Hi @HeMu,
Wat leuk dat je in de USA bent! Heb je het een beetje naar je zin daar? Dat de snelheid niet hetzelfde is als in Nederland, kan kloppen! In het buitenland heb je namelijk niet hetzelfde netwerk als hier in Nederland. Wat je wel zou kunnen doen is handmatig verbinding maken met een andere provider, ik zie dat je T-Mobile USA als hebt geprobeert, je hebt ook nog: AT&T, zou je daar handmatig verbinding mee willen maken? En je bevindingen met ons willen delen? Hopelijk heb je zo weer normaal internet!
Hi @HeMu,
Wat leuk dat je in de USA bent! Heb je het een beetje naar je zin daar? Dat de snelheid niet hetzelfde is als in Nederland, kan kloppen! In het buitenland heb je namelijk niet hetzelfde netwerk als hier in Nederland. Wat je wel zou kunnen doen is handmatig verbinding maken met een andere provider, ik zie dat je T-Mobile USA als hebt geprobeert, je hebt ook nog: AT&T, zou je daar handmatig verbinding mee willen maken? En je bevindingen met ons willen delen? Hopelijk heb je zo weer normaal internet!
Het gaat niet over de snelheid, maar dat ie na een paar minuten terugvalt naar Edge terwijl 4G beschikbaar is.
Het vreemde is dat dit 3 dagen gebeurd is en sinds gisteren het toestel wel op 4G blijft (noets gewijzigd of geherstart). Vandaag lijkt het ook goed. Lijkt erop dat er een probleem in het Amerikaanse netwerk was.
Hi @HeMu,
Superfijn om te horen dat het uiteindelijk toch goed is gegaan. Het zou heel goed kunnen dat het Amerikaanse netwerk even niet helemaal lekker liep! Bedankt voor de terugkoppeling.
Groetjes,
Marciano
Hi @HeMu,
Superfijn om te horen dat het uiteindelijk toch goed is gegaan. Het zou heel goed kunnen dat het Amerikaanse netwerk even niet helemaal lekker liep! Bedankt voor de terugkoppeling.
Groetjes,
Marciano
Helaas was de vreugde van korte duur. Gisteren was het weer slecht en valt de verbinding snelheid weer terug naar Edge. Vandaag ook. Aanmelden op AT&T lukt niet. Balen…
Suggesties wat ik kan doen?
Hi,
Ah dat is minder leuk om te horen! Wat apart dat de verbinding zo erg wisselt! Ik zet voor de zekerheid nog even alle stappen op een rijtje die voor een goede verbinding moeten zorgenn. Of dezelfde zelfde stappen werken durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, omdat het meer aan het netwerk lijkt te liggen:
1) 4G en VoLTE bellen uit te schakelen in de toestelinstellingen
Toestelhulp Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1
2) 3G netwerk selecteren in de toestelinstellingen. (Bij een Android toestel, selecteer 3G 2G automatisch verbinden)
Toestelhulp Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1
Kun je hierna een website te openen? (let op WiFi moet uit staan).
Website openen niet lukt?
3) Maak opnieuw handmatig verbinding met T-Mobile USA.
Lukt het nu een website te openen? (let op WiFi moet uit staan).
Werkt bovenstaande niet, dan kan ik je simkaart 1 minuut blokkeren en weer deblokkeren
Laat het me maar weten of we dit moeten proberen, hierna zou je dan het volgende moeten proberen:
- het toestel opnieuw op te starten en
- vervolgens handmatig weer T-Mobile USA als netwerkaanbieder te selecteren.
- vervolgens een gesprek op te starten of een website te openen (let op WiFi moet uit staan).
Een laatste vraag: Tot wanneer ben je precies in de USA? Als je daar nog een tijdje blijft zijn er wellicht meer opties die we kunnen proberen, maar laten we bovenstaande eerst volledig doorlopen.
Groetjes,
Marciano
Een laatste vraag: Tot wanneer ben je precies in de USA? Als je daar nog een tijdje blijft zijn er wellicht meer opties die we kunnen proberen, maar laten we bovenstaande eerst volledig doorlopen.
Groetjes,
Marciano
Ik ben ondertussen terug in Nederland. Helaas geen oplossing kunnen vinden, maar ik hou je mogelijke oplossing in mijn achterhoofd voor de volgende trip. Ik zal de volgende keer misschien wel een lokale SIM halen. Ik blijf het vreemd vinden dat het niet gewoon werkt. Helaas voor niets 30 Euro uitgegeven aan een buitenland bundel en niet de noodzakelijke snelheid gekregen (de benodigde apps werken niet zonder een goede Internet verbinding).
Toch bedankt voor jullie hulp!
Hey @HeMu
Geen dank! Ik heb je zojuist een privebericht gestuurd met wat extra informatie over je Verre Landen Bundel.
Ik hoop dat de verbinding in de USA snel volledig wordt opgelost, maar houd deze tips inderdaad in het achterhoofd.
Groetjes,
Marciano