beantwoord

De optie voor wifi bellen is niet zichtbaar (iPhone 5S, iOS 12.4.7)

  • 15 June 2020
  • 7 reacties
  • 777 x bekeken

Ik wil graag wifi bellen aan zetten. Op de tele2 web site staan instructies en mijn toestel en iOS versie staan er bij. Ik heb echter niet de menu optie "wifi bellen", kan hem dus ook niet aan zetten. Heb gekeken onder “telefoon” en "mobiel netwerk".

 

toestel: iPhone 5s + iOS 12.4.7

Iemand nog tips?

icon

Beste antwoord door eric 15 June 2020, 22:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Dat komt omdat de 5s dat niet ondersteund.

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet niet waar op de site je dat gevonden hebt, maar bij de klantenservice pagina wordt helemaal niet gesproken over Vowifi voor de 5S, zelfs geen VoLTE. Het toestel is natuurlijk ook al een paar jaar oud/geintroduceerd (10 september 2013 ) en ergens trekt Apple dan een lijn in de ondersteuning.

 

Op de volgende pagina staan instructies om het voor de iPhone 5S aan te zetten:

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=topic/bellen/bellen-via-wifi-vowifi/device/apple

 

Aangezien er instructies zijn (en voor de oudere toestellen niet), is mijn aanname dat het ondersteund zou moeten zijn. 

Lees het zelf maar via deze link een beetje naar beneden scrollen.

 

Bellen via wifi inschakelen

Bellen via wifi is beschikbaar op de iPhone 5c of nieuwer, de iPhone 5s of ouder ondersteunen deze optie niet.

Hoi @Cypher,

 

Het klopt dat het artikel van jou link dat zegt, maar die stelling uit dat artikel klopt niet:

iPhone 5c = Apple A6 chipset, laatste ondersteunde iOS 10.3.3

iPhone 5s = Apple A7 chipset, laatste ondersteunde iOS 12.4.7

De iPhone 5s is dus nieuwer dan de 5c.

 

Ik heb wat praktisch onderzoek gedaan met de iPhone SE van mijn partner (vodafone simkaart). Met een vodafone simkaart in mijn iPhone 5s krijg ik wel de optie om over wifi te bellen en mijn tele2 simkaart in een iPhone SE geeft ook de optie om over wifi te bellen.

Voorlopige conclusie:

  • iPhone 5s ondersteund bellen over WiFi
  • Mijn tele2 sim\abbo + iPhone SE ondersteund bellen over WiFi

waarom tele2 sim + iPhone 5s dan niet werkt is mij een raadsel :-(

 

 

 

Idd tegenstrijdige info, dus ben ik wat verder gaan zoeken en kwam Dit topic tegen.

Je hebt dus gelijk, maar misschien helpt die link.

Reputatie 7
Badge +12

Sinds de introductie van 4g bellen heeft Tele2 alleen volte en vowifi gekregen vanaf de Apple se. Dat zal dus na al die jaren niet meer te verwachten zijn op de 5 serie. Als je vowifi echt nodig hebt is het advies om een recenter toestel te gebruiken of een andere provider.