms dat de levertijden zijn gewijzigd.

 

als ik. Nu de mediamarkt in loop kan ik hem Zo halen


Op ons adres een abonnement om 14:07 en om 15:10 verlengd met beide de Sierra Blue 13 Pro Max 128 GB. Eerst konden we de allebei de telefoon maandag pas laten bezorgen, maar gister alsnog de leverdatum naar vandaag kunnen zetten. En ja hoor… ze zijn allebei binnen! Super blij mee :) 


Hoe kan het dat ik hier allemaal

mensen lees die wel een bezorg afspraam hebben, terwijl ik echt 14:08 hem besteld Heb telefonisch, en ik lees dat mensen hem Later besteld hebben we krijgen… dit is niet de eerste keer dat me

dit gebeurd met de 11 pro max was dat ook al zo, ook preorder en uiteindelijjk 2,5 maand gewacht… hoe kan dit?

hoezo een preorder ik heb nog niet eens eem

bezorg afspraak maar alleen een sms dat de levertijden zijn gewijzigd.

 

als ik. Nu de mediamarkt in loop kan ik hem Zo halen

Je koopt 'm hier met iets korting, altijd mooi meegenomen, maar zolang er meer vraag dan aanbod is kunnen ze niet meer leveren dan ze hebben natuurlijk. Als je beweert 'm nu in de MediaMarkt te kunnen halen en je hebt dat ervoor over zou ik dat zeker doen 🙂.  


Beste lezer,

ik heb net afspraak bevestiging van bezorger volgende week gelukkig 😁 


Beste lezer,

ik heb net afspraak bevestiging van bezorger volgende week gelukkig 😁 

Wanneer had jij hem besteld?


@harmenfuite ik heb hem vorige zaterdag bestelt 😌


@harmenfuite ik heb hem vorige zaterdag bestelt 😌

Welke heb je precies besteld en hoe laat zaterdag? Ik heb hem namelijk ook zaterdag besteld en nog steeds niks binnen.


@elin3 ik heb hem om 13:00 uur bestelt iPhone pro Max 1 T 


Goedemiddag allemaal,

In de levertijdentopics zijn de tabellen zojuist weer aangepast met de meest actuele informatie over de levertijden. 

Wanneer we weer een nieuwe update te delen hebben, zetten we deze gelijk weer online in de desbetreffende topics! :smile:


Ik heb vanmiddag mijn bestelling van de iPhone ook geannuleerd bij Tele2. 3 tot 4 weken wachten op een nieuw toestel is mij te gek. Via Belsimpel gekeken een nieuw abonnement afgesloten en via hun heb ik hem volgende week al in huis.


Ik raad het inderdaad iedereen aan om de bestelling idd te annuleren zoals wat hier boven mij wordt gezegd. Ik heb vrijdag mijn bestelling geannuleerd en bij Belsimpel gelijk een nieuwe abonnement  afgesloten bij Tele 2 en nu krijg ik mijn telefoon Morgen al binnen.

ik vind het absurd die wachttijden, ik zou het doen als ik jullie was inplaats 4 weken wachteb 


Een nieuw hoofdstuk in de iphone 13 pro drama:

Zoals vele heb ik ook een pre order gedaan voor de iphone 13 pro. 

Deze week kreeg ik bericht dat ik een afspraak kon maken voor de levering van mijn iphone. Via AMP (hun bezorgdienst) kon ik een bestelmoment kiezen. Voor 10 euro extra kon ik het ook op zondag bezorgd krijgen. Dit heb ik dan ook gedaan want ik wil de iphone nu eindelijk in mijn handen hebben! 

Vanochtend (zondag) werd ik wakker en keek op de klok want het zou immers tussen 11.00 en 13.00 geleverd worden. 

Ik zag dat ik een sms had gekregen van AMP: Wegens een incident kunnen wij de telefoon vandaag niet leveren. Er wordt een nieuwe afspraak ingepland.

Nou dat was lekker wakker worden. 

Toen zag ik dat tele2 mij een email had gestuurd en daarin stond dat mijn bestelling is geannuleerd!!!!! Nee toch?? Dit kan toch niet waar zijn?? Vorige week nog contact met ze gehad en alles was in orde met mijn order, AMP zou contact met mij opnemen om een bestelmoment in te plannen.

Alles was toch in orde en geregeld!!!??

Direct met klantenservice contact gezocht en inderdaad: de bezorgdienst heeft de bezorging geannuleerd en hierdoor is mijn hele bestelling geannuleerd. 

Hier is helaas niets aan te doen.

