beantwoord

Bezorging legitimatiebewijs scannen

  • 30 April 2020
  • 5 reacties
  • 437 x bekeken

Hallo iedereen, mijn mobiel werd vandaag geleverd. Maar de zorgen van AWP (welke zich niet legitimeerde) vroeg om mijn rijbewijs en maakte hiervan een scan of foto. Ik vraag me af of dit de normale procedure is. Het voelt wat gek. Wie heeft hier ervaring mee? 

icon

Beste antwoord door eric 30 April 2020, 12:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als het goed is gebruikte ze een schermpje waarmee de persoonlijke BSN gegevens werd afgeschermd.

Reputatie 7
Badge +8

Natuurlijk is het heel belangrijk dat er controle op is dat er werkelijk aan de juiste persoon is geleverd. 

Reputatie 5

Hey @Hilde_Boomsma, welkom op onze community! Goed dat je zo op je hoede bent. :spy_tone3: Hopelijk hebben de heren je al een beetje gerust kunnen stellen, maar ik zal dat bij deze ook doen. 

Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP  je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. De software legt vervolgens automatisch een aantal dingen vast in een controle rapport welke direct na afhandeling aan ons wordt overgedragen. Denk hierbij aan de gecontroleerde echtheidskenmerken, het documentnummer, documenthouder en geldigheidsdatum. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto.
 

Kortom, dit is geheel volgens procedure en je hoeft je geen zorgen te maken. :blush: Ik wens je veel plezier toe met je nieuwe toestel! Mocht je nog meer vragen hebben, dan ben je hier aan het juiste adres.

Groetjes, 

Rox

Hey @Hilde_Boomsma, welkom op onze community! Goed dat je zo op je hoede bent. :spy_tone3: Hopelijk hebben de heren je al een beetje gerust kunnen stellen, maar ik zal dat bij deze ook doen. 

Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP  je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. De software legt vervolgens automatisch een aantal dingen vast in een controle rapport welke direct na afhandeling aan ons wordt overgedragen. Denk hierbij aan de gecontroleerde echtheidskenmerken, het documentnummer, documenthouder en geldigheidsdatum. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto.
 

Kortom, dit is geheel volgens procedure en je hoeft je geen zorgen te maken. :blush: Ik wens je veel plezier toe met je nieuwe toestel! Mocht je nog meer vragen hebben, dan ben je hier aan het juiste adres.

Groetjes, 

Rox

Hoi Rox,

 

Wat fijn dat ik al zo snel reacties heb ontvangen en je berichtje stelt me erg gerust. Nu kan ik gaan genieten van mijn nieuwe toestel 😊! Het was wel denk ik goed geweest als ik en toekomstige klanten dit zouden weten. Ik kon het nergens terug vinden op jullie website. Fijn dat het volgens procedure is gegaan. 

 

Nogmaals bedankt en een fijne dag! 
 

 

Reputatie 5

Hey @Hilde_Boomsma, welkom op onze community! Goed dat je zo op je hoede bent. :spy_tone3: Hopelijk hebben de heren je al een beetje gerust kunnen stellen, maar ik zal dat bij deze ook doen. 

Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP  je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. De software legt vervolgens automatisch een aantal dingen vast in een controle rapport welke direct na afhandeling aan ons wordt overgedragen. Denk hierbij aan de gecontroleerde echtheidskenmerken, het documentnummer, documenthouder en geldigheidsdatum. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto.
 

Kortom, dit is geheel volgens procedure en je hoeft je geen zorgen te maken. :blush: Ik wens je veel plezier toe met je nieuwe toestel! Mocht je nog meer vragen hebben, dan ben je hier aan het juiste adres.

Groetjes, 

Rox

Hoi Rox,

 

Wat fijn dat ik al zo snel reacties heb ontvangen en je berichtje stelt me erg gerust. Nu kan ik gaan genieten van mijn nieuwe toestel 😊! Het was wel denk ik goed geweest als ik en toekomstige klanten dit zouden weten. Ik kon het nergens terug vinden op jullie website. Fijn dat het volgens procedure is gegaan. 

 

Nogmaals bedankt en een fijne dag! 
 

 

Hi @Hilde_Boomsma, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb dit direct laten aanpassen op onze website. Bedankt voor het meedenken! :smile: Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan kan je altijd terecht op onze community.

Groetjes, 

Rox