beantwoord

e-mailcertificaat ongeldig op mobiele Outlook app android

  • 7 October 2020
  • 9 reacties
  • 1779 x bekeken

Op mijn mobiel krijg ik de mededeling dat ik me moet aanmelden bij tele2 als ik mijn mail app Outlook voor android start. Mail komt niet meer binnen. Als ik me vervolgens aanmeld dan krijg ik het bericht “Je e-mailcertificaat is on geldig. Wil je toch aanmelden.” Toch aanmelden lukt niet. Mail op mijn PC werkt wel dat certificaat is geldig tot volgend jaar. Wie heeft er een oplossing?

Gr Kees

icon

Beste antwoord door kees32 21 October 2020, 12:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi @kees,

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! Bedankt voor jouw duidelijke uitleg, dat helpt ons om tot de juiste oplossing te komen. Goed om te horen dat jouw mail nog wel werkt via de PC, laten we snel kijken naar een oplossing!

Heb je een e-mail programma, dan is de kans groot dat jouw e-mail programma de instellingen automatisch goed zet zodra je je e-mailaccount invoert. Soms moet je door een update opnieuw de instellingen nalopen. Ik heb hiervoor meteen een handige uitleg erbij gezocht op onze website: E-mail instellen op tablet of mobiel. Probeer de stappen die daar beschreven staan even uit. Geen zorgen, het klinkt technisch maar je kan het helemaal zelf! Laat je ons weten of het heeft geholpen? 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :smile:

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar geen resultaat. Eerst krijg ik nu “er is geen beveiligde verbinding beschikbaar. Wil je toch aanmelden ” Als ik toch aanmelden kies dan krijg ik “smpt fout of gebruikersnaam of wachtwoord fout”

Ik heb geprobeerd met smpt van mijn andere providers. live.com, hccnet.nl en t-mobilethuis.nl.

De imap van deze providers werken wel. Misschien kan ik het account weggooien en opnieuw installeren maar dan ben ik mijn verzonden mails kwijt dus liever een andere oplossing.

Groet,

Kees

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @kees32,

Bedankt voor jouw reactie! 
Het probleem ligt dus echt aan jouw e-mail adres bij ons. Goed dat je dit hebt uitgezocht, bedankt daarvoor! Ik ga dit verder onderzoeken maar daarvoor heb ik wat gegevens van jou nodig. Kan jij jouw Community account aanvullen met jouw klantnummer?

Gaat het om het e-mailadres dat jij hebt gekoppeld aan jouw Community account?

Ik hoor graag van je want dit willen we graag voor je oplossen! :smile:

@Cas van Tele2

Ik heb mijn account verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dat werkt ook niet.

Het mailadres waar het om gaat is Verwijderd door moderator 

Op mijn mobiel koppel ik smtp met smtp.hccnet.nl

Webmail en op mijn PC werkt het wel met microsoft outlook 2016.

Mijn mobiel is LG K61

Groet,

Kees

Reputatie 7
Badge +12

Als je een foutmelding van de HCCnet server krijgt, dan moet je hen even raadplegen.

@kees32

Dit is een openbaar forum. Zet hier geen privégegevens.

Haal e-mail en klantnummer weg (zet evt. in profiel) , door binnen een uur na plaatsing op de drie puntjes rechtsonder in je bericht en dan op "Bewerk”

Je hebt tot even voor half zeven.

Reputatie 7
Badge +8

Heb je geen typefout in de SMTP server, of de verkeerde poortnummer? 

@Cas van Tele2

Na 8 dagen elke dag proberen mijn account nieuw aan te maken met dezelfde gegevens is het gelukt. Vreemd elke dag precies hetzelfde gedaan omdat ik er zeker van ben dat de gegevens juist zijn. Probleem voor nu opgelost.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @kees32,

Top! Bedankt voor het delen van de oplossing.