Oplossing: je kan opnieuw je aanvraag indienen en het opnieuw bestellen. 

Ik wil geen bkr registratie waardoor ik meer dan 800 heb aanbetaald. Toen ik vroeg wanneer ik dit terug krijg: Dit krijg je binnen 14 dagen teruggestort op jouw rekening. 

Nu moet ik eerst wachten op mijn geld voordat ik een nieuwe kan bestellen (ik ben student en dit is een hoop geld). 

Bedankt tele 2! Ik doe een preorder in september en met een beetje geluk heb ik het nu eind oktober??? 

Dit is echt NIET oke. Doe hier iets aan!


Hmmm 18/09 overgestapt naar Tele2 met een pre-order voor de iPhone 13 Pro Max 512GB.

Begin nu toch twijfels te krijgen of ik niet bij Vodafone had moeten blijven, communicatie was daar toch een stuk beter. 


Wat ik echt niet snap is dat ik voor 3e keer iphone 13 pro max bestel via andere telefoon zaak waardoor ik dan als provider bij tele2 kan blijven of tmobiel. Maar dit is het probleem ik vul het gegevens in netjes in ik betaal 1 cent en de volgende dag bel ik ze op van andere telefoon zaak hoor ik dat mijn contract is beëindigd. Ik snap het echt niet waardoor het komt. Ik bel tele2 opnieuw en leg mijn situatie uit en ook zij begrijpen niet waardoor het komt. Ik zet er heel erg mee ik heb al 3 keer geprobeerd en al 3 keer wordt ik geannuleerd waar gaat de fout in??? Heeft iemand ook zo probleem gehad en zoja hoe was het dan opgelost.

Want ik zet er heel erg mee. En ik durf nu uit voorzorg ook geen andere mobiel te bestellen iphone 13 of iphone 12 pro max ben bang dat ik alweer wordt geanulleerd...


Hey @KLambreva bedankt voor je duidelijke uitleg! Dit vind ik echt niet fijn om te horen. Alles wat er mis kon gaan, ging bij jou ook mis. Wel goed dat je je profiel hebt ingevuld. Ik heb je gegevens er gelijk eens bij gepakt en ik zie dat je inmiddels een nieuwe bestelling hebt lopen. Zoals ik het nu zie, gaat alles goed, klopt dat?

Heb je toevallig met mijn collega van de klantenservice besproken of zij zouden nagaan wat precies het incident was waardoor AMP het toestel niet kon leveren? Of heb je dit in ieder geval aangegeven? Ik hoop namelijk dat dit wel feedback voor ze is, anders geef ik het graag zelf intern door! Ik hoop in ieder geval dat je jouw nieuwe iPhone 13 Pro zo snel mogelijk zal ontvangen!

@Myka Hoi, kan ik je ergens bij helpen? Als je je 06-nummer in je profiel zet, kijk ik graag met je mee. Ik gok dat je nog geen bezorgafspraak hebt kunnen inplannen? In dat geval wil ik je vragen nog even geduld te hebben. Houd je mail goed in de gaten voor een bericht van AMP en de topic voor de actuele levertijden. 


Hey @Elias.032 goed dat je je profiel hebt ingevuld! Ik heb gelijk eens gekeken en ik zie dat er op 2 oktober wel een bestelling is gedaan, maar zonder toestel. Is alles goed gegaan?

Ik zie zo snel ook niet waardoor je abonnement gestopt was… Via welke partij probeerde je te verlengen? Als je nu nog hulp nodig hebt of vragen hebt met betrekking tot je abonnement, dan kun je denk ik het beste even contact opnemen met mijn collega’s van Sales. Je kunt ze bereiken op 0800-1602. Laat je het ons weten als ze je hebben kunnen helpen?


Beste Marciano,

 

Ik had die geannuleerd die bestelling omdat het veelste duur was. Via GSMWEB had ik een goedkopere abonnement gevonden voor iphone 13 pro max. Heb het voor 3e keer formulieren netjes ingevuld en iedere keer de volgende dag bel ik hoor ik dat het geannuleerd was ook via tmobile. Sinds gisteren heb ik via tele2 een formulier ingevuld en opgestuurd hopelijk krijg ik antwoorden op mijn vraag en dan hopelijk weet ik ook waar het fout gaat.

Ik vind het echt erg zo dat het bijna 3 weken duurd dat ik het mijn iPhone maar niet krijg.

Mijn nr is.

Of beter mijn email adres is.

>Verborgen door moderator] 

Via daar geef ik mijn 06 nr.

Vind ik veel vertrouwelijk dan zo.

 

Met vriendelijke groeten, 

Homyra Sa